Oh ja; det är super med gulliga föräldrar som ställer upp. På kvällen när jag kommit hem fick jag ett sms från mamma där hon skrev att det gärna fick bli en repris, så absolut; det blir fler gånger.
På söndag firar vi sexårig bröllopsdag, så då kommer svärisarna och tar hand om Piff & Puff, så att maken och jag kan gå ut och äta. Blir ett besök på Lunds bästa restaurang, så det är något att se fram emot.
Liten - när det gäller mat och vaccinationer utgår man från verkligt födelsedatum, medan all utveckling, som när de börjar gå, prata och liknande, räknas från beräknad födsel. Först när barnen är fem år beräknas de ha kommit ifatt sitt verkliga födelsedatum, men det är vanligt att för tidigt födda är senare med att läsa och skriva och så också, även om det är sådant som sker efter fem års ålder. Men även bland prematurer finns det ju en stor individuell variation, så vissa är naturligtvis tidiga även i den gruppen.
Muggles - jag upprepar också ofta för mig själv, när det gäller sådant som är negativt och jobbigt, att det bara är en begränsad period. Jag vill ju inte önska att tiden ska gå fortare, för att komma förbi det jobbiga, för det är ju samtidigt mycket som är mysigt nu när de är små. Det där med att ha dem på bröstet och mysa lär ju inte vara aktuellt om bara ett par månader, så det gäller att passa på att göra sådant.
I eftermiddag ska vi till neo och prata med psykologen där. Vi har haft kontakt med henne hela tiden sen barnen föddes, och hon är verkligen super. Hon är väldigt konkret och kan mycket rent medicinskt om prematurer; inte alls någon flummig psykologtyp, om man nu får vara lite fördomsfull.
Bortsett från kläderna då, för där pratar vi verkligen psykologflum!