• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Frejis

Lappis - Puregon, 300 enheter. Det känns som en rejäl höjning från 200 som jag hade förra gången. Allt för att få igång äggfabriken.
    Vilken medicin har du?

• Lapinette

Jag fick återigen gamla hederliga gonal-f. Samma dos som vanligt då det har gett bra resultat 187,5. Inga höga doser här inte.

• Oms

AM - grattis! vad roligt! förstår dina tankar tänker precis som du både m "katastroftankarna" och hur det ska gå m övriga familjemedlemmar. Vi vill nog också ha ett barn till efter Mathilda om min kropp vill och om vi har tid och råd (fritidsaktiviteter och tonårsbarn e f- n inte billiga!)dock vill vi vänta i några år och blir det inga mer så ok - jag e nöjd men blir det ett till så känns det också häfigt - 3 barn låter stoooort i mina öron.

BS - vad skönt att ni vet vad som felas Iris, stackars lilltjejen! hoppas att allt löser sig när väl medicinen har gjort att hon mår bättre igen!

har skumläst lite, hoppas jag inte missat att kommentera ngt?

Hemma har jag 4 sjuka individer som snörvlar ikapp! förstår ni om jag tycker att det e skönt att vara på jobbet? ska jobba vidare nu, tog bara en liten paus, tjingeling

• Liten med Mindre

hihi - maken har fått tips om Afternoon Tea på Vetekatten, och vill skicka dit Mindre och mig någon dag att fika med trevliga vänner. Sååå - är det någon som har tid någon vardag att ge sig iväg till Vetekatten vid 14.30?

Ska nu passa på att inmundiga den fantastiskt lockande middagen blodpudding.

Trevlig kväll!

• Vännerfan

AM, Grattis, vad roligt! Det blir väl en maj-bebis nu då? Kul att få följa dig redan från början den här gången!

Nattson, Hej tjejen, hur mår du??

BS, Hoppas verkligen Iris kryar på dig snabbt! Bra att ni åkte in med henne!

Nu ska maken och jag ha kräftskiva. Ska fira att vi äntrar ekorrhjulet, han började jobba idag. Och därmed är mission "Flytta till Blekinge" completed!

Mugglan, Ringde dig idag på båda nr, men vi kan höras en annan dag. Vi kanske kan höras när du sitter på båten nån dag? Skissar på hämtning-lämnings-schema, men då maken inte har full koll på alla tider på jobbet än, vet jag inte vilka dagar jag slutar 15 och vilka jag slutar 17. Kram!

• viktualia

Symptomlistan - hm.. jag prickade inte in ett enda under min korta grav... hm... eller inte fler än vad jag gör till vardags.. kanske ett dåligt tecken?!? men sen gick det ju som det gick.

Själv har jag fått ett mindre utbrott idag. Några kollegor diskuterade barn i all välmening och hur positivt det är att ha barn. Jag, som är en fena på att relatera till mig själv och sätta igång och försvara mig, blev till slut trött och sa skarpt:
    "För det första kommer inte barn på beställning och för det andra är det inte något enkelt beslut"
    Och en kort stund senare lyckades jag övertyga dem om att prata om något annat.

aaaaaaaa ingen direkt hemsk incident... bara ett bevis på att jag är allt annat än balanserad i min inställning... är skeptisk till att kuratorsamtal skulle hjälpa (även om tanken var god Izzie). Näee jag vet inte.. just nu känns hela historien tjatig, tröttsam och lagom hotande...

• nennesjuttioåtta

Vickan
    men hallå, du hade ju molvärk! Det är väl ett symptom om nåt! Men det var inte det jag tänkte skriva egentligen...

Jag tycker precis som Izzie att det kanske är en god idé att lägga verkstaden på is någon månad eller två. Eller fler. För känns det verkligen inte lockande att börja igen utan bara ångest och tjatigt så släpp det ett tag! Du måste ingenting!! Och du vet ju att du fungerar. Klart att maken kanske blir ledsen (för jag har föstått det som att han vill mest?) men om han vet hur du känner så bör han ju respektera det.

Jag vet då att jag inte vill läsa att du återigen blivit gravid och inte vill vara det. Sorry, men så är det. Däremot om du känner annorlunda då - då ska jag försöka glädjas med dig!! Jag var själv skitskraj förut innan vi bestämde oss, så jag förstår paniken. Och du har ju faktiskt några år på dig att bestämma dig. Kram!!

• nennesjuttioåtta

Hej Nattsson!
    *vinkelivink* Hur mår du nu?

MSW
    Jag har inte riktigt förstått vad du har för sjukdom men hur länge kan du gå utan att operera dig? Måste du bestämma dig så snart?

Hej vänner!

• FruCicci

Tjingeling,
    var på mamma mia idag för att försöka få en avbokad tid, gick inte. Ska till gyn på måndag nästa vecka, om jag inte fått stegring innan dess och kanske ringer de från mammamia i morgon om de fått en avbokad tid då.
    Skumt är det iaf, men det är bara att köra på antar jag... skavsår mellan benen var det länge sedan man hade.

Jag är med på den där lunchen med burken i mitten! Jag lämnar gärna bort sonen så det blir riktigt fokus.
    Ska vi boka in den denna eller nästa vecka? Förslag??!

AM, jag måste fråga, hur fasen gjorde ni? Pökade ni på varannan dag eller hur var det? Vet att du har nämnt det innan, men jag kommer inte ihåg. Visste du när du hade ÄL?

BS, skönt att Iris mår bättre.

Lappis, välkommen hem från Frankrike.
    Håller tummarna för dig! Stenhårt!

Själv har jag ätit Bisolvon i 3 veckor nu, till ingen nytta alls, för jag fick ju aldrig ÄL. Suck!
    Borago vågar jag inte mig på, det har jag hemma fortfarande o sista använde jag det i rumpan på Junior
    Men Rosenrot får det bli nästa omgång... och kanske lite Bisolvon till, för Victor blev till med detta.

Nu måste jag nog hoppa på maken igen snart, ska bara ladda lite, phuuuuuuuuuuuu....

hej Kokosen, har Conny eget rum nu?
    Mår ni bra nu? Förkylningen som bortblåst eller?

kram kram till er alla

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen