• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Piggelin, jag saknar visserligen Iris på dagarna men vet att när man väl kommer hem på kvällen så börjar hon redan bli trött och svår att ha att göra med så man vet att man kommer hem till slitgöra och inte till mys med Iris...

Maken försökte sig på att åka buss idag, det hade tydligen gått riktigt dåligt och han fick kliva av och gå hem med henne, hon var livrädd och helt hysterisk. Han har åkt tåg med henne annars men eftersom det inte går så jättebra så tänkte han att han skulle variera sig med bussen men det låter inte som att det blir någon mer busstur i någon hast!

AM, grattis på den fina dagen!

• Lapinette

Här lämnar man datorn i en dryg timme och voilà "alla" är inne och skriver! Själv har jag sett den sista och tårdrypande delen av Six feet under. Har under sommaren plöjt igenom 5 säsonger!!! Galet, javisst men sjukt härligt.

Hmmm... vad tänkte jag säga. Fick ikväll höra att min brors vänner la ned 250 000 på IVF'er innan de la ned verksamheten och adopterade från Ryssland. Attans massa pengar det!!!

Och pirr, jag känner mig förhoppningsfull (akupunktur)! Försöker ta det med lagom dos men den lilla spanska damen har gett mig en strimma med hopp.

• Nattson

God morgon!

Jag hinner inte läsa ikapp men tänkte lämna ett litet inlägg

Jag har äntligen börjat komma ur deppigheten, två av mina kompisar tog tag i det hela och fixade piller till mig från en homeopat läkare. De gjorde verkligen susen! Det kändes som om de var mitt sista hopp och jag är väldigt tacksam över att mina kompisar såg hur det låg till.

Alicia har svårt att göra nr två... Har ni några tips på vad man kan göra? Finns det något jag kan äta för att det ska bli bättre? Hon är inte hård i magen bara det att hon kämpar för att få ut det. På BVC säger de att det kanvara så här de första två månaderna och att vi ska prova med magdroppar från Semper. Hon är 7,5 veckor nu och jag ver inte om jag tycker att dropparna gör så stor skillnad.

Nu ska jag försöka läsa lite till i tråden och kanske hinna komentera lite också

• fru AM

Nattson: Hej - skönt att deppigheten lättat. Det är bra med piller ibland!

Alicias besvär: Det kan hjälpa att milt, gungande och rytmiskt, trycka hennes knän mot hennes bröst (så att hon liksom kryper ihop som en groda). Googla annars på babymassage med kolikinriktining - det finns några bra rörelser att testa men som är svåra att beskriva här ... (ett exempel som jag hittade snabbt: se.babycenter.com/baby/dailycare/massageforbeginnerslideshow/ ) Ett tips som jag har läst men aldrig behövt testa är att ta en termoneter med vaselin (eller annan kräm) på toppen och försiktigt sticka in i rumpan på henne. Då kan det lossa. Lycka till!

• Nattson

Am, tack jag ska gå in och läsa lite där!

• FruCicci

hejsan,

maken lämnade datorn hemma till mig idag, då han ska på affärsresa till norge. Jag ska få en ny dator av honom, detta funkar inte att bara ha en inom familjen när man inte jobbar. Mitt företag lät mig inte ha min dator hemma över mammaledigheten, suck!

Hur som, ursäkta alla tjatiga inlägg om min "tant", jag blev så paff av att det var så konstigt och satt och analyserade helt öppet och delade med mig lite väl mycket... skit i det nu....

nenne, jag ska testa denna vekan, bara så jag vet att de dumma hormonerna efter aborten är borta.

I går köpte jag Bisolvon
    Nu jävlar!

Blir det tråd dejt på söndag? Vart?

Piggilin, tack för att du delade med dig om din dag. Jag kommer börja lipa jag med, likt din kompis, när jag ska vara ifrån Victor. Önskar jag kunde bli hemmafru har vant mig vid detta underbara mammaliv och jag är inte less på det för 5 öre

Nattson, tror AM hade de klart bästa tipsen på magont, eftersom hon är så liten.

Min mamma ringde idag - på TV4 morgon satt den där tantan Louise Hallin och sa att bröstmjölk ska hindra tex cancer celler att utvecklas på småbarn, att man ska spruta det i öronen på dem om de har ont där etc, läkarna på hennes jobb gick i taket ( de är tydligen dom läkarna som bla har skrivit siten growingpeople) för de är tydligen inte alls så eller alls bra att sputa in bröstmjölk i öronen, detta är ngt nytt påhitt som barnmorskorna håller på med, så hon sa att jag skulle varna er och de skulle tydligen kontakta tv4 och ifrågasätta hennes val att gå ut i tv och säga så? OJ OJ OJ

BS, usch vad jobbigt att känna som du gör för att komma hem till Iris, att hon är trött och jobbig. Har ni funderat på att söka hjälp av ngn sorts super nanny? Det verkar som det är extremt, det du säger. Och att inte kunna åka buss? Hmmmm, stackars maken.....

Tinga, kul att du är inne. Vad heter Piff o Puss igentligen, vill du berätta det? Eller har du gjort det och jag missat?

Telis, jag tror det är bra att renovera när man håller på att skaffa barn, då leder man tankarna lite till annat. Lät så härligt när du knappt hann ta av dig skorna innan du ville in o kolla i badrummet

Jag tror verkligen på akupunktur, jag skulle vilja testa det med. Är det svårt att få tid i stockholm Lappis, vad kostar det?

AM - har du symptom nu eller? Spännande?

• MSW

Hej alla!

Nu är vi hemma med vår lille son!! Fast vi har bara permission, ska ta blodprov på honom på bvc i eftermiddag (pga hans blodplättar och gulsot) är dessa bra blir han helt utskriven i eftermiddag/kväll!

Tänkte se om jag kan läsa ikapp lite nu, och så småning om ska jag försöka få möjlighet att skriva lite mer om hur det gick till och har funkat hittills!

Kram!

• MSW

Har kommit ett par sidor frammåt, men får nog ge mig för nu!

Härligt att läsa att det går så mycket bättre för dig tinga! "träffade" ett tvillingpar på neo (vår plutt har med fått vara inskriven där) och tänkte mycket på dig, även om dessa var "stora" (båda vägde ca 2,6kg)..

Annars håller jag tummarna för symptom, akupunktur, inga fler hål in till grannar, doktorsbesök och allt vad det var!

Kramar!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen