• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

hohooo!
    på fredag ska jag och P träffa den här akupunktörskan, hon ringde upp mig halv 7 på kvällen! Kändes jättebra och jag är så laddad!!!!!!!!!!!!!!

BS
    crap att du inte får bukt med ryggen! Och mjölkstockning också... Skickar dig en pall Ben&Jerry och en barnvakt.

• Piggelin1

Nenne - vad kul att det gick så fort att få en tid!!

BS, håller tummarna att det inte blir ngn jobbig mjölkstockning för dig - kram

Nu ska jag kolla lokala nyheterna & se vad de säger om vår sparkade VD...
    Tjing!

• BrudSommar2006

Vad spännande, nu får vi två som testar akupunktur!

Nenne, ska ni behandlas båda två?

Oooohh, barnvakt! Ett magiskt ord...

Vi har varit och skaffat en saccosäck åt Iris, hon älskar den!

Hon har börjat vägra att ha jacka på sig, det började för några dagar sedan, hon går och tar fram skorna och sätter sig så att man får sätta på dem och sedan vill hon ut. Men när man försöker ta på jackan så blir hon jätteledsen, hon har ju alltid hållit fram armen tidigare. Har provat att hålla fram ett par jackor och låta henne välja ifall att det är någon som hon inte gillar men det är bara "NÄ" och så blir hon jätteledsen när man insisterar.

För att inte tala om tandborstningen, den kommer vi ingen vart med!

• nennesjuttioåtta

BS, jepp båda två ska få sig en omgång.

• Oms

halloj tjejer,

har läst igeom o hade en hel del att kommentera men fastnade i ett tvprogram o hann glömma bort allt så jag skriver bara ngt kort o får väl kommentera eftersom jag kommer ihåg.

jag håller m Mugglan i mkt när det gäller det här m o börja jobba, dvs att man inte har några direkta tankar på hur det går för pappan o bebisen utan man e helt fokuserad på jobbet. igår jobbade jag till efter 18 och idag 17 och då har v i ändå sommartid och slutar 16 egentligen...Det var såååå skönt att jobba igen! skönt att få lagad mat, att träffa jobbarkompisarna att få gå på toaletten själv, att kunna dagdrömma lite, snacka skit, surfa runt NÄR man själv vill! och att få göra ett jobb utan att bli störd!

Visst saknar jag min lilla tjej, men mest när jag går på morgonen för sen kopplar jag bort. när jag sen kommit hem har det varit full rulle i några timmar så det räcker o blir över

Det enda som irriterar mig just nu för stunden är att maken beklagar sig över att han e så trött för att han minsann fick gå upp o mata Mathilda runt 3 och ge nappen runt 5...HA! som om det skulle vara ngt att klaga över säger jag som har ett rekord på 11 uppvak inom loppet av 6 timmar - DET var jobbigt! jaja, han kommer snart in i det

på jobbet är det kaos, jag har ny arbetsplats så har varit tvungen att packa ned hon som gick i pension i fredags o sen packa upp mina saker hela dagen i går, idag fixade jag m datorn och läste...851 mail!!! 851! det e ju galet mkt! det jobbiga var att bara 200 mail var strunt resten fick jag snällt läsa (tur att man läser snabb o effektivt).

har 30 viktiga mail att läsa igenom imorgon (ny lagstiftning, prejudicernade domar, rådsmötensprotokoll etc)och det kommer att ta tid att sätta sig in i det då min hjärna ff är liiite mosig

nu ska jag logga ut o umgås m maken som hade lagat en jättegod födelsedagsmiddag till mig idag, han tycker jag e tråkig som sitter här o hänger när jag har honom, haha - på återläsande

• junilejon

Den lilla killen på bild 62 är min Melvin när han är en månad gammal...nu är han snart 3 månader...herregud vad tiden går fort!!

Slutade amma förra veckan pga att det inte funkade...trist! Men det funkar bra med flaska med,men igår fick jag min mens. Visste inte att det skulle gå så fort??!! Den har man ju inte saknat direkt... så ni har jag migrän idag,inte kul alls med en liten...

• BrudSommar2006

Junilejon, vad trist att amningen inte fungerade, ville han inte eller vad var det som inte gick? Trist med mens också, jag får också en jäkla huvudvärk då, trodde att det var sista p-pillersortens fel men nu har jag ju det också så det är väl något nytt som kommit som man får dras med nu på "äldre dar"...

Är på jobbet, hoppas att de inte ringer och säger att Iris är snuvig, hon verkade frisk i morse i alla fall.

Ikväll ska jag på bh-skola, hade inte tänkt gå men jag går fortfarande runt i amningsbh för mina gamla är nedpackade någonstans och jag hittar dem inte, dessutom tror jag inte att de passar än. Har inte hunnit iväg och skaffa nya och ska man dessutom ha en bunt på en gång så kan det vara bra att få beställa.

• Mrs  B

Hej hej!!!

Satt och läste ikapp och har Malte på golvet och rätt vad det var så startade han om datorn.
    Nu gäller det att vara med hela tiden för han är snabb.

Babybjörn
    Har vi använt till båda pojkarna och till Max var det verkligen kanon eftersom han inte ville sova till en början varken i sin säng eller i sin vagn. Då hade vi honom på magen istället. Och har vi varit iväg på tex köpcentrum, Maxi eller utflykter har vi alltid haft med den. Bra att ha när de tröttnar på vagnen.

Längd
    Max och Malte var 52 rep 53 cm när de föddes och det går undan på längden för dem. Till jul blir Max 4 år och han ligger nu på ca 110cm, vilket är långt för hans ålder, och Malte är i dagarna 8 månader och är nu 71 cm.
    Vi själva är 172cm och 188cm, och resten i släkterna är långa också, så mina barn blir säkert inte under 185cm.

Louise Hallin
    Ett tag lyckades jag alltid pricka in när hon var på Nyhetsmorgon och kan väl känna att hon har både bra och mindre bra förslag till hur man ska gå vidare med vissa problem.
    AW är jag inte så insatt i men det jag läst gillar jag inte alls.

Nenne
    Heja, heja, heja!!!!!!!!!!!!

BS
    Vi hade exakt samma problem med Max när han var i Iris ålder angående kläder och tandborstning.
    Jobbigt som f*n men det går att ta sig igenom det.
    Vi fick hålla fast Max både när det gällde kläder och tandborstningen och han skrek i höga skyn, men det var det enda som funkade just då. Man kan inte ressonera med en sån liten alla gånger utan det är bara att sätta hårt mot hårt och det har funkat för oss. Det tog tid för Max är lika envis som jag men idag klär han på sig själv och borstar tänderna utan problem.

• Mrs  B

Junilejon
    Hej hej!!!!
    Trist att det inte funkade med amningen men det är ju inte hela världen nu när det finns bra ersättning. Barnen växer ändå och blir fina och goa. Bättre en lycklig mamma och en mätt bebis säger jag. Har ju gått igenom detsamma med båda pojkarna så jag vet.

Imorse var förresten Malte på Maxs tandborste så det kanske är dags att börja med honom nu också när han har två tänder som snart är uppe.

• Liten med Mindre

MrsB - Mindre gillar att tugga på sin tandborste. Maken hittade en sån där söt sak med tuggring i ena änden. Fast hon är faktiskt mest på delen med borsten. Och nu får vi till och med hjälpa till att borsta tänderna.

Idag var det bad-premiär. Jag tror min lilla tös skvätte ner allt och alla i bassängen. Superskoj verkade det, inte ens gnäll över kallsupar som mamma inte lyckades styra undan. Fast lite pilligt är det att duscha och klä både sig ochbebis efteråt, utan att någon blir för kall eller blöt.

Junilejon, synd på amningen om du trivdes med det, men så länge ni båda mår bra av flaskan oxå så är det ju super att den finns. Och det var en väldans rask tant du hade.

Nenne - vad spännande med akupunkturen!!! Hoppas att det har en väldigt plussitiv effekt. Både för dig o Lappis.

Och nu öser regnet ner...tur att föräldrarna kommer på besök med lunch snart. Känner mig rastlös, trött o hungrig. Av någon anledning har magen kajkat ur igen sen vi började sova, eller vad det nu är. Får nog snart ta till mjölk- o vete-stopp igen. Trist.

Nåja, tänker njuta av äppelkaka och choklad ett litet tag till. I alla fall så länge vi har egna äpplen.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen