• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

hahah! Ja, familjeliv är både fascinerande och skrämmande!!!!!

Lappis
    Hur fungerar den där tempkurvan egentligen? Ska du till akun den här veckan också? Hoppas att du slipper börja med sprutorna... *kram*

Själv är jag mitt emellan ÄL och mens och det är så himla tråkigt! Vet ju att oavsett vad jag känner än så länge så kan det inte bero på någon graviditet men ändå har tankarna börjat snurra igen. Fast jag känner ju ingenting (kanske lite i tuttarna, men det är ju standard varje månad) så det kanske ska tolkas positivt det med. Dum i huvet nå jävulskt. MEN! Jag tror det är 3 veckor kvar innan vi åker till NY så jag har ju det att se fram emot. Sweetie, jag har tänkt maila dig men kommer aldrig till skott, bara du inte tror att jag glömt bort dig!

• Lapinette

Jag håller bara till på typ 2-3 trådar på FL och där är de humana. Den ena är vi ett gäng som gör IVF efter IVF så det är betryggande med några man hängt ihop med i drygt ett år som har det lika jävligt som en själv.

Tempkurvan funkar så att du tar muntemp varje morgon, samma tid, innan du går upp. Har fått ett diagram där jag för in min temperatur varje morgon men du kan ju skriva in den själv för att kolla. Tempen är i regel låg ända fram till ÄL då den stiger. Detta syntes tydligt för mig för två veckor sedan. Förra veckan fick min temp "spelet" och har åkt berg- och dalbana. Både till min och akupuntörens förtret.

Jag ska tillbaks och bli nålad på torsdag och du?

• nennesjuttioåtta

Hur klarade du av att tänka på annat i så många dagar, AM? En eloge!!! förstår PRECIS Lapinette för jag vill inte ha de där tankarna men någon gång varje dag (och oftare ju mer BIMdnärmar sig) så går den där loopen med kanske om och i så fall så jäklar och iih och hur jag ska berätta för er, maken, hela världen (jag vet ju vad det kostar att trycka upp storformat och sätta upp dem i busskurerna ) men sen vet man att nej det blir inte nu heller jag vet ju det men om det ändå är kan jag säga att jag kände det på mig hela tiden pucko.

• fru AM

Nenne: är så avis på dig för New York-resan!

Lappis: försår att du vacklar och försöker tänka dig in i alla möjliga situationer. Åh - vad jag hoppas för er skull! Du säger: varför skulle det funka nu ...? Ja men så är det väl alltid: Plötsligt händer det! Kram!

• nennesjuttioåtta

Jag ska bli stucken på fredag igen. Ser inte fram emot nålarna där punkterna för njurarna sitter för de gör alltid helvetiskt ont så man mår illa. Maken har tiden efter mig!

Oki, men hur vet du att tempen visar mens på onsdag, är det 14 dagar med förhöjd temp som du kollar efter? Ni har inte kommit fram till varför den hoppade förra veckan?

• nennesjuttioåtta

Sist fick jag en näsduk mellan brösten med en lugnande olja. Den plockade hon tydligen inte bort, upptäckte maken, för den stack upp i urringningen som en sån där äcklig näsduk gamla människor har och jag som hade varit och käkat på stan (själv på ett sånt där mattorg a la Kungshallen), handlat och trott att jag var fin.

• fru AM

Nenne: svart är enkelt om man känner mig. Jag är väldigt katastrofberedskapsbenägen och var helt övertygad om att jag inte skulle kunna få fler barn (bara för att jag ville, bara för att jag är lite till åren, bara för att jag haft mina chanser, bara för att ...). Det verkade åtminstone helt osannolikt att vi skulle lyckats få till det på andra försöket igen. Så jag räknade aldrig med att jag var gravid alls. Gick snarare och tänkte på vad jobbigt det skulle bli att behöva gå till gynekologen och be att få någon typ av kickstartshormon för min sega kropp ... Saker och ting blir oftast helt tvärtemot vad jag går och inbillar mig ...

• Lapinette

Här har du ett schema du kan printa ut och följa om du känner för det nennelainen: www.fertility.se/Images/BasalChart_celsius.swe_tcm33-1839.PDF

Normalt sjunker tempen vid ÄL och sen höjs den därefter. Jag har inte följt en hel kurva men började strax innan ÄL och då hade jag temp runt 36,2 i tre dagar och så helt plötsligt gick den upp till 36,7 på torsdagen och låg sedan kvar där i flera dagar. Detta innebar att jag hade min ÄL på onsdagen.

Varför den hoppar har jag ingen aning om och hon såg bara början då jag hade feber enligt henne förra måndagen. Kände mig inte ett dugg sjuk men jag är visst det ändå?!??

Gällande tvångstankarna så har det varit ganska så lugnt på den fronten men i och med akupunkturen och stundande IVF så sätts de igång igen .

• nennesjuttioåtta

*springer och kollar potatisen* Idag blir det sill! GOTT!! Sen m å s t e jag cykla och simma. Sparka mig där bak!

Ett annat dilemma. I fredags ringde det en tjej från en uthyrningsfirma och frågade om jag var intresserad av en 50% tjänst några mil härifrån, med mycket mindre i lön än jag hade innan. Jag sa att allt är förhandlingsbart men det känns lite trist att gå ner i lön ju mer jag jobbar. När jag bytte jobb sist fick jag iofs någon hundring mer men en vecka mindre i semester och provisionen borträknad, så där gick jag ju också back (iofs en annan typ av tjänst men ändå). Hur hade ni gjort? Det är ju ett jobb men 50% är inte mycket och det är inte långt från vad jag får i a-kassa efter skatt. Känner mig som en bortskämd latmask och det vill jag inte vara!

• nennesjuttioåtta

Förtydligande, tjänsten är inte min än utan hon undrade om jag var intresserad så att de skulle kunna få träffa mig.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen