• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Liten med Mindre

Nenne - det finns en anledning att vi förlåter henne varje gång hon varit extremt jobbig.

Piggelin - förresten - när ni hällde olja i Amandas ersättning, vilka proportioner handlade det om då? Hällde lite i vällingen för att få lite mer energi och mättnad, men är osäker på hur mycket som är ok/bra.

• nennesjuttioåtta

ja, de
    Liten med Mindre skrev 2008-09-09 20:02:13 följande:

Nenne - det finns en anledning att vi förlåter henne varje gång hon varit extremt jobbig.
    ja, de är smarta små illbattingar som utnyttjar sitt utseende.
  • viktualia

Nenne - VILKET najs hus, men trist med direktverkande el som uppvärmning!

Liten med Mindre - jag kommer fortfarande åt kodakgalleriet... konstigt!

• nennesjuttioåtta

vickan,
    jag vet. Väldigt hög driftskostnad men vi tänkte försöka ansluta till fjärrvärmesystemet som går förbi. Lite bökigt och dyrt men bra i längden. Trädgården var supermysig! Maken ska kolla på fredag innan vi sticker söderut med mina syskonbarn på stora äventyr. Kolmården, flygvapenmuseum, Busfabriken samt kolla på maken som ska köra racerbil. Vi ska leka familj!

• Liten med Mindre

Vickan - jag kommer nog också åt kodak-galleriet. Men det var väl bara Mugglan som kunde lägga in, och hon fick ju inte längre. Väl?

• Telemarkgrrl

Fiiiiint hus, Nenne!!

Vad söt Mindre är, Liten! Jag älskar det där fotot där hon har ögonen i kors!

• viktualia

Liten - aha! då är jag med!

Nenne - bra med fjärrvärme i närheten! Glöm inte att ringa kommunens plankontor och kolla läget med gällande detaljplan och andra planerade förändringar i närheten!! *jobbVickan har talat*

• Liten med Mindre

fjärrvärme låter som en höjdare Nenne. Är budgivningen igång för huset eller?

• BrudSommar2006

Nenne, vilket mysigt litet hus! Får man behålla dödskalleplanschen tror du?

Liten, jag var ju hos läkaren och knaprar inflammationsdämpande och har fått remiss till ortopedläkare fast det kommer att ta typ tre månader. Under tiden går jag hos naprapat, vet inte om det hjälper eller inte men att vara på jobbet hjälper i alla fall. Räknar med att bli rejält sämre nu när jag ska vabba imorgon och torsdag. Jag börjar känna mig rätt säker på att jag har ischias som inte läker ut eller som tar jättelång tid på sig att läka ut. Har stretchövningar att göra men varje kväll när jag gjort dem är jag mycket sämre dagen därpå.

Iris har inte kräkts sedan imorse, hoppas, hoppas att hon är på bättringsvägen. Det var ett kritiskt tillfälle vid middagen när hon drack lite för mycket vatten och började hulka och lite kom upp igen men hon lyckades trycka tillbaka resten ner igen. Vi kör vidare med höjd sänggavel och hoppas på en lugn natt.

• Piggelin1

Nenne - vilket mysigt hus!! Jag håller på er!!

Liten - det var Muggles som tipsade mig om att hälla rapsolja i ersättningen & minns att hon sa att de brukade hälla i, i storleken av en 50-öring, kan det vara ½-1 tsk kanske?
    Sen vid ngt tillfälle i somras så var brorsan här (han med tre barn) & han kommenterade att de brukade hälla i "massor" till alla sina tre barn (dvs mkt mer än vi gör). Men det finns iofs en skillnad, dvs syftet - för vi hällde ju inledningsvis i oljan mest för att hålla Amandas tarmar igång, medans brorsan såg det som ett bra tillskott av fett till barnen, eftersom bebisarna behöver mkt av den varan som små. Så häll på, lilla smala (?) tjejen mår säkert bara gott av det ...och vi häller fortfarande i (när vi kommer ihåg det), inte pga trög mage, utan just pga att det kan vara bra med tillskottet av fett.

Vad SÖT hon är förresten!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen