• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Piggelin - låter underbart och visst ska man ha fest även mitt i veckan!

• Piggelin1

Håller med Lappis - absolut inte dy

På tal om dy, lärde mig för några år sen att ett dialektalt namn på havskräftor där jag kommer ifrån är "lajrhommer", dvs lerhummer, dvs en typ av hummer (kräfta) som simmar runt i dyn Men de är ju goa ändå!

• Lapinette

Ibland är det bäst att inte veta vad saker och ting kommer ifrån.

• Piggelin1

Mannen & jag brukar faktist koka musslor hemma med jämna mellanrum - vilket påminner mig om att det nog är dags snart igen nu - det var ett tag sen senast!

Lappis - vi firade att vi varit tillsammans i hela 4 (!) år i osndags - det finns alltid anledningar till att fira ngt mitt i veckan

• fru AM

Usch. Nu är jag inte alls sugen på musslor o skaldjur längre!

Vill passa på att berätta att jag inte äter ål längre - inte sedan jag fått reda på vad de äter...

• Lapinette

Ål har jag aldrig gillat men skaldjur mums! Börjar bli hungrig fast jag åt lunch bara för någon timma sedan. Tror dock inte det blir så kulinariskt på Skavsta.

• fru AM

Trevlig helg, tjejer! Nu ska jag pipa iväg och pollettera ut Livia från dagis. Med eller utan bajsblöja - det ska bli spännande ...

• Lapinette

Hoppas utan!!!

Trevlig helg! Ska själv ta resväskan och sticka iväg om några minuter.

• MSW

Tittar in en liten sväng igen för att önska alla en bra helg! Själva kommer vi tillbringa helgen med att träffa makens syster med familj, för första gången sen Albin föddes (de bor i sthlms trakten så det krävs juh lite planering)..
    Det är bra på så vis att svärmor lär bjuda på en hel del mat, men det had ejuh varit ganska skönt att bara vara hemma också.. På måndag ska maken börja jobba, men han ska "bara" jobba halvtid i två veckor nu.. Men känns lite spännande iaf att vara hemma med sonen själv.. Men det går säkert bra!

Helg kramar till alla! Och AM lycka till med testningen!

• Liten med Mindre

nnmtyuuuuuujkvf gfgggggggggg j fccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc,mmmmm
    µå´¨kllu9l78Q

(Godmorgonhälsning från Mindre)

Förkylt igen för lilltjejen - så det gnälls friskt här med. Eller gjorde - tror det artar sig nu.

Dags för frukost!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen