• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Tinga

AM - jotack, det går bara fint med killarna. Vi kör en ganska inrutad tillvaro nu, med promenader på för- och eftermiddagar, mat på bestämda tider och så. Det fungerar bra. I lördags kväll var vi på fest för första gången med barnen, och det gick bra det med. De sa knappt ett pip, utan tittade mest med stora ögon på människorna där. Imorgon ska vi på återbesök på neo, för uppföljningskontroll av läkaren där.

MSW - japp, amningen har jag lagt ner, men jag pumpar fortfarande ur, så får de bröstmjölk på flaska. Det räcker förstås inte, men lite är bättre än ingenting.

Piggelin - vad gullig du är! I någon av de provexemplar av föräldratidningar som vi fick på KK fanns en berättelse från en mamma som fått tvillingar i v. 27, och som maken och jag kände igen oss i det hon berättade om hennes barns första fyra månader i livet. Det kändes precis som om vi kunde ha skrivit den där berättelsen, så jag tror att många neoupplevelser är ganska lika. Igår var vi på en ultraljudsundersökning av Puffs hjärta och kardiologen som gjorde undersökningen var neonatolog i grunden och hon sade att hon tyckte att det var så kul att se barn födda i v. 27 som är så fina som våra är. *stolt mamma*

Så himla kul det verkar när ens barn börjar prata! Puff "pratar" mest hela tiden, och jag undrar så hur han kan ha så mycket att säga, han som spenderar dagarna med att äta, sova och bajsa.

• Oms

Liten - jag hakar gärna på en fiak men då utan bebis eftersom jag jobbar igen, 14.30 e liiite tidigt men från 15 går det bra för mig tis ons o tors kan jag inte men mån o fre nästa vecka går bra!

September - Ang tänder, min stora tjej fick sina första vid 5 måanders ålder och Mathilda fick sina första vid 6 måander om jag inte minns fel. vid 8 månader hade hon redan 6 tänder. bitringar är superbra, framförallt de som man har i kylskåpet och de är bra att börja använda några måander INNAN tänderan kommer då det är tiden inna som gör ont, när tändran väl börjar psricka upp gör det inte ont längre - så investera ni i bitringar!

Vickan - ta ett snack m maken. gör för o emot listor till barn -passar ett barn in i ditt liv, har DU drömmar om barn eller e det omgivningens (outtalade) krav? du kanske föreställer dig själv som en mamma till ett äldre barn när su tänker på det, då kan det vara svårt att förlika sig m graviditet o småbarnsåren o därför kommer man inte till skott. det enda jag kan säga att man kan ångra att man inte försökte få barn tidigare men man ångrar aldrig ett barn som har blivit till... *kramar om*

AM- jag vill oxå ha ett majbarn! dessa oxar e ju för härliga! jag har hälften av familjen födda i maj, bla maken 14 maj o mamma 15 så jag e jätteavis på dig!

Junilejon - grattis till radhuset, förstår om det e mkt nu!

Tinga - vad skönt att läsa att allt rullar på hos er, tvillingar e ingen dans på rosor så rutiner e ju ett måste

• Oms

ang pratande bebisar, Mathilda är aldrig tyst... hon bubblar om allt hela tiden men inte är det några tydliga ord som vi kan urskilja inte! jag VET att hon menar vissa saker när hon säger vissa ljud, men det är nog mest beroende på hennes betoning samt kroppsspråk - det finns nämligen ingen likhet alls m riktiga ord Jo förresten, hon säger hej! o så vinkar hon o klappar händerna när hon eller ngn anna ska gå, haha hon kopplar ihop handklappning m vinkning - jättegulligt!

vidaer går hon oxå rätt så bra m 1 hand och så kan hon stå själv - när hon själv vill så det tar nog iaf ngn måand till innan hon vågar ställa sig o gå lite mer säkert även när "vi vill"

• nennesjuttioåtta

Izzie
    Är du gift på samma dag som jag (7 oktober 2006)? Var du med i oktobertråden rent av? Med mig och Vickan?!?!? Slå mig gärna, för jag har så himla dåligt minne!

• junilejon

Tinga vad skönt att det funkar bra för er nu...

MrsB ja vi kan nog vänta med en dejt lite har städat halva huset idag och tag resten imorgon...phu...

Vi ha tillträde den 20/11 det ska bli så skönt...i det nya huset finns det med att göra sen...köket ska få nya luckor och en köksö,alla fönster ska målas vita,ny tapet i sovrummet och i tv-rummet. Melvins rum ska bli vit istället för blått,datarummet ska också bli vit istället för rosa och gästrummet få var den mjuka färg som den ha. Sen ska det bli grått och vitt istället för blått och vitt på fasaden och bort med alla blommor på framsidan och dit med belysning och en stor blomma i kruka och baksidan ska vi inte tala vad vi ska göra där....det ska bli såååå kul att fixa sen

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/225961

• FruCicci

Vinkar lite snabbt

JAG HAR FÅTT BÖJJ

Så gött!

Dag 19, så det var spännande väntan kan man säga!

Am, så du fick en avbokad tid - grattis, jag önskar jag kunde fått den Ska dit i morgon med för att stämpla högkostnadskortet

• FruCicci

junilejon, vad fint det ser ut!
    grattis

• viktualia

Junilejon - mysigt radhus!

Div andra - tack för era tankar och svar på mina förvirrade inlägg. Jag ska försöka ta mig samman och prata med maken... besvärligt men nödvändigt..

• BrudSommar2006

Cicci, grattis! Vilken himla tur att du gav dig iväg ut och köpte ett till paket! Vad bra, då kan ni sluta med tandborstskavet efter det här då, haha!!! Börjar genast hålla tummarna, tror på nästa plusvåg äntligen, du, AM och så alla lyckade ivf:er framöver! Vem mer försöker, FruLlan och Koko kanske?

Jaha, då är det vab-dags imorgon igen då, nåja, efter nästa vecka får vi hoppas att hon kan vara på dagis lite innan hon glömmer bort det helt och vi får börja om med inskolningen...

• BrudSommar2006

Junilejon, fina bilder, det kommer att bli jättebra med de ändringar ni ville göra också!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen