• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Vickan
    heheh, har en kompis som jobbar där så jag är uppdaterad.

Budgivningen blir nog nästa vecka! Vill ha!!!! OK, det är liite opraktiskt i vissa avseenden men det var sån skön känsla när man var där. Verkligen - här skulle jag kunna bo! Vi!

Och om dödskalleplanchen är kvar så skickar jag den till dig, BS Hoppas att Iris är frisk nu!!!! Låter inget bra med din rygg, konstigt att det blir sämre när du har gjort övningarna?!?

• BrudSommar2006

Nenne, åh tack, dig kan man lita på! Kanske kan sätta den i Iris rum tillsammans med nallarna och allt rosa...

Tycker också att det är konstigt att jag blir sämre av övningarna, vet inte om det är bra eller dåligt.

• nennesjuttioåtta

en fråga till er som köpt hus i storstäderna, alltså flera miljoner. Vad har ni för månadskostnad egentligen? Om man får fråga... Vi vill helst inte gå över två miljoner men det får man ju ingenting för i era trakter. Just nu bor vi tokbilligt och det känns lite jobbigt att lägga mer pengar på boendet för då minskar det ju på något annat. Eller är ni miljonärer allihop?

• Telemarkgrrl

Lappis, jag smygläste lite på FL igår och såg att ni undrade över varför ni hade fått olika slags medicin trots att ni går på samma klinik. Min teori är att det är läkaren som skriver ut recepten som bestämmer mellan Gonal-F och Puregon.

När jag har varit på ÄP i Falun så har dom alltid sagt att jag ska ta Progesteron-vagitorierna si-och-så många gånger om dagen men så har dom rättat sig själva och sagt "nej, just det ja, du går ju hos XX, då har du fått Crinone istället för Progesteron eller hur?" Crinone tillverkas av samma företag som Gonal-F men ska vara samma sak som Progesteron, precis som Gonal-F och Puregon ska vara samma sak.

Så jag tror att vår läkare helt enkelt gillar Serono som tillverkar både Gonal-F och Crinone. Det kanske ligger en och annan bjudlunch bakom?

• Telemarkgrrl

Jag har just hittat mitt första gråa hårstrå!

• Lapinette

Telis - oj, vad glad för det! Inte förrän nu! Jag är supergrå i håret och måste tona det jämnt och ständigt. De första grå stråna kom nog för 10 år sedan.

Ska nu läsa ikapp!

• Lapinette

Telis - kanske var det dem som hade de där mötet i Barcelona som han var på i somras ...hmmmm... men absolut intressant information. Trodde kliniken bestämde vilken medicin jag skulle ta. Trodde på Menopur denna gång, ja allt det där har jag ju redan tjatat om.

• Lapinette

Och tänka sig ... anonym är man inte någonstans. Både du och nenne har hittat mig på FL fast jag bara håller till på typ 2-3 trådar.

• muggles

Nenne: fint hus! Fast jag skulle ha velat göra om kök och badrum och måla tak

Liten: vi häller fortfarande i rapsolja till Moa fast hon inte är trög i magen längre. Vår Bvc-tant påstår att det ger dem "energi att sova hela natten" - vi vågar inte sluta Jag tror vi snarare tar en femkrona än en 50-öring men vi kör på känsla så det är ingen exakt vetenskap. Och denna mängd till 200 ml välling. Tar man för mkt så smakar det nog lite blä. Men det är sant som Piggelin säger att de behöver mkt fett när de är såhär små och rapsolja är ju "bra" fett. Vi köpte en extra fin kallpressad (svindyr) när vi var i Österlen - allt för lilla gumman

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen