• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Jag hade kurs igår igen - fy f-n vad tråkigt det är! Den sämsta delen med mitt jobb...

Idag har jag ägnat en stor del av förmiddagen åt att få igång min nya mobil med synkning med Outlook osv. Kul på hjul

Annars har jag kört igång hårdträning till skillnad från dig Lappis Ska gå ner 3kg denna höst har jag bestämt och det ska ge mha träning, inga dieter. Har ju gjort det förr så jag vet att det går... Har sprungit 8km två ggr (nu blev du avis Tinga va?! ) och tränat ett gympapass denna veckan redan.

Vi har bara tandborstningsproblem på kvällen efter vällingen - då vill inte Moa vara med alls. Men jag kör samma metod - hålla fast och borsta när hon skriker Skönt att höra att det var rätt för det känns inte så bra när man "tvingar" dem. I början var hon nyfiken på tandborsten och det gick jättebra att "leka tandborstningsleken" men det funkar inte längre - hon har genomskådat det Men på morgonen är det inga som helst problem att borsta. Ja ja, det är bara att fortsätta tvinga på kvällen antar jag, det är ju för hennes bästa.

Annars funkar läggningarna som en dans nu igen och sover gör hon också bra, äter gör hon med god aptit - det mesta rullar på utan problem.

Oj, är Iris 85 cm!!! Moa är bara 75 men hon blir nog en kortis som mamma.

• muggles

AM: nix det funkar inte. Jag är inloggad men i "My albums" står det '0', dvs den länken du skickar visar inga album (hos mig).
    Men jag fick fatt i vårt Moa-album genom att maken skickade länken till slideshow på det albumet. Kan du prova det? Det är jättekonstigt. Det är som att albumen ligger kvar men att länkarna till dem är borttagna från mitt konto??? Vad är syftet med det?

• muggles

Jag har mejlat kodaks support men man får väl det där vanliga goddag-yxskaft-meddelandet antagligen "har du kollat vår FAQ?"... Suck. Jag är rätt pissed på kodakgallery just nu...

• BrudSommar2006

Muggles, jag har mailat dig min länk, du kan väl kolla om den fungerar för dig?

MrsB, vi är ju uppe typ var tredje timme också, fast för oss räcker det med att gå in och stoppa om och i värsta fall sticka vällingflaskan i truten på Iris så kan vi gå och lägga oss direkt. Men man blir ju störd i nattsömnen ändå förstås.

Vi hade Albin på vår pojknamnlista eftersom vi främst letade släktnamn när vi gett upp bläddrandet i namnböcker och almanackan, min farfar hette det.

Sweet, hittade du inlägget där jag skrev att vi fått salvan och tackade så mycket? Ha, jag hade mer än gärna dumpat Iris på dagis vid tre månader!!! Då satt jag fast med amningskudden mest hela dagarna vad jag minns eftersom Iris blev galen om hon inte fick ligga och småsnutta. Usch, hoppas jag minns fel...

• Telemarkgrrl

Muggles, jag har mejlat dig min länk på din muggles-adress.

• BrudSommar2006

Muggles, nu har jag provat att skicka en 'invitation to share album' också till dig, hoppas att något av alternativen fungerar!

• Izzie

Min faster som jobbar som tandhygienist hade skickat en liten tandborste på posten till Matilda häromdagen. Kul, för just kvällen innan sa maken och jag innan vi gick och la oss att "vi måste köpa tandborste till Matilda nästa gång vi handlar". Och vad ligger inte i posten dagen efter. Jo, en tandborste! Till saken hör ju att jag inte pratat med fastern på ett tag så hon visste inte att M precis fått sina första tänder. Fast de flesta barn brukar ju få det i den här åldern, men det var ändå bra timing!

I eftermiddag ska jag & M på Adelövs marknad tillsammans med mamma och lillebror med familj. Mysigt med lite familjeutflykt! Vet inte om marknaden är nåt att ha, men det är ju alltid kul att komma ut lite.

Imorgon är det dags att skaffa pass till Matilda eftersom vi åker till USA om tre veckor. Är det någon som skaffat pass till sitt barn nyligen? Stämmer det att man verkligen inte behöver ha med sig något personbevis eller nåt, utan att det räcker med båda föräldrarna (alt ena föräldern och en blankett där den andra skrivit under)???

Sweet - Tänk så tiden går. Nu är hon redan 3 mån! Och du ska börja jobba! Blir säkert jättebra ska du se. Skulle det mot all förmodan inte funka, så får ni väl tänka om och se hur ni kan pussla ihop livet annorlunda. Lycka till med allt!

Vänner - Det är ju inte så konstigt att du saknar utbudet i Göteborg, men avstånden i Sverige ät ju inte så långa, utan att ni kan ta lite utflykter till städer med större utbud på helgerna. På det hela taget verkar ju flytten gått kanon för er!

Frejis - Spännande med ÄP! Lite försiktig optimism kan väl inte skada processen heller!

Junilejon - Stackars dig som lider av migrän! Det måste vara fruktansvärt i kombination med en skrikande bebis... Tur att du har en make som kan hjälpa till. Måste säga att jag många gånger under det här året tänkt hjälte-tankar om ensamstående föräldrar...

Muggles - Vad duktig du är som ligger i hårdträning! Önskade att din motivation smittade av lite åt Jönköpingshållet

Mrs B - Här finns det fler som är för trötta för lite kul i sängen... Hoppas det vänder snart.

• Liten med Mindre

Är glad idag! Min lilltjej har fortsatt gå upp i vikt. trots förra veckans diet på välling som kräktes upp. Nu är vi över 7 kg!!! (OK, intresseklubben anteckanr... ) Efter att ha ökat typ 300g på 9 veckor, så är 400g på 3 veckor en höjdare.

Muggles - jag satsar också på att komma iform nu. Mest kanske för att jag kör igång cykligen igen om 3 veckor. Hittills har jag cyklat kanske 7 gånger på ett år. Oops! Mådde lätt illa och var snurrig efter att jag körde med mig själv i tisdags. Det känns ju inte direkt lovande... Nåja, hoppas att jag är en bra skådeis.

Muggles - skäll ordentligt på Kodak om du får tag i dem. Du har ju faktiskt till och med beställt produkter (om jag förstod rätt).

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen