• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Grattis Mrs B!!!! Låter fantastiskt mysigt och romantiskt!!!
    Dock förstår jag att du blev rädd, när Malte gjorde en Stenmark! Skönt att det gick bra!!!!!

• viktualia

Näee jag klarar inte av att börja äta piller igen... så anti är jag inte.. Och vi hade ju satt upp ett sådant mål... eller nästan i alla fall, dvs när jag hade fått fast jobb och jobbat där ett tag - dvs typ nu.

Och sen har jag inte glömt FruLlans visdomsord att med min takt lär det dröja ett decennium...

gaaaa *deppa* jag orkar varken med mitt eget ältande eller omgivningens barnprat...

Något skojigare: På fredag drar maken och jag till dina hemtrakter. I staden på F har en av mina bästa killkompisar bosatt sig och nu vankas kräftskiva! *ser framemot*

• Mrs  B

Nenne
    Ja, det var MYCKET mysigt att få bara vara med mannen och mysa. Tillfällena är ju inte så många numera med två barn. Passade också perfekt med att mensen precis slutat så man kunde lyxa till det med att inte ha något skydd.

Tyvärr kom såklart svärmor med en sur kommentar om att hon tyckte att vi lämnade bort våra barn alldeles för mycket!!!!!!!

Nu under hösten kommer det att bli 1 gång i månaden, är det för mycket???????

Ja, Malte fick verkligen mitt hjärta att stanna. Blev livrädd....

• nennesjuttioåtta

Oki, då släppper vi det så länge.

hihih!Skoj med kräftskiva! Hmmm staden på F... Är det alldeles utanför staden på S eller?

• viktualia

öööööö nu blev jag yr av alla bokstäver hit och dit.. sovdags kanske.... F-staden är staden med den gamla gruvan, korvarna och färgen...

...precis lagom avstånd från hålan där jag är bosatt...

och det blir det dessutom första långresan med nya bilen! skoj skoj!

Godnattkram till er alla!!!!!!!!!!!!! Och några extra stora och varma kramar till favvoNenne!!!Hug 2

• nennesjuttioåtta

jaha, såååååååå långt bort. Min gamla hemstad (94-97)!

• nennesjuttioåtta

oh missade! *kramar tillbaka hårt och länge*

• nennesjuttioåtta

Tänkte väl, för det jag tänkte på räknas nog inte ens som större by.

• Telemarkgrrl

AM - GRATTIS!!!!! Vad kul! Och vad härligt det låter med en storfamilj vid matbordet.

Själv är jag alldeles gräsligt trött. Först var jag borta med mamma två nätter i rad och sov inte en blund - tanten snarkar! Sen gick jag upp 3.30 i morse och har nu anlänt till Dallas. Klockan är väl halv två svensk tid men här är den bara halv sju på kvällen så jag måste hålla mig vaken i ett par timmar till för att inte vakna vid typ 2 natt.

gäsp gäsp

• sweetstreet

Heeej!!!!!!
    Hinner knappt in här.Eller rättare sagt jag hinner inte äsa så detaljerat och inte kommentera!!!!!
    Men försöker skumma ikapp.
    Och måste säga GRATTIS AM!!!!!
    UNDERBART!!!!

Och så Mrs B shit! Jag hade blibit dödsrädd om det hänt mitt barn! Men visst de är så otroligt mycket starkare" än vad man tror. Inte så sköra som en annan gammal kärring!

Så hejar jag såklart på Nåldynorna Lappis o Nennes!!! heja heja heja!!!!!!
    Och Telis, ska du testa igen snart? Eller är du redan igång. Såg att jag issat att du sprayat hela sommaren, men så kom jag på att det visste jag ju eftersom din endo varit ok hela tiden.
    Sorry!! Bara fick lite hjärnsläpp...

Mugglan,
    läste länken du länkat ang dagis också. Kändes rätt skönt.
    Man ahr ju som sagt fått en del kommentarer med tanke på vår Lillsruttas ålder och dagisgående...
    Men jag är fortfarande helt lyrisk över dagiset!!!!!
    De är helt fantastiska där! Var på möte i morse och allt känns bara för bra för att vara sant!!!!!!!
    Snacka om ett tdagis som har tyngdpunkten på de två saker jag tycker att dagis SKA ha tyngdpunkten på:
    1) OMSORG!!!
    och
    2) "Education" (med detta menar jag alltså att de får träna på saker de behöver träna på.)

Haha det verkar så mysigt där. Idag hämtade jag henne för vi skulle på sjukhuset på koll så jag var hemma från jobbet. Och när man kommer in i rummet så spelas det skön avslappnande mysig musigk på lite lagom låg nivå. Min lilla tjej ligger på mage i ett babygym och "läser pekbok" med en fröken. I en hängmatta/gungstol sitter en annan fröken med en av de små killarna i famnen och vyssjar honom. Och på en gigantisk "kudde" på golvet sitter ytterligare en fröken och läser bok med en liten tjej. I soffan satt mamman till en annan kille och ammade.
    Och de andra barnen sov i sina sängar i "sovrummet".
    Mmmmmm.... jag hade nästan också lust att sätta mig i den där hängmattan och tagit mig en liten lur.

Lite trött är jag nog efter första veckan på jobbet också.
    Och då var den bara 4 dagar....
    Men att gå upp vid halv sex på morgonen och åka till jobbet, och komma hem efter 10 timmar borta. Ta hand om Lill-Skruttan och på detta inte sova mer än max 3-4 timmar i sträck under en natt gör att man är lite mosig.... Men det går nog bra! Jag tror det ska gå bra!
    Och det är faktiskt riktigt skoj att vara tillbaks på jobbet!
    Eh, jag måste vara galen!!!! men jag tycker faktiskt det är roligt.
    Men i min önskevärld hade jag kunnat jobba kanske 75%??

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen