• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Liten: Vänners prins fick sin första vid 4 mån tror jag.

Sept: aha, de lägger till det så snart. Jag visste att de diskuterade att lägga till det men...

MrsB förresten: jag tycker inte alls att 1 g/mån är ofta att lämna bort barn. Skit i vad hon säger! Det är ju jätteviktigt att jobba på förhållandet också när man har småttingar, så kanske man undviker en ev skilsmässa senare...

• BrudSommar2006

Izzie, det var rätt länge sedan hon sade sina allra första ord, jag minns inte riktigt när det var. Neeej kom ju långt innan ja i alla fall! Titta och där var nog de allra första, pappa kom retfullt nog långt innan mamma! Sedan förstår hon ju nu i princip allt man säger vilket är imponerande det också. Säger man fot, öga, mun, näsa, jacka, strumpa, sko, välling, pipmugg osv osv så kan hon peka på allt.

• fru AM

BS: Jag frågade inte om hon läst det i tråden. Men det måste hon gjort. Hur skulle hon annars ha vetat!? Det lustiga är att hon också ska få en till ungefär samtidigt!
    Hon kanske läser nu ... Hej! Grattis!!!!

Lyckades få en återbudstid för VUL hos JÅ på Mama Mia imorgon. Så jag vet hur många veckor det handlar om vid inskrivningen!

BS igen: Vad duktig Iris är med pratet!

• Mrs  B

Hej hej från en sjukstuga.....

Jag och barnen hostar på nätterna så man är lite sliten, men men det ska väl gå över det också.

Malte är iaf som vanligt, gnäller, äter, busar och vill gå utmed möberna hela tiden så det blev nog som tur var inga skador på honom efter "åkturen". Skönt!

Sweet
    Läkaren på akuten sa: Små barn skadar sig inte så lätt, och det stämmer nog väldigt bra det. Malte har ett blåmärke i pannan som alla trodde skulle bli en stor bula men det blev det inte och nu är han precis som vanligt. Men rädd blev jag allt.
    Känns det ok för dig att jobba så mycket så ska du självklart göra det utan dåligt samvete, men sömnen är väldigt viktig för att orka. Har själv inte fått sova mycket de senaste veckorna och det sätter sina spår (huvudvärk, förkylning och en enorm trötthet) men vi är ju alla olika.
    Gillar ert dagis iaf, låter väldigt mysigt.....

• Liten med Mindre

Håller med föregående talare - skulle nog gärna krypa upp i soffan eller nåt på lill-karamellens dagis. Det låter urmysigt. Önskar att jag orkade vara så mysig med Mindre hemma.

• Mrs  B

Junilejon
    Grattis till huset!!!!!!!!!
    Då avvaktar vi med en date denna veckan eller?
    Vår hosta är inte så kul just nu heller och vi behöver ju inte smitta ner fler.
    När ska ni flytta in????

Izzie
    Spa-et var fantastiskt och maken hade tom fixat ett rum med havsutsikt så det var helt underbart och vi behövde verkligen denna helgen tillsammans. Men retar mig fortfarande på svärmor som alltid ska kläcka ur sig en massa kommentarer...

BS
    Skönt att Iris är på bättringsväg! Du ska se att det ordnar upp sig nu.

Muggles
    Ja, det där med svärmor är inte lätt. Den människan gör mig så irriterad ibland. Och nu har kommentarerna haglat en tid och det gör ju inte saken bättre tyvärr. Måste lära mig att inte ta åt mig.....
    Har inte berättat om Maltes fall för då blir jag väl en ännu sämre mamma i hennes ögon..

September
    Malte började tugga, drägla och bita på saker redan när han var två månader och då frågade jag bvc om det var tänder redan då, men de sa att det kan börja tidigt att klia men sen ändå inte komma förrän ett halvår senare. Malte var 7 månader när de första två tänderna kom.
    Bitring har funkat mycket bra i Maltes fall.

• muggles

Åh jag måste sälla mig till diskussionen om att de börjar prata! Moa kör nu med vad maken kallar för mönsterigenkänning (tekniker vaddå). Dvs hon härmar och säger vissa saker fast hon nog inte fattar vad hon säger. Tex frågar vi "var är mamma" och hon svarar "dä!" men jag tror att hon bara vet att man säger så, inte att hon faktiskt fattar vad det betyder. Igår när jag sa "vad säger kissen? mjau mjau" så försökte hon härma mjau och det kom väl ut ung jau men det är duktigt ändå tycker jag. Och imorse vinkade hon och sa "ej ej" (hej hej antar jag). Och så säger hon "ta ta" både när hon ger bort saker och tar emot Men det är otroligt gulligt! Dessutom kommer det långa haranger med nonsensord som låter som kinesiska men jag tror att hon övar satsmelodi. Det är så gulligt så man nästan dör.

• BrudSommar2006

AM, vad spännande att få ett datum! Snart kommer vi ju börja tjata om ni har funderat på namn och gud vet allt här i tråden också, vi kommer inte att kunna hålla oss!!!!!

Iris började också dregla och tugga tidigt men inte kom det några tänder för det, hon var rätt sen vad jag minns. Just nu är hon inne i en period då hon gillar att bitas så man får passa sig lite!

• muggles

MrsB: smart att inte berätta allt när man vet att det bara leder till onödiga kommentarer. Tur att allt gick bra iaf. Gåstol ner för trappan är väl en klassiker och det har många barn råkat ut för. De tål mer än man tror, annars hade inte så många barn överlevt sina första år och då hade människosläktet dött ut

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen