Tinga - kul att läsa att allt fungerar bra m ekorrarna *piff o puff
* i mina ögon låter de stora om korr ålder är 4.5v. tro nog inte att Mathilda vägde mer än 3.2kg vid samma ålder - men så har hon alltid legat längst ned på kurvan tills för ngn månad sen typ. ANg utveklingstiden för de små verka man säga lite olika... Min väninna -vars dotter föddes 13v för tidigt nu i januari- har fått meddelat att vid 2 års ålder är de flesta funktioner att jämföra m jämnåriga, ytterst få saker kvarstår till senare år OM allt varit normalt till dess och inga hjärnblödningar, infektioner osv. sen när det gäller inlärning och interaktion m barn i skolåldern o ja då påverkas en del o en del inte, dock ser man ingen direkt koppling till hur tidigt barnen e födda eller ev mindre komplikationer utan det bverkar vara lite av ett lotteri - viss hävdar att de problemen skulle komma ändå då procentuellt sett ett viss antal barn har dessa problem. de hjärnblödningar o så som har lämnat men redan när de upptäcktes ger självklart bestående men i ngn grad men det behöver inte alls påverka barnet.
jag hoppas att det kommer att gå bra för era "korrar", det e ju lite jobbigt att inte veta nu hur det blir sen (hör ju bara min kompis o hennes funderingar)