• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Tänkte på det (hur din man skiter) och om han hänger med dig ned till nästa BT-träff.

• nennesjuttioåtta

hahah, skulle inte tro det.

• Lapinette

Ha en härlig kväll nenne! Du har fått mig på mycket bättre humör. Tack!

• nennesjuttioåtta

Fast faktiskt, ALLA bajsar! Det är säkert! jag gör det också. Visserligen luktsuddigum med jordgubbsdoft men ändå. Världens naturligaste grej, inget att skämmas för.

• nennesjuttioåtta

*kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam*

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-10 12:50:00 följande:
    MSWansluta till fjärrvärmesystemet här går nog på 15-20 000:- tror jag, och så måste man ju byta ut alla element och så, som du säger, och det vet jag inte om vi ska sätta in nya element eller göra golvvärme överallt. Men man kan ju sätta in någon luftvärmepump eller nåt också. Doktor M ska jag träffa runt kl 16.
    Hm.. jag skulle gissa på att det var betydligt dyrare.. när mamma och pappa bytte från direktel till vattenburen värme + bergvärme gick det lös på runt 200 tusen.

Ansluta till fjärrvärme skulle jag gissa går på runt 50-60 tusen beroende på leverantör, hur långt man behöver gräva osv.

Mitt tips: Kolla upp detta mer noga så att det ingår i er ekonomiska kalkyl!!!
  • Frejis

Hej tjejer!
    Vad är det jag ser, har Nenne fått Puregon och Ovitrelle? Det låter ju nästan som den vanliga ivf-medicinen, så välkommen in (ännu djupare sug i karusellen!

Som jag skrev tidigare har jag känt att jag inte har så mycket att tillföra i tråden, frånvaron av plus gör att det tom är meningslöst att känna efter symptom, tanten kommer ändå. Och när det gäller barn kan jag väl inte komma med så många goda råd...

Lappis - när startar du med ivf:en? *nyfiken*

• fru AM

Hejhej alla banklåns- och rödflammighetssnackare! Såg mitt namn nämnas och påpekar bara lågmält att jag "bara" är på dag 42 idag. Alltså ingen test förrän på lördag - tidigast. Om nu inte tanten hittar hit. Och eftersom jag är ogravid till motsatsen bevisats sörplade vi i oss lite vin så här på onsdagskvällen (Alfa Zeta Amarone)'
    Kram till alla!

• Lapinette

AM - bara och bara din galna människa! Jag som inte testar normalt sett skulle definitvt har gjort det.

Frejis - jag börjar troligen nästa fredag (då jag tror att tanten kommer på onsdag) och du?

• Tinga

Telis - I wish att jag bara hade ett enda grått hårstrå! Du kan skatta dig lycklig att du inte hittat något förrän nu - mitt första kom redan när jag var 18 och inte ens hade tagit studenten. Jag har läst att man börjar åldras i 20-årsåldern, men jag var väl tidigt ute. Nu har jag en del gråa hår, men som tur är kommer de inte i klump utan är utspridda över hela skulten, så maken gör en insats med pincett varannan eller var tredje månad, så att jag blir av med eländet. Så småningom får jag väl börja tona det, men än har jag inte kommit till det läget.

Nenne - vilket mysigt hus! Och lyckliga du som snart ska åka till New York; ni får säkert en fantastisk resa.

Muggles - glömde kommentera, men visst är jag avundsjuk på dig som kommer ut på löprundor. Antar du utmaningen att springa Varvet till våren? Du hinner ju "tjuvträna" mycket längre tid än jag! Trist förresten att galleriet inte funkar längre; jag har ju skickat en ny bild till dig med Piff & Puff. Kanske skulle lägga upp dem här på BT istället?

Liten - vilken sötnos!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen