• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2008-09-08 20:59:38 följande:
    Nenne, jag fick total blackout i huvudet och tunnelseende bara vid tanken på att hänga med i er takt.
    nej, erkänn - du hamnade i manchester-koma! Eller puderkoma! *tokstirrar in i hörnet med ett fånflin och hör snökanonerna i fjärran*
  • Vännerfan

H hah ah ha ha!!

Det var PRECIS det jag visste!! Ha ha hah aha! Inget att bli förlägen över!

Men vet du vad, det är faktiskt ett väldigt glassigt jobb emellanåt!!! Men utbildningen var ingen barnlek vill jag lova!!! Fast väldigt rolig också (tyckte jag).

• nennesjuttioåtta
    Vännerfan skrev 2008-09-08 20:59:04 följande:
    Menskopp!? VAD är den bra för???
    vet inte, man stoppar in en grej i mufflan som ser ut som en tratt (funkar inte med den du har i köksskåpet) och sen slipper man fippla med bindor och tamponger som bara bygger sopberg. *dagens miljöinsats*
  • Vännerfan

Ja, fy, stackars Iris!!!! Tur att du klarat dig än så länge iaf BS! Hoppas verkligen att åtminstone en av er kommer vara frisk åt gången! Minns med skräck när jag och maken blev dåliga samtidigt. Jag fattade inte hur vi skulle överleva den dagen öht! (måste ta till förkort. för att hinna med i detta tempo av inlägg, pust, pust)

• Vännerfan

h aha hahah , nej då ska jag inte ta fram vår rostfria variant!!!

• BrudSommar2006

Vad det gäller dagisstart så har man ju inget val här, de får ju inte börja innan de är ett år så ens om man skulle vilja så kan man ju inte vara hemma mindre än ett år. Sedan är det ju ofta så att man lättast får plats från 1:a augusti så då kan det ju bli lite längre än exakt ett år.

Piggelin, min kusin bor i Tyskland och jag har för mig att de inte får börja dagis där förrän de är tre eller om det var att de inte fick börja innan de var blöjfria. Sedan verkar det vara så dyrt med dagis att det knappt är värt att jobba.

Vänner, Iris är ju yngst på sitt dagis, tyvärr är hon ju stor som två-treåringarna så det är lätt att missta sig på att hon är äldre än hon är.

• Vännerfan

Förresten var det lätt som en plätt att göra tiramisu!!
    Till och med för mig!!

MEN jag glömde det lilla dilemmat att den innehåller kaffe och det dricker aldrig jag. Så jag kunde inte somna på kvällen för jag var ordagrant helt drogad!! Hände senaste (=sista) gången jag drack kaffe också. Då låg jag vaken HELA natten. I natt fick jag iaf några timmars sömn innan jag vaknade igen och fortf. kände drogen rusa runt i kroppen!

• nennesjuttioåtta

oj, sitter i telefon med prinsen Nu halkar jag nog efter!!!!

• nennesjuttioåtta

vänner
    är du säker på att det var kaffe..?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen