• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

hej igen!

Tebax och har nu torkat upp efter regnstörtskuren som kom precis när vi cyklade hem. Jag hade ingen jacka... Jeansen satt som klistrade hela vägen ned till skorna. Men lika glad för det är jag!

Vilken orgasmvåg det kommer bli i helgen! Fram med bakförklädet (givetvis inget under...)

Akupunkturen gick bra! Jag är supernöjd med henne, men jag blev inte lika trött som du, Lappis! Dock dåsig och tung på ena sidan, liksom. *kanonkultummenupp* P fick sitta i en stol bredvid med nålar lite här och var, han ska gå själv nästa gång. Hon tyckte att han skulle klara sig med kosttillskott, eftersom det inte var medicint bevisat att det skulle ge någon effekt på män(när det gäller barntillverkningen) men han vill gå ändå. Han tyckte det var intressant och sen för lite avslappning då han får det lite stressigt på jobbet eftersom han ska... flytta hem igen om någon månad *tokglad*

Nu ska jag skynda mig ner på stan igen och handla öl till kvällens kräftskiva.

kram på er!!!!

• nennesjuttioåtta

Måste ju berätta min galna dröm! OM jag hinner. Eller den mest konstiga detaljen iaf. Vi hamnade i en stuga där det var en tjej som såg ut som Julianne Moore, som skrek genom en limpa till sin mamma "Cookie or bisquit?!?!? Answer mig question! Coooookiiieee or bisquiiiiiiit?!?!? (hur fan stavara man till det sista??)" Varpå jag säger till henne på svenska, att hon måste ta bort ändarna på limpan för då hörs det bättre (det har nåt med ljudvågorna att göra).

• Lapinette

nenne - din toka! Sitter här och skrattar så maken undrar vad jag håller på med (vi jobbar båda hemifrån idag). Du får gärna berätta mer om akupunkturen, tycker det är intressant.

• Piggelin1

Nenne - jag sitter här o asgarvar så att min kollega undrar vad jag läser.
    Var tvungen att läsa högt för honom (lindade dock in det lite & sa det var ett mail jag fått från en kompis, vill ju knappast avslöja att jag sitter & läser på en bröllopscommunity på jobbet...)

Du är verkligen såååååå himla ROLIG!!!! Kul att akupunkturen gick bra förresten!

Håller tummarna att det ska ge resultat för både dig & Lappis!

• nennesjuttioåtta

hohoho! *santa claus-skratt*

Kul att jag kan glädja! IGEN! Det här med akupunkturen känns som ett nytt hopp och nya krafter! Sen att maken ska jobba hemma igen är ju inte heller fel för humöret - äntligen lite vardag igen med honom! *kärlek*

Ang akupunkturen. Jag fick 1 nål:
    i pannan
    på skalpen
    i magen
    på höger hand, vid tummen
    på vänster handleds insida
    vid fotknölarna
    uppe på höger vad

har nog glömt några, det kanske var några fler på fötterna...

P fick några på fötterna, en i huvet och en i ryggen (en punkt för genitalierna, sa hon och där gjorde det ooont, serru, jävligt ont, hhooaahahahah)

Gjorde däremot inte samma tester som du, Lappis. Ingen tunga, puls eller örtpreparat. Men hon är ju barnmorska och hon gör nog mer efter västerländska metoder. Dessutom behövde bara jag betala för mig den här gången (2 för 1 )! Hon kändes väldigt seriös och trygg (maken frågade om alla barnmorskor var snygga, för hon var ju rätt snygg och sen hade han ju sett på TV ). Kanske den som du går hos har mer koll, liksom, på hur kroppen reagerar på behandlingen och mer känsla. Men vi får hoppas att vi får samma resultat i slutändan.

Nu drar vi till Hälsingetorpet! Om ni inte varit där, satan va fint det är i Hälsingland - om det inte vore så jävla långt bort från allt skulle jag fan flytta dit!

Ok, lite av gamla Nenne är tebax - TONVIS med svordomar!

hahahah ja jävlar...

• nennesjuttioåtta

Mindre
    om inte maken minns om han fått en snyting i natt så tror jag att du klarar dig undan repressalier.

• Lapinette

nenne - visst inger akupunkturen nytt hopp. Är du inte det minsta trött? Jag tror faktiskt det blir bättre och bättre för mig men första gången (och då hade jag bara nålarna i 20 min) så var jag som i koma resten av dagen och vart tvungen att gå och lägga mig. Sover under behandlingen gör jag fortfarande och det säger hon bara är bra men jag behöver inte sova eftermiddag numera. Troligen och förhoppningsvis är det så för att min kropp börjar bli bättre. Bl a så har min temperatur gått ned vilket hon sa idag berodde på att jag var "varm" när jag kom till henne första gången.

Vart har jag haft mina?
    1 i pannan
    1 i skaplen
    1 i örat
    3 på vardera hand
    1 mitt på magen(under bröstet)
    3 på nedre magen
    1 på vardera höft
    1 på vardera smalben
    3 på vardera fot

• MSW

Nenne och Lappis: Låter verkligen spännande med akupunktur!! Hoppas hoppas att det går vägen!

Nenne igen: Jäkla vad skönt att du får hem maken din!!

Inatt tyckte A att det var kul att vara vaken mellan 2.30-4.30, föräldrarna var inte lika förtjusta!! Men han var ändå inte särskilt gnällig, men ville äta mest hela tiden, och så har vi börjat med att försöka hålla honom upprätt i 20min efter att ätit eftersom att han kräks en hel del!
    Han hade dessutom gått ner lite igen enligt bvc-tantens våg. Så hon blev lite nervös av det, så hon skulle höra av sig på måndag!
    Annars fick vi roliga nyheter igår, kompisen jag har berättat om, som försökt bli med barn, har lyckats och är nu i vecka 10.. Jättekul!! Men märkte att man redan glömt en hel massa om hur det egentligen var så tidigt i graviditeten, tur att jag skrivit dagbok så jag kan bli påmind..

Idag har vi varit och tagit nya prover på A och de hade stigit ytterligare inte så mycket, men tydligen tillräckligt, för nu är han utskriven från neo helt och hållet!! Men vi ska ta nya prover nästa vecka!

Förutom lite besök så hoppas jag att helgen blir lugn!
    Ha en bra helg allihopa, och ha så trevligt på brunchen (om det blev så?)

• Liten med Mindre

Nenne - maken mindes alldeles utmärkt. Så mycket för att drömma...

Nåja, jag är visst förlåten, för jag fick en hel laddning choklad från Pralinhuset. Får väl värma upp inför orgasmkakan.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen