• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

nenne - han började på en kurs på Folkunviersitet men tyckte läraren var kass samtidigt som han var borta (resor i tjänsten) vid 4 av 10 lektionstillfällen. Sen gav han på något sätt upp. Vi pratar tyvärr engelska med varandra, hans kollegor pratar engelska med honom och hans säljdistrik är södra Europa inkl Israel = engelska utom med Frankrike. Han förstår en hel del och försöker när vi är med min familj ... samma för mig fast med franskan. På tal om det åker ned till hans familj över helgen... kommer hem söndag natt garanterat helt slut på hjärnceller.

• BrudSommar2006

Lapinette, maken har laddat ner alla So you think you can dance för jag orkar inte vara vaken så sent! Så nu slipper jag både den svenska texten som bara är ivägen och reklamen, tjoho!

• Lapinette

Ahhh, hur gör man det? Jag blir så jäkla trött av att sitta uppe till midnatt. Och igår jäkligt besviken då flera av dem dansade rent ut sagt dåligt! Tycker nog de andra säsonger har varit bättre eller så har jag blivit mer kräsen.

• muggles

Nenne: *antecknar* Förresten tycker jag att du har rapporterat dåligt ang hur din man sover och äter nu för tiden

Liten: hann inte skriva det - vilken söt liten tjej ni har!!!

Cicci: har du inte fått din nya dator snart?

Shit det är snart fika!!!

Jag har gjort "chefs-uppgifter" idag: sammanställt alla projekt vi har under hösten och räknat på resurser som behövs inom mitt produktområde (är produktchef och måste kanske begära mer resurser). Faktiskt lite kul - man kanske skulle satsa på att bli chef så småningom?

Nenne igen: vi betalar nog i häraden 13-14000 kr/mån för vår lägenhet (4:a, 96 kvm, helt nytt, centralt) och då har vi lånat allt. Maken hade ångest för att vi skulle låna strax under 2 mille men jag sa att tänker man som så att vi har ca 1 mille i lån per man så är det inte så mkt. Man får ju inte ens en 2:a (vilket är det minsta man vill ha om man bor själv) i den här stan för en 1 miljon. Så på det sättet går man ju plus ändå... Ang hus tycker jag ni ska satsa på det även om du tillfälligt är arb.lös för det kommer du ju inte att vara jämt el hur? Och om ni nu avvaktar med hus och du sedan får ett jobb - då får ni ju börja söka igen. Nä, kör på!

• BrudSommar2006

Nenne, myggeländet håller till här också. Har myggbett precis överallt just nu efter att ha varit ute och försökt gräva ner lökar, stackars Iris har också fått dem, antagligen på dagis för hennes börjar lägga sig nu.

• nennesjuttioåtta

Du har varit duktig själv, va, Lappis? Visst har du tävlat? Gud vad jag skulle vilja kunna dansa! Iofs kan jag en del gammeldans och bugg men eftersom jag mest fick vara "kille" så funkar det inte alltid så bra eftersom jag gärna vill styra... Men riktig dans, jazz, balett och sånt där - vilken kroppskontroll och välgörande för själen det måste vara! Bara få WOOAAAA *ett lidelsefullt utfall med efterföljande piruett*. Det skulle jag vilja ha gjort men då skulle man ju ha börjat när man var 4, nu när man är över 30 så knakar det lite oroväckande när jag plockar upp strumpor från golvet... :-s

• muggles

Fick just bilder från Piggelins M2B på Moa och Amanda - ett par av dem skulle man ju haft lust att lägga upp i galleriet
    Moa har en ganska rolig frisyr för tillfället - jag kallar den tysk hockeyfrilla: långt i nacken och på sidan men inget (el kort) på skulten. Hmmm... Hoppas det börjar växa ovanpå också snart!

• nennesjuttioåtta

Muggles
    jo, det är klart. Tur att man inte är singel och vill bo billigt!

BS
    Visst har det blivit mycket mer mygg nu på slutet?!?! Maken i Å-berga har haft det lugnt hela sommaren men nu har de exploderat och är väldigt mycket mygg. Vi har mest knott och de kommer ju inte in i lägenheten. Det är nog värre närmre dalälven för där kan de ju inte gå ut alls på sommaren.

• nennesjuttioåtta

muggles
    min bror hade så men han hade jättelångt ovanpå och med hans alla virvlar så stod det rätt upp som en punkare! Sen tycker ju jag att mina föräldrar kunde ha klippt honom och inte haft det över decimetern för det blev som brolles frisyr han hade förut.
    Min make äter bara lyxmat nu sista veckorna så att hans kollega ska sakna honom när han slutat (de lagar mat åt varandra varannan vecka). Den här veckan har det varit svamprisotto bl a. Han skiter annars som vanligt men kände sig lite konstig i helgen (mycket öl) så då gick han flera gånger per dag. Så duktig så!

• Lapinette

4:a på 96 kvm centralt för 13-14 000/månaden .. oj, oj. Går säkert här i Stockholm bara man gjort lite lägenhetsvinster innan. Trava direkt in och betala närmare 4 mille och sen inte köra amorteringsfritt så går "hyran" upp desto mer. Ändå så plockade vi in så vi slapp topplånet.

nenne - *viskar mycket lågt* visst, dansen var en gång i tiden mitt liv, typ mellan 7-21 års ålder. Tävlade på elitnivå under hela tiden och hade ett hundratals priser som skrotade i källaren innan vi flyttade och slängde nästan allihop på soptippen (har än idag inte vågat säga något till mamma). Som sagt *säger mycket högre* det är kanske det där danseländet som gör att jag har så jäkla svårt att bli gravid!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen