• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-14 20:51:59 följande:
    Vickan Pratar du och maken mycket om hur du känner inför det här med att få barn? Är du rädd?
    Njaa inte så värst mycket. Känns mest tjatigt och det känns som att jag står och stampar rätt mycket. Kommer inte så mycket längre i mina resonemang... åtminstone inte med maken.

Rädd - jaa men mest för att ge upp min frihet, att jag ska bli tvungen att offra mitt skojiga jobb pga pendlingen och liknande läbbiga saker... Fysiskt är jag nog hyfsat redo. Förbannat överjävla ont har jag ju övat på att ha... Senaste mensvärken är inte riktigt lika vidrig som vid missfallet, men på god väg. Och jag SKITER i alla rekommendationer och äter Ipren, skulle inte palla annars. Råkar det dra ner fertiliteten - tjaa då får det vara så....
  • FruCicci

nenne, fan vad roligt du är.... Jag får sitta hemma och läsa högt om hur mycket skit noshörningen brummade ut idag etc etc
    Du är bara så skööööööööööön! Love You din galning!

Appropå att min kropp vet för den varit gravid, jo visst, men jag har ju ställt till det på sistonne, så nu kanske den är lite upp och ner
    Har aldrig läst så mycket på nätet om ÄL och hur det ska vara med både tappar och snigelslem etc, inte fasen blir man klokare av det inte... men jag har svårt att tänka mig att jag hade ÄL på dag 10 iaf, så nu blir det att fortsätta pinka på stickor en vecka till, eller så ringer jag gyn i morgon o ber om vul, så kan de ju se om jag har kläckt eller ej...
    Denna omgången kör maken och jag på ordentligt. Ger liksom järnet för att det ska gå.
    Har lovat honom att tagga ner till nästa omgång, vilket jag vill själv. Det är ju skitjobbigt att ha sex när man igentligen bara vill sova o lusten är minimal... ja ja

• Lapinette

Sitter här med ögonen i kors, kom hem 01:00 i natt, och vad ser jag AM, stort GRATTIS!!! Vad var det jag sa man behöver inte ha samma slags symptom vid graviditeterna. Shit, själv samlar jag på symptom men vad hjälper det?!

Nej, ska in på ett möte och få lite frukost är yr i kolan.

• fru AM

Tack för grattis!

Cicci: Ang. bidrottninggelé så är det såvitt jag vet ett kosttillskott som ska verka allmänt uppiggande och tydligen kunna sätta fart på ägglossningen (det vet man ju hur mycket ägg en bidrottning lägger ... ). Tror inte det finns några direkta riktlinjer hur man ska äta det för att bli gravid - men man bör inte äta det när man väl är gravid (som med nästan alla hälsokostpreparat). För mig funkade det som sagt att bara köpa burken Man kan väl tugga i sig det tills man får ett plus? Tror jag.

De som är bidrottninggeléintresserade: Den som först inboxar mig sin adress får min oöppnade burk Apiforce med posten a s a p. Free of charge. GIllar inte att slänga nyköpta saker.

• _koko_

AM - Grattis Grattis Grattis från mig också!!! Åhhh, vad roligt och spännande, och jag förstår att det väcker en massa tankar!!!

BS - HUUU!! Hoppas iris mår bättre snabbt nu när hon fått penicillin! Kram till hela familjen!

nenne - Ni får låna conny anytime! Och han är då en riktigt stor diamant din karl!

Själv sitter jag med lite mensvärk och lite tandvärk. Eller, ont där det satt en tand i förra veckan.

Mensvärken är dock som en viskning jämfört med den jag hade innan graviditeten, så det är bara att tacka och ta emot och hoppas att det inte blir värre på länge (helst någonsin förstås, men det vågar jag inte ens hoppas på).

Och tandvärken är också helt ok, jämfört med efter jag drog den första visdomstanden förra året. Den här tog hälften så lång tid (dvs bara en halvtimme), och jag har inte alls ont i käken eftersom hon inte behövde bända lika mycket för att få ut delarna. Tur att jag inte har tandläkarskräck va?!

Nu ska jag fortsätta röja i connys rum och sen åka till mina föräldrar en sväng. Mysigt.

• muggles

AM: stort grattis!!! Det känns ju rätt att du är den första som får till nr 2 (av trådbarnen), nu är det väl snart 2 år sedan Livia kom till (var det 16/11?). Jag tror nog att storebror mjuknar och kan älska även nästa syskon oavsett vad han tror nu

Nenne: hatten av för att roa en 3-åring och en 6-åring i bil!!!

Piggelin: apropå öroninflammation, har ni tagit den extra vaccinationen? Vad fasen heter den nu igen, man får betala för 3 sprutor men den täcker in öroninflammation, lunginflammation och den farliga hjärnhinneinflammationen bla. Tror de har diskuterat att lägga till den i standardprogrammet. Vi tänkte att även om den är lite dyr så kostar det ju att vabba också så småningom så vi hoppas på färre dagissjukdomar tack vare den (hoppas kan man ju alltid)

Cicci: verkar skumt att du skulle ha haft ÄL redan dag 10. Det kanske är uppfuckat denna cykeln men jag tror din kropp kommer igång igen snart. Efter nästa mens vet du åtminstone lite mer om din cykel (om du nu inte gör VUL). Trist att vänta på tanten iofs men...

Vänner: alltid kul att få ett livstecken från dig!!! Kul att höra att prinsens dagis är så bra! Hoppas vi har samma tur...

Ang musslor så har jag vid ett par tillfällen tuggat på lite sandkorn när jag ätit musslor - det var kanske det jag tänkte på när jag menar dy. Sedan kan jag inte komma ifrån att de ser så äckliga ut och att konsistensen är slibbig. Har svårt för äckliga konsistenser - har tex aldrig förmått mig till att äta sniglar heller.

• _koko_

Inser att jag alldeles för sällan kommenterar det du skriver, cicci! Det är för att vi pratar och ses på annat sätt, tror jag.

Hur som helst är det ju skit med din böj! Här har som sagt mensen kommit och den här månaden ska jag testa med stickor för att se om det blir någon stegring alls, kan ju vara intressant att veta om och isf ungefär när jag har äl numera.
    Sen bär det av till JÅ i oktober för att kolla hur det ser ut där inne (tänkte tipsa AM om att det är 6 veckors väntetid hos honom, men det behövs ju inte nu ) efter operationerna, har jag några äggstockar kvar alls liksom? SHIT, vilken hemsk tanke, det måste jag genast förtränga...

• muggles

koko: har du fått klarhet i om du har fått tillbaka din endo? Låter väl hoppfullt att mensvärken är mindre nu?

BS: glömde kommentera - stackars Iris! Vad hon har åkt på! TUR att hon hade lite att ta av säger jag bara... Tänk om hon varit en spinkis från början...? Förstår att det är svårt att få i henne mat om hon knappt äter välling för det var väl hennes favorit va? Hoppas att både hon och ni mår bättre nu!

Vi har bokat skidresa!!! Till Branäs... Hmmm... Inte lika häftigt som alpoffpist direkt men nu är man ju i småbarnsträsket. Vi ska åka med en annan familj som har en 7v yngre dotter - de leker redan jättebra ihop. Det blir väl mer pulkaåkning än skidåkning misstänker jag men mysigt ändå.

• BrudSommar2006

AM, grattis!!! Så himla kul att det var det berömda och efterlängtade pluset och inte en mysko cykel!!! Och tänk vad du sparat pengar på tester nu då om man inte kan köpa trepack längre, haha! Och tur att du inte slösade pengar på ett trepack om de funnits!!!

Hade det inte varit så struligt med Iris i helgen så hade jag hunnit in här tidigare och sett pluset men, men.

Iris har inte feber längre i alla fall men nu är det ju över en vecka sedan hon åt senast men hon dricker välling i alla fall tack och lov. Ska ringa runt lite till bvc och dagis och så och försöka få lite råd. Det lär väl inte bli något dagis den här veckan i alla fall gissar jag.

• fru AM

Mugglan & Koko: tack för grattis! Fast när det gäller detta med barnatillblivelse så tror jag inte att rättvisa spelar in, tyvärr. I såna fall vore Nenne, Lappis, Frejis och en bunt andra redan mammor.

Vaccination: Vi bestämde oss för den där extra vaccinationen. Tror att den ingår i gratisprogrammet för barn som är födda från 1 juli 2007 och framåt. Livia är ju född tidigare så vi fick glatt pynta. Dock började vi med sprutorna lite senare - när hon var närmare året tror jag så hon behövde bara två (2 x 800). Det gjorde tydligen rätt ont vis själva spruttillfällena men inga efterverkningar. Ska ni som bor i Sthlm vaccinera barnen så rekommenderar jag Björn Falck på Sophiahemmet.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen