• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Izzie

På tal om att prioritera grejer när barnen sover, så borde jag ta mig i kragen och städa lite nu... Ses sen!

• Mrs  B

ÄLSKAR gott kaffe och gärna en latte när jag går på kafé.
    Men tyvärr begränsar min mage hur mycket som jag kan dricka, men det är nog bara bra det också.
    Maken dricker mycket kaffe och har altid gjort men här hemma är han förbjuden att koka kaffet för då går det inte att dricka.

Har just kommit hem från en lite promenad i byn.
    Malte är verkligen inte rolig just nu. Vill inte sova, spyr upp maten, förkyld, hostig och allmänt gnällig. Idag har han bara sovit 30 min på hela dagen så därför blev det en promenad nu.

Själv ska jag iväg ikväll på PILATES och det ska bli kul och intressant, men framför allt skönt att komma hemifrån.
    Är så trött och sliten just nu och det är inget vidare kul.
    Har börjat gå småpromenader i byn och sen försöker jag hinna med antingen en power walk på en timme eller cykling i 45 min en gång i veckan, men med två små barn och en make som inte är hemma så ofta så är det svårt. Men jag försöker iaf.
    Är så trött så nått måste jag ju hitta på......

Maken har jobbat hemifrån nu i eftermiddags (har fortfarande inte vant mig vid det) så han "gick tidigare" idag och nu har han och Max åkt på hockeyträning. Igår kom nämligen maken hem med det som fattades i Maxs utrustning så jag skulle tro att han vill att Max ska komma igång på riktigt med hockeyn nu också.

Nenne
    Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för er nu med piller, akupunktur och inseminering!!!
    Grannen spolade sina äggstockar (???) tidigt i våras och sen gjorde dem en inseminering och nu väntar de barn i slutet av januari. De har försökt i 2 år så jag tror det ska gå vägen för er också.

• Telemarkgrrl

Tack för trösten ang gråa hår! Lite jobbigt känns det fortfarande.

Nu ska jag snart dra iväg på en liten weekendresa för att fira min mammas 70-årsdag, kommer hem sent söndag kväll och sen drar jag till Dallas på måndag. Jag hinner nog inte in här innan dess så ha det så bra allihopa under helgen, kramar!

• start september

Hej hej!

Tiden flyger iväg med den lilla tjejen, jag läser allt men har sällan möjlighet att skriva så mycket (kräver att hon somnar i famnen men då får jag lätt ont i en axel så jag måste passa mig lite). Tänker dock på er och håller tummarna för alla, för var det än gäller.

Vi har det jättebra, hon äter massor och växer. Trots detta skrämde BVC upp mig eftersom hon hoppat ner ett par kurvor i vikt (lägre i vikt än längd) och jag har därför pressat i tjejen mer mat en hel vecka. Så gick jag dit igen för att väga om träffade en annan tant som fnös åt mig. Hon tyckte tjejen var perfekt i vikt och visade på att eftersom hon är så pass aktiv (sover bara korta stunder dagtid och viftar helst hektiskt med ben och armar) så förbränner hon också mycket. Tänk vad lätt man blir uppjagade som förstagångsförälder! Morr.ö

Jag är ganska pigg eftersom hon ofta sover 8-9 timmar i streck. Å andra sidan käkar hon hela dagarna.

Akupunkturen låter jättespännande!

För att bättra upp statistiken måste jag ju bekänna mig som passionerad kaffedrickare. Ransonerat till två koppar om dagen nu under amningen dock.

Grå hår har jag en masse, det blev akut under graviditeten och jag hade ingen lust att färga då (har aldrig gjort det tidigare) men snart ska det bli. Om man är nybörjare med färg, visst är det smartast att tona/färga på salong? Finns det toning som täcker grått? Ska bara hitta tiden utan barn för det, känns halvlyckat att sitta och amma under tiden.

Bärsele använder vi massor och Babybjörn (även den bättre) är inte gjort för längre stunder med barn som väger mer än 5 kg enligt min erfarenhet. Vi har köpt en Beco Butterfly som vi ska ta i drift nu. Den funkar på mage och rygg, men inte höft.

Hus är dyrt - särskilt i Stockholm. Vi har två "privata" löner och lån på strax under 3 Mkr. Jag tycker det är värt månadskostnaden, som vid nuvarande ränteläge är 13-14 kkr inklusive uppvärmning, i princip inga amorteringar). Klart det var roligare med lägre ränta, för ett år sedan var det ju helt andra belopp. Enligt banken får vi låna upp till 6 Mkr med våra löner, men det är en situation jag inte vill sätta mig i. Nu klarar vi en omställning mellan olika jobb om det skulle behövas, den som tjänar mer kan vara föräldraledig etc, den friheten vill jag inte släppa nu.

Vi ska på första lilla resan snart, några dagar på Malta. Känns spännande att pröva att resa alla tre, och det blir lagom långt nu. Och jag längtar efter riktig sol samt snorkling och bad!!

• start september

Oj, det var en salig blandning av ego och annat i mitt inlägg.

Ville bara avsluta med att säga att jag är jätteglad över att se att det funkar bättre för Tinga nu! Du är fantastisk som fixar två små på en gång! KRAM!

• viktualia
    MSW skrev 2008-09-11 08:55:10 följande:
    Godmorgon!Vickan: Hur löste föräldrarna det med att dra det vattenburna? Alla ledningar/rör utanpå väggarna eller?..
    De drog vattnet i extra tjocka och höga golvlister/socklar runt hela huset.
  • viktualia

Kaffe - jag är latteoman! Svårartad sådan!!

Grå hår - ytterst få och rätt osynliga i så fall... letar ibland men hittar inte några...

• Tinga

Ha - så trevligt som jag hade på jobbet idag har jag inte haft på flera år! Det var jättekul att träffa de närmaste kollegorna igen (har ju inte sett dem på 4.5 mån) och de beundrade både barn, mamma och vagn. Eventuellt ska jag jobba någon dag om ett par veckor, för att fylla i vissa luckor hos min efterträdare.

September - vad gullig du är! Kram tillbaka!

• FruCicci

God morgon,

Kul att se så mycket av Tinga *vinkar*...

Här är allt bra! MEN jag letar som fan efter den jä-la BÖJJEN, var är den?? Dag 14/15 idag och inte är den på stickan i allafall.
    Har ju så klart pappersmuffat och vågar påstå att det finns lite tendens till snigelslem, min absolut ingen aladåb. Hmmm, ja ja, jag kanske inte kläcker några ägg denna månaden då, eller så är det fortfarande uppfuckat så att säga sedan sist.
    Då fick jag ju ÄL och sen mens 6 dagar senare....

Härligt att du ska ut och resa Start September, Malta, jag har aldrig varit där men funderat på att åka många gånger. Airtours har weekend resor, som känns som en bra idé när man ser dem annonsera om dem iaf. Hoppas ni får det riktigt skönt med snorkling och sol.

Vad roligt att du blev uppringd ag det jobbet Piggis, det var ju verkligen rart av henne att tänka på dig! Sådant blir man skitglad av.

Såg förrästen att ni diskuterat gråa hår och kaffe Jag gillar inte mina gråa hår, men de finns där, jag är relativt blond så de smälter in i resten av håret - så jag rycker dem inte så ofta... (men måste tillägga att jag har ändrat hårfärg ordentligt, blivit mörkare, efter graviditet och amning).
    Sen älskar jag kaffe. Och glass som smakar kaffe MMMMMM ÅÅÅ en Latte, wow
    Jag har redan druckit 2 muggar kaffe nu på morgonen

Ver ni vad, i onsdags hade jag Frullan, kokosen och snartis, kräftskiva
    Perfekt att börja dricka vid 14 tiden, sen var det ju bara att gå o lägga sig och så var man pigg o fräsch dagen efter. Barnen är jämna i ålder nu o leker bra ihop, fast Conny fick sig ett par tuffa tag emellanåt...

Telis, ha det så himla skönt på din resa nu! Njut!

Lappis, min moster som jag hälsade på i vasastan i måndags berättade om att hon går på akupunktur i vasastan och hur bra det är för henne och hennes kropp Nu tycker jag alla går på akupunktur helt plötslig och ska prova själv efter nästa mens

Mugglan, hoppas du hade det bra i skärgården och fick njuta av Moa i dag på morgonen, då du kanske blev sen hem.

BS, har ni pratat med dagispersonalen förrästen? Jag undrar så vad de har för svar på era uppmaningar/frågor ag hur de har behandlat Iris. Jag har ju jobbat på dagis (barn 1-5 år) tidigare, när jag var mellan jobb, så jag blir tokig när de slappa kärringarna låter barnen vara ensamma, jag såg så mycket skit o intriger - så jag inte vill ha min son på dagis ens, men man ska jag ju inte dra alla över en kamm.
    Men som du själv säger är det minus att Iris är så stor, jag tror många tar henne för en 2-3 åring och därmed glömmer bort att hon är en liten tjej inombords.
    Har en jobbkompis som har en stor tjej som är som Iris, de har haft samma problem sen hon var 3 månader, då vägde flickan över 9 kg och alla trodde att det var en 6-7 månaders... Jobbigt...
    men det kommer bli bra ska du se!

Nu ska jag surfa vidare på ÄL temat, jag undrar så var min böjj är. Testade inte i måndags på dag 10-11, men det känns lite väl tidigt + att jag inte kände någonting alls då...
    *Intresseföreningen antecknar*

AM, vilken dag är du på idag????????? Jag tycker det är sååå spännande Du är bergis på smällen.

Nenne, inseminering nu. När då? Nästa omgång då eller, för vi har ju BIM samtidigt? Så du måste ju kläckt dina ägg nu idagarna, eller är det nu idagarna som du ska insemineras??? Jag har inte läst ikapp så noga...
    Stor kram till dig din toka iaf! KRAM

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen