• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Imorgon ska hon kolla upp mina värden igen för att se vad som hänt sedan jag börjat där. Antar att det blir färre nålar eller kanske på andra ställen efter det men jag har ingen aning?!

Har även haft superkonstig temperaturkurva de senaste dagarna så det blir också att fråga eller kolla varför. Den har legat stabil till ägglossning. Sen steg den 0,4 grader (vilket är fullkomligt normalt) och så i helgen steg den ytterligare (vilket kan förklaras med alkoholintag och att jag tagit tempen senare på morgonen) och igår fick jag alltime high (why??!!) och imorse var den normal igen. Fattar nada?

• nennesjuttioåtta

oj, avancerat! Jag (eller vi) fick bara svara på en massa frågor om mens, sjukdomar, utredningen etc, sen blev det nålar. Nästa gång lir det lite längre som nåldyna, första gången bara en halvtimme (kändes som 5 minuter). Fan, det kanske inte funkar lika bra då? Jag vill ju också ha the full monty!

• nennesjuttioåtta

hmmm. ska inte tempen ligga lite över ända fram till mens eller har jag fattat det fel?

• nennesjuttioåtta

Hur går det med träningen då? Har du klarat av att lugna ner dig?

• Lapinette

nenne - jovisst ska tempen ligga över men jag tror den ska ligga still typ 0,5 över den temp man har innan ägglossning. Min flippade ur lördag - måndag.

Jag låg bara 20 minuter första gången men det var efter den jag var så jäkla trött och blev tvungen att gå och lägga mig. Så någon slags inverkan har ju de där nålarna på en. De sista gångerna är det inga frågor utan bara igelkott som gäller. Jag somnar ju under tiden och det ska visst bara vara bra (ger bättre resultat) så försök att slappna av när du ligger där.

Jag har bara gått på spinning de senaste veckorna. Har gått dit och när jag kännt att jag puschat på för mycket så sätter jag mig ned och tar det lugnt. Det funkar faktiskt. Blir aldrig anfådd och blir enbart varm. Då får jag åtminstone göra något men inte på samma nivå som vanligt samt att jag träffar kompisar och får iväg maken på sitt veckoträningpass . Sen vet jag inte om detta är tillräcklig men hon sa att jag får cykla och cyklar jag ute så tar jag i så jag svettas.

• Lapinette

nenne - det blir säkert jättebra! Har du hört något mer om insemination?

• nennesjuttioåtta

ska till dotorn imorgon, får hoppas att jag får något besked om insemination då.

Det var lite svårt att slappna av, P hade precis kommit tillbaka från sin intervju (han ska ju börja på sitt gamla jobb igen, inte dåligt att höja sin lön på ett år med 6500:- ) och vi var lite hissiga. Så vi småpratade lite hela tiden men jag blev ju lite dåsig och blundade.

På torsdag ska jag dit igen. Ser verkligen fram emot det!

Dock tror jag att det redan är kört för den här omgången. Har nog äL imorgon men har vi tur så orkar de hänga kvar därinne till dess men det har ju inte hänt förr...

• Lapinette

nenne - tror att de räknar med en behandlingstid på 7 veckor innan en IVF när det gäller akupunktur och att man då går 1 gång i veckan. Jag har ju gått lite oftare nu i början pga att jag visst var i en jäkla obalans. Så jag tror du får tänka på akupunkturen på en lite längre sikt men visst inger den nytt hopp!

• nennesjuttioåtta

jo, absolut, jag tänkte mer på sexa i kombination med ÄL.

• nennesjuttioåtta

akupunkturen tar jag både som en balansgörare men också som något annat att fokusera på och som avslappning. SAMT ha någon att prata med. Maken är bra, men han är inte barnmorska.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen