• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Liten med Mindre

September - bekantas son fick tänder vid 3 månader...

Koko - hör av dig när du vet angående fika/resa. Tisdag/torsdag nästa vecka kan jag inte, annars är det nog hyfsat ok.

• Liten med Mindre

Mmmmm...*raaaap*...mätt o nöjd. Maken är hemma o är krasslig, så vi har moffat i oss soppa och smarriga våfflor till lunch. Jag som hade tänkt sova gott när Mindre vilar, men maten fick ta sin lilla tid.

Härligt med hus Junilejon! Lite mer centralt låter det.

• fru AM

Haha - en av mina mammakompisar måste vara smygläsare i tråden! Fick just ett grattis-sms ...!

• BrudSommar2006

Aha, AM, en smygläsarbekanting!!! Men hon erkände i alla fall, haha!

Vilken sida var Nattson inne och skrev på, måste ha missat det?

• BrudSommar2006

Maken ringde just, han hade försökt fråga Iris om hon vill ha risgrynsgröt eller plättar till lunch och hon svarade bara ja! Jag kunde i alla fall tala om för honom att hon inte tycker om risgrynsgröt så plättarna var ett säkrare kort. Sedan har hon precis lärt sig säga cykel, hon gillar cyklar så det var nog ett kul ord att lära sig, så nu står hon tydligen i fönstret och pekar ut på makens cykel hela tiden. Igår var hon så rolig när hon försökte lära sig säga klappa händerna - happa hää! Det är så kul nu när hon börjar prata så att man faktiskt förstår.

• Izzie

AM -

September - Precis så där var Matilda med när hon var 3-4 mån. Vi var helt säkra på att det var tänder på g och köpte bitleksaker. Men det dröjde faktiskt tills hon var 7 mån innan första tanden kom... Men jag vet att det finns bebisar som får tänder i 3-4 mån åldern oxå. Det är väl bara att vänta och se

• Izzie

BS - Åh vad kul! Jag längtar så tills M börjar prata så jag reda på vad som rör sig i hennes huvud...

• Izzie

BS - När började Iris prata? Eller rättare sagt, säfa sina första ord?

• BrudSommar2006

Nu såg jag Nattsons inlägg, hej Nattson, skriv mer!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen