egoinlägg - Idag har jag varit hos läkaren m min rygg. jag har haft ont i den i ca 7-8 år nu och då menar jag daglig värk, alltifrån lite molvärk som rättas till m rätt ställning till ryggvärk som kräver värkmediciner, stretchning, akupunktur, massage ja u name it!
jag har aldrig sökt läkarvård för detta utan det har liksom smygits sig på så att jag har anpassat mig efter det, jag sover inte i samma ställnignar idag som jag gjorde för 5 år sen tex, jag stretchar ryggen varje dag osv osv
det har gjort lika ont när jag var vältränad (japp för några år sedan tränade jag m PT i gym 3-4ggr/v) som nu efter graviditeten.
och nu, efter makens påtryckningar har jag äntligen sökt vård förra veckan (1v väntetid till läkare) helt galet att gå så länge men men...
läkaren var superbra (ortoped spec på rygg)och skickar mig på MR röntgen av hela ryggen då han inte vil missa ngt. utöver det så var mitt besök i 40 min då vi pratade o han undersökte mig noggrant - han tror tyvärr att det här inte e så bagatellartat som jag vill få det till
. misstanken om rätt så stora kotglidnignar i bröstryggen är stor och det måste behandlas. har man otur får man både ryggskott, diskbråck, nervpåverkan etc etc och det oftare dessto äldre man blir och en av de bra behandlingsmetoderna är steloperation
jaja, har ju inte gjort MR ännu men det blir om ngn vecka eller max 2 v från idag (vi har privadvårdsförsäkring via jobbet) och då ska jag tillbaka till honom inom några dagar o först då lär jag völ veta m säkerhet. just nu har jag superont efter hans undersökningar (armar o nacke bortdomnade) så nu ska jag gå hem ifrån jobbet faktiskt! så även om man blir lite orolig ska jag låta bli att måla fan på väggen.
ha en trevlig helg allihopa!