• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Gomorron - dags att skrämma iväg alla igen genom att tjöta en massa?!

Ang vart jag jobbar - jag minns att det varit uppe förut, för ngt år sen eller så, så om ngn minns den diskussionen så blir gissningstävlingen enkel - om den inte redan är det förstås... Skit samma att jag "avslöjar mig" - firman är ju ändå såpass stor...

Muggles, vilken puckad kommentar av kollegan!

Koko, vad kul att Conny börjat gå mha hålla i dina händer!! Minns när vi försökte i början några ggr, innan A fattade att man skulle sätta ena foten framför den andra & inte bara stå, & sen rätt som det var, så lossnade det!

• Piggelin1

Koko, hälsa Cicci när du pratar med henne

• Telemarkgrrl

Hmm, jag måste korrigera en sak. Alltså, jag hämtade ut mediciner *för ett värde av* 17700 men jag betalade bara 97,75 kr tack vare högkostnadsskyddet.

• Telemarkgrrl

koko, då hoppas vi att det är något annat, som gåröver, och inte endo! Och hälsa Cicci att hon är saknad!

• FruCicci

Hej alla gulliga tjejer!

makens dator har haft virus och lite annat smått o gott...

Jag har ägglossningsvecka denna veckan och har testat med ÄL stickorna söndag och tisdag (idag) men ingen BÖJ. Ha ha det är så underbart att vara inne i smörjan igen. Men det är kul att man kan få positivt på ngt iaf, ÄL stickorna, hoppas på torsdag för maken är borta i morgon.
    Nenne, jag har BIM om ca 2 veckor...

Hinner inte skriva mer nu för maken ska till jobbet. Han har dock beställt en dator i handväsk format till mig och den ska komma på fredag

Har dock läst i kapp (massor ni har skrivit, phuuu) och skickar kramar till er alla.... hinner inte kommentera.

puss

• Telemarkgrrl

Ha, där var du ju Cicci! Låter bra med en egen dator så vi får se dig lite mer här.

• Lapinette

Telis - varför betalade du 97,75? Har inte du uppfyllt din kvot i år? Själv så behöver jag knappt hämta ut någon då jag har två oöppnade paket av Gonal-f i kylen. Så det är bara några småsprutor samt de där äckliga vaginatorerna som ska hämtas ut.

När drar du igång Telis?

Såg att nenne frågade om vad som undersöktes hos min akupunktör. Tar det när du vaknat och är här inne igen nenne.

Så Piggelin är "ingen gör" men samtidigt ekonom. Låter ungefär som mig fast jag kallar mig för marknadsekonom.

• Oms

Vänner o piggelin - jag delar er uppfattning o erf totalt, tror att det kan vara ens egen oro samt "skuld" som gör att man känner sig "dålig". jag var ju hemma i 9 månader m lillskruttan och hälften av mina vänner samt arbetskamrater tycker att det e fantastiskt att pappan är hemma nu medan resten tycker att jag är den dålig mamma som kanske inte borde "skaffat" fler barn om jag nu tycker att det e så viktigt att jobba o det heltid dessutom...

Självklart kommer jag att tycka det e jobbigt att lämna lilltjejen på dagis - hon kommer vara 14 månader när hon börjar och det e ju snart ju! men samtidigt så är det den bästa lösningen för oss. Maken vill o kan inte vara hemma längre pga såväl jobb som studier och jag känner att jag är klar m min del. Visst skulle jag önska att vi hade råd, tid och lust att vara hemma i 1 år till, då det var så länge jag var hemma m stora tjejen, men jag vet att det fungerar inte - av ngn av anledningarna så då e det bara o gilla läget. fast visst får man dåligt samvete när man uppfattar det som att "alla andra" är hemma m sina barn i 2 år och har det "superduper" bra när man själv e ute i jobb o skola och oxå har det "superduper" bra.

det är som om det är fult att vilja göra annat m sitt liv än att föda upp fostra o leka m barn hela dagarna. vi pratar ju itne om att ha en hårt driven karriär m en barnflicka som hämtar o lämnar o gosar o myser, utan om ett vanligt liv och trots att man vill att pappa ska vara hemma ifrån regeringens sida samt att man får lämna barnen från 1 års ålder så känner man sig ändå som en bov och att man e tvungen att försvara sina val o inställning.

så - nu har jag repeterat det ni andra har skrivit trot jag, hahaha nu mååååste jag jobba...

• Telemarkgrrl

Lappis, jag vet inte hur dom räknar riktigt på Apoteket. Men dom går ju inte efter kalenderår så jag kanske har "börjat om" på ett nytt år? Fast då skulle jag väl ha fått betala 1800 igen? Näe, jag vet faktiskt inte.

Vagitorierna behöver jag inte hämta ut. Jag har ju fått två omgångar utan att behövt använda en enda.

• Piggelin1

Telis - jag hämtar ju också ut mediciner med jämna mellanrum & jag får nästan alltid också betala sådana där småsummor efter att tag, då jag egentligen trott att det ska vara gratis. Om jag vet att "året" börjar närma sig sitt slut, då brukar jag passa på att hämta ut extra mkt salvor/astmamediciner etc, så att det blir billigare just då

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen