• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Liten med Mindre

MrsB - jag försökte inboxa Mindres schema till dig, men det gick inte??? "Mrs B" fanns inte som signatur???
    Så nu får ni andra stå ut med att det hamnar här.

Hoppa till nästa inlägg om du inte vill läsa en massa sov- o mattider.

Det är ju inte alltid alla sovtider blir exakta - hon är fortfarande en 30-minuters tjej min gumma, och inte 45. Den här mängden sömn är ju anpassad till 7-8 månaders bebbar.

Lycka till!

07.00 Väckning
    07.00 ? 07.30 Frukost - välling

08.30 ? 09.15 Sova 45 minuter ute i vagnen.

10.00 - 10.30 Äta: 5 AD droppar + 1 burk mat + så mycket efterrätt det går.
    Mutor: majskrok, skorpa, sked, grönsak...

11.30 ? 13.00 Sova i sängen 90 minuter

13.30 ? 14.00 Äta: 1 burk mat + så mycket efterrätt det går.

15.30 ? 15.50 Sova 20 minuter ute i vagnen.

16.30 ? 17.00 Äta: 1 portion gröt + så mycket efterrätt det går.

18.00 Bada

18.20 Nattslurk: välling + borsta tänderna

18.45 Busa och ha otroligt roligt!!!!

19.00 Sova natt i sängen

• Liten med Mindre

AM - intressant klädkod. Är det hemligt bröllop på gång? Eller tänker de servera pasta med tomatsås/tacos, och se vem som får flest prickar?

Frejis - otäckt med borrelia. Minns du att du haft en fästing? Klurigt ifall det kommer långt efteråt. Lycka till med alla sprutor och piller och så.

• fru AM

Liten: Jättedum klädkod! Och de är redan gifta sedan många år.
    Vad duktig Mindre är på att äta (och hennes mamma på att mata henne!). Livia hade nästan samma schema - förutom att hon inte orkade efterrätt. Plus att hon åt middagen kl 15 och mellanmålet när Mindres middag är.

Nähä - shoppingen kallar!

• Mrs  B

Liten
    Tror att du måste skriva Mrs_B för att det ska funka....

Men tack iaf för "matschemat", ska se vad som kan funka på Malte-plutten!!!!!

Idag har det iaf gått bra till skillnad från igår med Malte.

Inatt vaknade han vid 00.30 och var helt hysterisk. Tog upp honom och vyssade, vaggade mm, men det gick sedan inte att lägga honom i sängen igen så jag tog in honom till vår säng. Malte har inte kunnat sova inne hos oss sen han föddes, men prova kan man ju alltid.
    Han somnade nog nästan direkt, har aldrig hänt i vår säng innan, men sen började jag hosta. Men tror nog ändå att jag nästan fick sova 4 timmar i följd. HURRA!!!!!!!!!!!

Fick välling 06.30, smörgås 9.15 och sen sov han i 2 timmar!!!!!!!!!!!!
    Vet inte när det hände sist. Och nu har han precis ätit lunch.
    Hoppas det vänder nu....

• start september

Tack AM för tips om flytande alvedon, ska inhandlas. Kanske är det tänder ändå.

Ja, vissa på FL är helt galna. Just sex-delen av forumet tror jag befolkas av delvis andra än i det övriga forumet och jag inbillar mig att det skrävlas en hel del, alltid är det någon som blir upprörd och ger sig in i debatten. Jag studerade detta fenomen rätt noga (utan att göra inlägg vill jag poängtera) när jag gick mina nästan två veckor över tiden och ovanstående är min slutsats men kanske är jag naiv...

• Piggelin1

AM - kan inte läsa vad galningarna skrivit! Kommer bara till en inloggninsgssida när jag klickar på din länk!

• muggles

AM: herregud! Jag visste inte ens att det fanns en sex-del på FL... Jag har bara varit inne på faktatrådar om mat/sömn/barnvagnar... Boring me liksom Fest med vit klädkod... Låter som Kents spelning för många år sedan Lite pretto eller?! Man skulle kunna ha en fest med klädkod "bubbelplast" någon gång - det skulle vara intressant!

frullan: lycka till med nr2-jakten!

MrsB: det kan inte vara sömnen som är problemet med gnälligheten? El att han är uttråkad? Du kan ju pröva mer mat först iofs.

Tinga: du är såklart välkommen att anv oss som terapi! Jättebra skrivet tycker jag - jag förstår dig precis. Jag drar paralleller till min amning som inte blev som jag ville men som jag - skönt nog - känner att jag har kommit över och förbi. Jag känner ingen tagg i bröstet längre när jag ser ngn amma tex. Jag tror att du också kommer att komma dit. Det är jättebra att du får professionell hjälp och inte bara ignorerar det och försöker gå vidare utan att bearbeta det tycker jag!

• muggles

Piggelin: TS skriver såhär

Nu är septembers hyra bokförd som "betald", elfel heter de.
    Han var ju rätt HET om man säger så.... Började som en avsugning, han var väldigt sugen på att komma in i mig. När man naken sätter sig gränsle över honom o han bara böna o bad om att få stoppa in den. De e då jag kläcker att jag vill ha mitt v-rum omgjort för jag har tröttnat på färgen. Så nu målas det för fullt hemma hos mig o det är inte jag som gör det....

Det var planen o det gick ju alldeless strålande.
    Han var öppen för lite mera överenskommelser, men väldigt rädd för att jag ska skvallra för hans fru! Då vet jag ju att han håller sig till spelreglerna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 08:46
    MÅSTE TILLÄGGA ATT DET MED BILIA VAR ETT SKÄMT DÅ TIDIGARE TRÅD HÖLL PÅ ATT SPÅRA UT!

Vi tar en månad i taget....så ser vi vad som händer.

Vore ganska korkat att vräka mig dels för han ha svårt att få hyresgäster PGA LÄGET och de e ju ändå dummare för då får hans fru reda på ALLT!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen