• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

OJ vad ni har skrivit.. Har bara skummat igenom så förmodligen har jag missat det mesta..

Ang föräldraledgihet har vi tänkt göra så att jag är hemma till efter sommaren ungefär och sedan är maken hemma resten av året, sedan dagis och så vill jag vara hemma nästa sommar också.. Men vi får väl se.. Är juh lite i samma sitts som MrsB, då jag inte har något jobb, men har tänkt söka lärarutbildning, så att jag har något att göra till hösten, men vill allra helst tillbaka till där jag har jobbat sen i höstas...
    Dags att käka!

• Piggelin1

Izzie - angående Lära-Gå-Vagn, vi betalade bara 219 kr för vår Micki (ngn tipsade om att de är billigare än Brios). Vet inte vad motsvarande på Ikea kostar, men vi slipper att binda fast ngn barlast på vår
    Hörde även av en kompis att samma Micki-vagn finns att beställa via postorder/nätet på Ellos, för 199 kr. Fast jag förmodar att lite frakt tillkommer då.

AM - vilken lyxlirare du är - livsnjuteri på hög nivå att hälla sherry i Varmakoppen-soppan Mmmm!

Kul med Dallas, Telis!!

• Mrs  B

Lappis
    Ja, det var inget vidare ska jag säga.....

Cyklade iväg till en spelning en söndagskväll och kom aldrig mer hem....Pappa var i Stockholm med jobbet och mamma och jag var själva hemma. Minns det som igår.

• nennesjuttioåtta

God morgon!
    nåja, jag har faktiskt städat i köket, plockat ut alla pinaler till balkongen och dödat en tvestjärt, ehh.. ja det var nog det enda. Men nu är jag inloggad! Lappis! Tell me more!

Mrs B och Piggelainen - med era syskon!

AM
    moahahaha, vilka ... öh, fantastifulla restauranger du har i krokarna. 45 dagars cykel?!!? 2 ggr på rad?!?!?!? Nä, nåt kajko är det (hoppas på något positivt sådant )

Cicci
    ahaaa... då har vi BIM samtidigt! Fast hade du inte ÄL för någon vecka sen också?!?! Eller också går tiden väldigt fort....

telis
    howdy cowboy!

aangående syskonpersonligheter så stämmer det väääldigt bra här hemma iaf. Maken är en typisk storebror som gärna tar emot förslag men sen kör på sin idé ändå för han vet bäst. och ofta sågar/ignorerar han mina idéer som jag lobbat för jättelänge, tills någon utomstående säger samma sak och då kan han komma hem och stolt lägga fram det som sitt förslag tills jag påminner honom om var han hörde det först... Hans syskonskara är schablonbilder av lille-, mellan- och storebror. Storebror Duktig Tarhandomallt, mellanbror Pajas Sepåmig och lillebror Jaggörtvärtemot Helstomdetretarstorebror.
    Jag är lillasyster/mellansyster och tar för mig, och kan själv - ända till P är hemma, då blir jag helt handlingsförlamad för undermedvetet vet jag att han tar hand om det. Jepp, Pajas as well.

jävla luddigt det blev.

• Piggelin1

Haha, Nenne - känner igen mig själv (spec det där med att klara av saker själv hur bra som helst, tills mannen kommer hem...) i din beskrivning & mina tre bröder också
    Syrran är en typisk duktig, ambitiös, tala-om-för-de-yngre-hur-det-ska-vara-storasyrra - passar absolut in i mallen hon med

• Lapinette

nenne - gillar ditt "ludd". Vad är det du vill veta om min akupunktur? Förutom allt du redan vet om nålar och snarkningar.

Som ni säkert redan vet genom mina ego-inlägg här inne så är jag ett ensambarn. Egocentrisk och van vid att få som jag vill, jäkla envis och har alltid haft en mamma som fixat allt åt mig. Passar därför ypperligt bra med maken som är storebror och tar hand om denna lilla syster. För jag är även lillasyster + ensambarn .. hur nu det går ihop... men vill nog säga att jag är bådadera då brorsan är 10,5 år äldre än mig.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    nja, liksom vad ni gör förutom att få nålar i kroppen. Hur kollar hon dina värden? Bara genom pulsen eller?

• Lapinette

Ahhh... hon kollade mig första gången jag var där 1,5 timme genom att ställa massor med frågor. Det var mycket om min mens men även typ om jag har kalla händer/fötter, om jag varit svårt sjuk som barn etc. Sen läste hon min journal från IVF'erna, kände på min puls, titta på min tunga och tillslut fick jag klä av mig och lägga mig på britsen och då "punkterade" hon mig med en apparat och skrev ned en massa värden. Har ingen aning om vad den där aparaten gjorde för utslag men efter allt detta så visste hon vart hon skulle sätta nålarna.

Förutom detta fick jag med mig 3 sidor med frågor (varav 1 sida enbart var om min mens) att besvara på och så en hemläxa. Att ta tempen varje morgon och föra in i tabell som hon har gett mig. Temptabellen ska jag ta med mig vid varje besök.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen