• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Okidoki. Nu ska vi se om jag har fått det här rätt.

Frejis ? sprutstart 17 september och planerat ÄP vecka 39-40
    Telis ? sprutstart vecka 39 och planerat ÄP vecka 41 ????
    Gosnosen ? ÄP mitten/slutet av november
    Lapinette ? ÄP slutet av november/början av december

• muggles

gosnosen: åh, det lät tungt! Men du är alltid välkommen att komma hit och skriva en update! Bra att ni ställt er i ÄD-kön iaf.

Lappis: gött då får ni köra "au naturel" (ursäkta dålig fransk stavning) nu då!

• muggles

En jobbarkompis till mig sa att om barnet får kruppanfall ska man gå ut i kylan (om det tex är vinter) för tydligen är kylig luft bra, det gör att anfallet kan gå över snabbare. Men som nu är det ju inte särskilt kyligt ute så då vet jag inte - öppna frysen???

• Lapinette

Hi, hi ... kunde inte låta bli! Förut skrev jag ju BIM-listor men det kändes mer aktuellt med en IVF-lista nu när vi är flera som kör under hösten.

muggles - Banyan tree är också en dröm för mig. Satt och suktade på ett av deras hotell för några år sedan men det var då det blev SA istället.

• Liten med Mindre

Jaha - idag har man blivit "kvinna" igen då efter amningen. Ett och ett halvt år sen sist. Kanske därför jag varit i deppträsket den senaste tiden.

Är det fler som känt sig nere efter avslutat amning? Skulle vara skönt att ha någon förklaring till det hela...

koko - är du där? Har du hört något om det blir någon resa eller ej?

Oms, vi kan väl avvakta och se om kokosen vill med o fika? Onsdag verkar ju vara det som passar bäst just nu.

• Oms

egoinlägg - Idag har jag varit hos läkaren m min rygg. jag har haft ont i den i ca 7-8 år nu och då menar jag daglig värk, alltifrån lite molvärk som rättas till m rätt ställning till ryggvärk som kräver värkmediciner, stretchning, akupunktur, massage ja u name it!

jag har aldrig sökt läkarvård för detta utan det har liksom smygits sig på så att jag har anpassat mig efter det, jag sover inte i samma ställnignar idag som jag gjorde för 5 år sen tex, jag stretchar ryggen varje dag osv osv

det har gjort lika ont när jag var vältränad (japp för några år sedan tränade jag m PT i gym 3-4ggr/v) som nu efter graviditeten.

och nu, efter makens påtryckningar har jag äntligen sökt vård förra veckan (1v väntetid till läkare) helt galet att gå så länge men men...

läkaren var superbra (ortoped spec på rygg)och skickar mig på MR röntgen av hela ryggen då han inte vil missa ngt. utöver det så var mitt besök i 40 min då vi pratade o han undersökte mig noggrant - han tror tyvärr att det här inte e så bagatellartat som jag vill få det till . misstanken om rätt så stora kotglidnignar i bröstryggen är stor och det måste behandlas. har man otur får man både ryggskott, diskbråck, nervpåverkan etc etc och det oftare dessto äldre man blir och en av de bra behandlingsmetoderna är steloperation

jaja, har ju inte gjort MR ännu men det blir om ngn vecka eller max 2 v från idag (vi har privadvårdsförsäkring via jobbet) och då ska jag tillbaka till honom inom några dagar o först då lär jag völ veta m säkerhet. just nu har jag superont efter hans undersökningar (armar o nacke bortdomnade) så nu ska jag gå hem ifrån jobbet faktiskt! så även om man blir lite orolig ska jag låta bli att måla fan på väggen.

ha en trevlig helg allihopa!

• Oms

liten - jag har flera vänner som har sagt så om efter amningen, jag har själv aldrig upplevt det men det verkar vara rätt så vanligt ändå. jag tror att det blir ngn slagfs bekräftelse på att man inte är "exklusiv" hos bebisen längre, som en förlust om än undermedvetet.

ang fika, ja onsdagen skulle kunna funka för mig men inte för sent då maken har kvällstudier på onsdagar men mellan 15-17 skulle det kunna fungera för mig!

• Oms

mugglan - vilka hotell! shit vad sugen jag blev! är dock ingen lyxhotell mänsika utan föredrar bed and breakfast alt att man hyr ett hus på orten eller så, men det ser onekligen grymt mysigt ut!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen