• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • sweetstreet

Å TACK MSW!!!
    Jättefint att du delar med dig så detaljerat!
    Shit jag minns själv när jag började känna det som om jag skulle bajsa på mig, och jag hade ju äst att det kan kännas så när barnet är på väg. Blev skitskraj av dtta och försökte då hålla emot krystningarna eftersom jag visste att barnet låg i säte och inte alls skulle födas ut vaginalt utan med snitt!
    Jag var jätterädd att hon skulle komma "fel väg". Pga detta blev migg k-snitt lite av ett "akutsnitt". Allt gick så jädrans fort och var så kaotiskt. Minns inte riktigt allt heller eftersom man var rätt borta av värkarna och eftersom jag skulle föda med k-snitt fick jag ju inget smärtstillande heller. Innan de lade själva ryggbedövningen för snittet.

Härligt iallafall att allt är bra med er nu!
    Men jag förstår att din man blev orolig när du började störtblöda sådär! Läskigt med moderkakan som inte ville lossna som den skulle.Tur att man lever i den rika delen av världen. Det tänkte jag mycket på när jag låg på sjukhuset. Både för egen del och för barnets. Vår dotter kom ju för tidigt och låg i kuvös i nästan 2 veckor innan hon fick komma hem.

Stor Kram till er alla!!

• sweetstreet

Mugglan,
    jo jag har också funderat på detta med att hon nu kommer att tillbringa fler timmar med dagispersonalen än med oss på dagarna! Och visst har både jag och maken pratat om att vi hoppas att hon ändå kommer förstå att det är VI som är hennes föräldrar och att hon kommer att bonda til oss med.
    Lite oro kan jag känna inför detta ibland.
    Å andra sidan tänker jag på att jag själv är adopterad och "bytte" personer som tog hand om mig flera gånger innan jag kom till min familj i Sverige som 6 månaders bebis. Sedan började jag dagis som 1-åring. Och det blev ju ändå folk av mig med till slut, samt jag har alltid sett mina föräldrar som just mina föräldrar. Så jag tror nog att det ska gå bra. Jag tror bara att man själv kanske får "jobba lite mer på det" alltså verkligen spendera mycket tid med henne NÄR man är hemma med henne. Interagera och så.
    Och som sagt, vi har båda mkt flexibla arbetstider så det är lätt att försöka hitta nya lösningar om detta skulle behövas.Till att börja med tänkte vi inte heller ha henne på dagis "heltid", utan kasnke lämna runt 9 på morgonen. Sedan får maken hämta henne vid 15-tiden på eftermiddagen. Han jobbar ju precis vid dagiset så det är lätt. Sedan kasnke jag kan komma hem till 18-tiden ungefär och då kan han gå tillbaks till jobbet ett par timmar till och jobba. På så vis blir hennes dagar kortarepå dagis men vi kan ändå jobba ungefär heltid trots allt.

• sweetstreet

Såg du förresten länken till bärselen?
    Vi har nu bestämt oss för att köpa en sådan Rockingbaby sling. Fast en sk "Pouch". Testade den lite idag eftersom en förälder till ena barnet på dagis har en sådan. Kändes superra! Och framförallt gillar jag att man kan ha dem så länge. Att barnet kan växa "med" dem. OCH just denna modell kan man som sagt använda trots att man är olika långa eftersom den enklet kan ställas om till olika storlekar.

• sweetstreet

Zozo,
    hoppas du mår bra trots allt!
    Och att du slipper stanna så länge på sjukhuset.

KRAM till er båda!

• sweetstreet

Telis,
    sprayar du nu????????
    Jag har glömt ert schema. Minns att du skulle testa igen nu till hösten. Liksom Lappis-gumman.
    Ååååå vad jag hoppas och önskar att det ska fungera för er nu!

• nennesjuttioåtta

Springer in en snabbis innanjag ska cykla iväg för en promenad (!)med kompis.

Hej Sweetiepajjen! Bara en månad kvar EXAKT idag tills vi ses! Kulikul! Lycka till med dagisstarten, det låter ju toppen! Tror alla känner bäst vad de vill och kan och här i Sverige är vi ju bortskämda med föräldraledighet - så over there kan de nog mer än väl ta hand om E! Och ni rivstartar ju inte som sagt, låter som en tokbra lösning!

Junilejon och Vänner
    hej go'vänner och tack för de fina orden! Har själv funderat på det (jo, faktiskt, AM ) men vet inte hur jag ska börja och hur jag ska göra. En bok lät ju lite överdrivet för vad ska jag fylla en sån med. Jag har ju bara en massa nonsens och könsord som ingen av er vågar skriva. Framstjärt! Och om man vill skriva krönikor, vem kontaktar man då och ska man inte ha något man vill säga i så fall? Tanken är lockande men jag kan för lite och vet för lite. Så ni får dras med mig (exlusivt erbjudande!!!) här på BT, helt enkelt. Rövskägg!

MSW grattis igen och tack för att du delade med dig! Svårt att fatta men ÅÅÅH vad det låter underbart med att bli tre! (eller 4)

har för övrigt bakat en kaka som jag fick recept på av en släktings släkting i Norge. Hoppas att jag tydde språket rätt, men det märks väl. Kanske blir en sån där efterrätt med biff och ärtor i som Rachel bakade? Hur som helst, när jag fick den i Norge så var det nästan fontänorgasm genom öronen - vilken chokladchock! Det är som kärleksmums men med rejäl frosting (m bla 500 g mörk choklad - om det nu inte ska vara något annat, jag var lite osäker för det står inte sjokolade utan något som mer liknar mjöl men det borde vara choklad )

Nu måste jag dra, snart kommer maken hem också! Då vill jag inte ha orgasmen genom örat, tack!

• nennesjuttioåtta

Arrghhhhhhhhhhh visste att jag hade glömt något!

Z O Z O! Hoppas att ditt tryck håller sig på rätt nivå och att ni snart får komma hem! *kramar om*

• sweetstreet

Ooo Nennelainen!!!
    Jaaaa! Snart ses vi!
    Och du viklen chokladkaka det lä som! WoW!!!!
    Kanske kan man få receptet är vi ses om en månad??
    KRAAAM!

• viktualia

MSW - tack för läsningen!!!

Själv har jag fullt sjå med att jobba som en galning på dagarna och försöka ta hand om vår sanslösa äppelskörd om kvällarna... fniss fniss!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen