• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Hej Cicci!
    Boka ni Sthlms-tjejer så anpassar jag mig efter det. Ska bara sy ihop en snygg kaftan med penis-applikation på ryggen. Men jag är ju arbetslös så det svänger jag nog ihop på en eftermiddag. Måste även rådgöra med någon shaman om hur själva ritualen ska gå till...

• nennesjuttioåtta

Tack Cicci!

Hoppas du får en tid imorgon på mamma mia! Jag fick inte heller någon tydlig böj (har ju tester med två streck) men orkade inte bry mig nämnvärt. Fick en saftig aladåb så jag hoppas att jag haft ÄL den här gången men vi har mest pökat flera dagar innan beräknat så kom den senare så missade vi den men hoppas på några envisa rackare. de lever ju några dagar och det vore ju synd om du skavde av för mycket!

• nennesjuttioåtta

nej vad skriver jag, menar ju på månadg (shit, det är ju en hel vecka dit!!)

• Mrs  B

Håller på att läsa ifatt.....

AM
    Grattis till plusset!!!!!!!!!!!
    Det blir säkert bra med allt, det brukar lösa sig till det bästa.

BS
    Usch vad ni har haft det jobbigt!!!!!!!!!!!!!
    För 1 1/2 år sedan var Max kass "i" snoppen. Mina föräldrar var barnvakter och fick åka till barnakuten med honom. De tog prover och kom fram till att han hade fått bakterier i snoppen. Salva och tvätt var lösningen och som tur var verkade medicinen snabbt och han kunde kissa igen. Brukar ge isglass när det kniper och Max inte vill äta när han är dålig.

Nenne
    Låter som en mysiig helg med syskonbarnen!
    Min make tog inga blöjor eller toalettbesök innan vi fick barn, så det var strongt gjort av er (fast ni hade ju inte mycket att välja på...)

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    hahaha, bajs är inga större problem. Jag har ju jobbat inom vården och har sett det mesta (och luktat det värsta). Maken var dock inte lika lyrisk...Men han fick ju som sagt smält Snickers versionen också. Men det absolut äckligaste jag vet som får maginnehållet att vilja se dagsljus är *vågar knappt skriva* S-N-O-R. *hulk* Fy faaaan vad det är äckligt! Fick en fin kråka i present av minstingen som han hade hittat. Som tur var hade jag bananskal som ändå skulle slängas i handen så han fick lägga den där. Då blev jag lite yr, faktiskt. Eller snor som åker in och ut ur näsan är fan ännu värre (eller som de suger in i munnen med läppen eller fångar upp med tungan). Då dör jag en smula. Blir alldeles svag i kroppen och tappar hörseln. huuuuuu........

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-15 21:10:00 följande:
    Jag vet då att jag inte vill läsa att du återigen blivit gravid och inte vill vara det. Sorry, men så är det. Däremot om du känner annorlunda då - då ska jag försöka glädjas med dig!!
    Ååååå Nennelainen! Du har en klart poäng där. Får ta tag i projektet att prata med maken och hoppas att han inte blir alltför knäckt.. för skrivet i klartext inser jag hur SJUKT provocerande det ser ut... att lyckas med konsten att bli gravid och inte vilja det.. eller hur det nu var och är....

aaaa... jag blir så trött på mig själv... fattar inte varför inte jag kan känna barnlängtan och bli målmedveten i jakten på plusset... känner mig onormal.. eller ja.. jag vet inte.. jag är ju inte ensam.. men ändå.. blev ju ännu en gång påmind i samtalet med kollegorna idag...

nääeeee jag tror att jag tar och gömmer mig under den berömda deppmanteln... diagnos: SJUKLIGT velpottig....
  • Mrs  B

Nu har jag läst ifatt, tog lite tid.....

Vickan
    Ta en paus från det hela!
    Njut av livet och ha det bra i ert nya fina hus. Sen kommer ni säkert fram till hur ni vill ha det.

• Mrs  B

Här har vi hostiga familjen, jag, Max och Malte hostar ikapp och det är inget vidare kul....

I helgen var vi dock barnlediga och for på Spa för att fira vår första Bröllopsdag som är idag....
    Massage, bad, bubbelbad, SEX, ALKOHOL och en härlig middag.

Tyvärr slutade inte gårdagen bra.
    Malte fick för sig att åka storslalom nerför vår trappa i gåstolen så jag fick åka i illfart in till akuten igårkväll. Körde bilen i 120 och min mamma fick möta upp mig vid akuten för Maken och Max var på bio. Usch så hemskt det var!!!!!!!!!!!!!
    Som tur är har det inte blivit något mer än en bula i pannan och alla sa bara att sånt händer!!!

Men när det kommer till sjukdomar och olyckor är jag en riktig HÖNSMAMMA. Klarar inte av att se mina barn sjuka eller skadade. Pratade med maken om det sen när vi kom hem och kom fram till att jag nog inte ska vara så mycket i ishallen framöver.

• nennesjuttioåtta

Vickan
    Du är absolut inte onormal!!!! Jag ville inte heller förrän när vi skulle gifta oss. Men då hade vi bröllopet som språngbräda, liksom. Vi gifte oss inte för att vi skulle kunna börja (nu höll jag på att skriva skaffa) försöka få barn utan det blev underordnat att få bli herr och fru. Och eftersom det tog några år innan han friade så kändes det rätt skönt för jag ville ju gifta mig innan jag blev mamma. Och kunde ställa in mig på att då och där börjar vi, och då är jag beredd. Liksom. Kanske är bra om du sätter upp ett sånt mål med (nu är ni ju gifta redan ) T ex efter jul.
    Väldigt svammligt...
    Hur som helst, börja när det känns rätt för er båda! Men det är klart att "händer det så händer det" kan få en att ändra sig också. Så jag tycker inte att du ska börja knapra piller igen...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen