• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Skaka på handen? Det minns jag inte. Vanliga bakfylleskakningar eller?

• Telemarkgrrl

Nej, har bara varit i New York en gång. Ska bli coolt även om det är mycket jobb! Undrar hur man ska klä sig när det är jobb och 30 grader utomhus och säkert 20 inomhus?

• fru AM

Telis: Riktiga ALKIS-skakningar var det. Och så ryckte det i underläppen på henne - hela tiden!

H*** F*** - givetvis! Det pervostället!

• Oms

Jag är ju en sladdis - mina bröder e ju 8, 9 resp 14år äldre än mig. och jag har ju varit oerhört bortskämd måste jag säga tänkt er 3 äldre bröder som alla slåss om att få ta hand om mig och visa mig livet. det har gett mig kunskaper om 70-talet (o allt som kom o fanns då) som inga av mina jämnåriga vänner har då mina bröder lärde mig allt de kände till o det tidigt. det har oxå gjort mig självstäsndig då de snabbt lärde mig att klara av saker "över min nivå" iom att de aldrig såg mig som liten byggde min första lampa m kontakt o allt när jag var 9 år- brorsan kunde ju så då kunde jag typ) och det har fått mig att uppskatta ensamhet och lugn o ro då det inte fanns några småsyskon som störde utan jag har fått husera själv.

så jag vet inte hur jag räknas i skaran - ingen självklar lillasyster då man som enda tjej lätt blir den som tar hand om och samordnar de andra (storasyster roll)och inget självklart ensambarn för oj vad mkt mina bröder krävde i tid o pengar som tonåringar...

dock gissar många på lillasyster då jag tar för mig och gärna står i centrum

• Telemarkgrrl

fru AM skrev 2008-09-09 12:29:28 följande:

Telis: Riktiga ALKIS-skakningar var det. Och så ryckte det i underläppen på henne - hela tiden!H*** F*** - givetvis! Det pervostället!

Okej, jag ska försöka skaka riktigt ordentligt när jag dricker drinkar där borta. Undrar vad kollegorna kommer att tro?

Vi ska också ut på nån grej som är hemlig men typiskt Texas. Jag hoppas att det innebär en massa tex-mex och inte tjurridning.
  • fru AM

Telis: Det kanske är sån där Line Dancing (när man står på rad med tummarna i skärphällorna) och vagg-dansar synkat ... Lova att ni videofilmar!!!

• Telemarkgrrl

Haha, dansa synkat! Jojo, det skulle vara en syn för gudarna, jag som har två vänsterfötter och noll taktkänsla.

Nä, nu blir det lunch.

• fru AM

Och här har det blivit dags att dra på sig feststövlarna och vanka iväg (helt osynkat) till lanseringsmottagningen ... Tjoflöjt!
    (hälsar AM som hällde lite sherry i Karl-Johan-soppan och därmed närmar sig sin driftkucku Suellen i beteende ... )

• Lapinette

Telis - hälsa till Fredrik (min danspartner flyttade till Dallas för några år sedan)! Annars har jag hört att det är en supertråkig stad ... från maken som varit där i jobb.

AM - the lucky cook...ha,ha!!!

Själv är jag mätt och belåten efter en som vanligt supergod lunch på Oscars.

• Mrs  B

AM
    Ja, tyvärr dog min syster i en trafrikolycka (hon skulle cykla över en väg och blev påkörd) när jag var 12 år och min syster 15 år. Tragiskt och inget roligt alls.
    Sätter sina spår...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen