• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Åhhh Cissi, missade helt det där med Victor. Vad hemskt det låter! Hoppas han blir bättre.

BS - hon sa 1-3 månader men jag hoppas självfallet på nästa månad. Hon visade mig värdena hon fått fram när hon tar puls och trycker på olika punkter. Värdena ska helst ligga på noll men jag hade värden på vissa ställen upp till 7. Det som kändes skönt var att flera värden gått ned sen jag var hos henne första gången så hopp finns ju alltid. Eftersom jag ska köra korta metoden så blir ju väntan inte så där jättelång utan förhoppningsvis kör jag igång om en månad. Ska nu skicka iväg ett mail till min läkare + CvL. Har ingen aning om vad de anser om akupunktur (har inte nämnt något) men skit i samma, det är min kropp och mina pengar.

• MSW

Godmorgon!

Lappis: Då fick ni lite mer tidsfrist innan det kör igång på allvar med ivfn då! Om värdena är på väg ner redan så håller jag tummarna för att ni kör i gång nästa månad!

Och håller tummarna för frejis (och alla andra, som inte kommit så långt som till ivf) denna månaden!

Ikväll ska vi på första kalaset sedan plutten föddes! Ska bli lite spännande att se hur natten blir då vi inte är hemma som vanligt.. Fast han brukar juh sova i vagnen (åtminstone till första matningen.. ) så då borde han juh inte märka så stor skillnad!

Nu ska jag försöka hinna plocka i ordning lite innan han vaknar!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Synd att ni får skjuta på ivf men otroooligt intressant med hur kroppen fungerar! Skönt att värdena är på väg ner och jag tror verkligen att ni gör rätt som avvaktar - öka chanserna så mycket det går!

Jag ska på ny nåldyneträff om 1,5 timme, maken är där precis nu! Men hon kollar ju inte värdena eller stoppar örter i öronen så det känns inte som det ska göra lika stort underverk på mig, tyvärr.

Viktualia
    Har du pratat med maken? Vad har ni kommit fram till? *styrkekramar*

Frullan
    Så detaljerat som möjligt, är alltid önskvärt!

BS
    Visst var du först ut efter AM, eller? Kan jag ta din kölapp?? Men jag kanske missar att numret ropas upp i år igen... Hoppas att du får ordning på ryggen snart!!!!!

Telis
    Låter som att vi ska åka over there med tom väska.

• Mrs  B

Gog förmiddag!

Hostar som en galning och huvudet sprängs snart.
    Måste kanske ta mig och Max till doktorn nästa vecka om det inte blivit bättre. Han hostar lika illa som mig på natten så det blir inte mycket till sömn.

Nenne
    Skänker också bort min plats angående ett syskon.

Maken vill så gärna ha en till och det vill jag också MEN inte just nu.

Plus till er andra alltså!!!!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

BS
    Tack, jag skickar den vidare till Frejis! Vad härligt att din make vill ha ännu fler! 3 barn är stort!

• fru AM

Hejhej!
    BS undrade hur shoppingen till White Party gick. Tack bra! Hittade en cool stor vit blus på rea! Från Day, på Åhléns. Tänk Lustans Lakejer möter oversized indisk guru. Och så ett par vita stuprörsjeans och hudfärgade högklackingar till det. Plus alla min (vita) pärlor. Vad tror ni!?

Min egen cravingteori om ni minns den ... Den skriker att jag ska ha en liten kille. Är vrålsugen på grönsaker. Drömmer våta drömmar om vitlöksfräst broccoli, spenat, wokad paprika ... Är så besatt att jag funderar på att ropa in en tavla med grönsaksmotiv på Stadsauktioner nästa vecka ...
    (För den nyfikne: www.auktionsverket.se/dbkatalog_08/kat_visabild.asp&d=2008-09-23&anr=9625&ma=dbstads )

• Mrs  B

Nenne
    Har alltid sagt att jag ska vill ha 3 barn och det har jag ju i och för sig, men en är i himmlen så det blir nog ett försök till om något/några år.....

• fru AM

Cicci: Otäckt med Victors falska krupp!

Lappis: tycker det låter så sunt att vänta tills kroppen är mer redo! Klokt, moget!

• nennesjuttioåtta

AM
    Ska bli intrssant att se vad det blir! En liten kille med blomkålsöron och zuccini-size på rackaroon?

Kan inte se bilden på tavlan. Men jag säger. KÖP!

• Lapinette

Ja mogen är nog en bra beskrivning på mig ... kanske lite väl övermogen!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen