• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Izzie

Det var värst vad ni varit aktiva sen igår! Skoj.

Nenne - du är bara för rolig. Läste ditt inlägg med grävlingskommentaren och bara frustade till av skratt. Det hör till saken att jag dessutom försöker vara tyst för att inte väcka Matilda... Vad får du allt ifrån?

Ang dagis, så är det dags för oss att ställa Matilda i kö nu. Här fungerar det som så att man ska sätta barnet i kö 6 mån innan de ska börja. Kommunen lovar dessutom att man ska få en plats när man behöver det. Vi har två kommunala förskolor att välja på i vårt område, och jag väntar egentligen bara på att de flesta av höstens inskolningar ska vara avklarade, sen ska jag och maken åka dit och kolla vad vi tycker. Det finns några privata oxå, men de kommunala ligger närmre där vi bor. Är vi inte nöjda med de två vi ska besöka, så får vi väl kolla de alternativen sen.

AM - Att du orkar vänta... Jag är asnyfiken. Är du säker på att du ska vänta med att testa???

BS - Vad synd det är om lilla Iris... Magsjuka är ju så vidrigt. Hoppas hon piggar på sig snart. Det kanske kan ligga något i vad AM säger om maten?

Mrs B - Vad tråkigt med din syster. Kram!

Telis - Vart i USA ska du? Det var med jobbbet va? Skoj skoj! Nu är det inte långt kvar tills vi åker heller. Längtar!
    Tur att högkostnadsskyddet finns kan jag känna när jag läste vad din medicin kostade...

Muggles - Bra tips om Ikeas gåstol (det borde jag ju vetat att det fanns en). Då ska jag dit och köpa en om du tyckte den var ok.

• Piggelin1

Fy, vad tragiskt med barnbarnet, Lappis
    Konstigt attt detta kommer upp just idag - imorgon är det tio år sen jag miste min äldsta bror & samma dag firar mannen & jag 4-årsjubileum Har lagt en flaska riktigt bubbel på kylning, så får vi skåla både för oss & brorsan imorgon

• muggles

Det där med syskon och vilken ordning man är i syskonskaran och hur det påverkar - jag tror inte det är så enkelt som att "jag är lillasyster, alltså är jag lite mer rebellisk" el vad nu folk tror. Jag tror självklart att det påverkar litegrann men man har ju olika personlighet också och det måste vävas in det med. Precis som att man har olika egenskaper och talanger som man är född med och sedan beror det mkt på miljön hur de accentueras el inte. Så visst kan man kanske se att ngn är ett "typiskt ensambarn" men samtidigt så tror jag att många ggr så stämmer det inte (precis som ni har konstaterat redan så var det rätt många undantag där ).

Det kan ju också vara så att beroende på ens personlighet så påverkas man mer el mindre av var i syskonskaran man befinner sig? *flum flum*

Telis: vilken TUR att du kunde få det på högkostnadsskyddet!

• Izzie

Klokt resonerat som vanligt, Mugglan! Jag håller med dig, personlighet spelar säkert stor roll. Sedan har det säkert betydelse (som några av er redan påpekat) hur många år det är emellan syskonen.

• fru AM

Izzie: JAg väntar lite för att jag blir så ledsen av ett minus. Av någon konstig anledning blir jag lite mindre ledsen av att mensen kommer än av det där dumma "inte gravid" i testrutan ... Så till dag 45 väntar jag nog i alla fall.

• Telemarkgrrl

AM, jag är också hungrig. Jag har lite mat kvar igår från kinarestaurangen i kvarteret bakom ditt, restaurangen med det där namnet som låter lite pervy. Dom har riktigt god mat!

Izzie, jag ska till Dallas!

• fru AM

Telis! Vad är det för pervo-kines? "The Golden Shower?" "the Lucky Cock"?

• fru AM

Telis - det är väldigt coolt att åka till Dallas! Du måste köpa en cowboyhatt och skaka sådär på handen när du dricker drinkar som Suellen i "Dallas" gjorde!

• Telemarkgrrl

AM, hihi, vill ju inte avslöja för mycket här. Men tvärgatan (inte den jag jobbar på) till din gata, namn på H*** F***?

• Izzie

AM - Ja, jag förstår. Testar man har man liksom erkänt att man väntar och ett minus på stickan sticker effektivt hål på alla förhoppningar. Well, well jag får ge mig till tåls...

Telis - Ah, kul med Dallas! Har du varit där innan?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen