• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

Nenne: Ang. jobbet: skulle nog ha tagit det! Det är bra att ha något att syssla med ... Samtidigt skulle jag ha fortsatt leta efter ett heltids. Är det något som har med din tidigare yrkeserfarenhet att göra? Det KAN ju hända att företaget inser att de behöver mer än 50% och då är du ju där!

Kul ändå att det händer något!

• BrudSommar2006

Nenne, hm, svårt, men kanske bra att ha något att göra medan du letar vidare?

AM, har du kvar alla dina gravidkläder sedan sist eller blir det tillfälle till en jätteshoppingrunda framöver? Bäst att passa på innan man blir för stor om jag minns rätt.

• nennesjuttioåtta

AM
    Rätt bra om det blir tvärtom då du tänker det värsta. jag är ju obotlig optimist och tror alltid att det ordnar sig, men nu verkar det hopplöst och omöjligt att det verkligen plötsligt skulle hända.

Den här veckan borde det bli budgivning på Huset också - jag kanske ska byta strategi och sluta hoppas och börja gråta över förlusten redan nu? Kanske allt faller på plats samtidigt? Maken byter jobb och flyttar hem (det är ju redan klart), vi köper ett hus, jag får ett jobb och blir på tjocken. Sen drar vi till New York och har all anledning att bara gå runt och fira.

• Lapinette

Säger som tidigare talare. Hade nog tagit det och samtidigt sökt vidare.

• nennesjuttioåtta

tack, AM och BS! Jag har ju självklart tänkt ta det om jag får det men det känns ju som ett steg bakåt eftersom jag ska göra samma sak som sist men med lite mer ansvar, om jag fattat det rätt.

• fru AM

BS: Har alla grav-kläder kvar! Men tänker nog toppa med något fint! Jag bor ju ett chihuahua-kast från mammaklädsesplanaden Karlavägen så jag kommer inte kunna låta bli ...

• fru AM

Samtidigt så borde jag ju inte ta ut ngt i förskott - eftersom jag är katastrofbenägen så minns jag mycket väl vad JÅ sa om risken för missfall när man är i min ålder (och nu är jag 2 år äldre än då ...). Det är ju trots allt 33 vekor kvar eller nåt. Ska till MVC 3 oktober i alla fall.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen