• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

AM, man måste hitta rätt plats för den där tavlan! Fast med dina cravings ska väl du om någon lyckas hitta just den platsen! Kunde förresten inte heller se bilden på länken men har nu varit in och tittat. Om vi hinner ska vi dit en sväng och titta imorgon men det beror på hur stressigt det bli med att packa och städa inför Öland.

• nennesjuttioåtta

BS
    Buktande disk? Jag hade en disk som hamnat på sniskan, men då var det en snubbe som snäppte lös den (och resten av ryggraden) *plopp* *ploploploplloploppp*och det var tamejfan det läskigaste jag varit med om. Och då är jag inte särskilt pälig(vad fan heter det på svenska?!?!?). Sjåpig, kanske det heter.
    Jag kan ta vilken kölapp som helst, bara jag vet att jag kommer fram till Gå.

• fru AM

BS: för maken har det inte gått alls. Ska precis sätta mig och ringa runt och försöka hyra en vit kostym. Människan vägrar att visa sig utan kavaj och vägrar också att köpa en vit kavaj för att använda bara en gång ... Vita byxor är det tunnsått med i butikerna just nu. Men han har ett par vita tygskor och ett gäng vita skjortor ... Jag har föreslagit stjärngosseutstyrel alternativt lakansspöke men han var inte road

• Piggelin1

Hej hej,
    kan bara hålla med AM - vi hade med en liten vattenkokare nu när vi var ut på vår europa-tour & det funkade hur bra som helst att blanda till gröt, ersättning etc mha denna. Diska i handfatet gjorde vi med...
    Hade fått låna en sån där flask-/barmnatsburkvärmare av en kompis också, men vi använde den knappt, eftersom vi oftast var ute på vift när det var dags för lunch/barnmat. Antingen fick hon då kall mat (bla på Markusplatsen i Venedig ) eller så passade vi på att ta en kaffe ngnstans & då var personalen alltid villig att komma ut med en kanna hett vatten, som vi kunde stoppa ner burken i.

Vi bodde ju både på hotell & i lgh & den stora fördelen med lägenheten var att Amanda fick ett eget rum & vi kunde lägga henne utan att störa henne, som man gör i ett hotellrum. Vi rationaliserade bort att packa in resesängen i bilen, det är ngt som vi inte kommer att göra nästa gång. Blev bökigt att sova alla tre i samma säng & vare sig mannen eller jag sov så bra de nätterna.

Sen varvade vi detta med att äta ut på restaurant med att laga middag hemma på kvällarna. Båda funkade bra, & eftersom både mannen & jag är matnördar, så var det ingen belastning för oss att laga mat några kvällar, snarare bara roligt att gå till den lokala mataffären respektiv grönsaksaffären & botanisera Men det beror ju helt & hållet på hur man är som person & vilka intressen man har.

• nennesjuttioåtta

overall? Det finns väl vita (som målare har)... Då kan han ha en lång sjal och se ut som J Lindeberg innan han flög över atlanten (eller vad fan det nu var)

• nennesjuttioåtta

NEJ! HAHAHAHAHAH! Det är ju Stg H Olsson i Sällskapsresan ! som jag tänker på.

nennesjuttioåtta skrev 2008-09-19 11:09:16 följande:
    overall? Det finns väl vita (som målare har)... Då kan han ha en lång sjal och se ut som J Lindeberg innan han flög över atlanten (eller vad fan det nu var)
  • start september

OK, numera övertygad. Vad svårt det är att planera framåt - jag känner ju inte det barnet som ska med då känns det som...

• nennesjuttioåtta

Nu ska jag på akupnuktur! Vi ses... senare!!!

• fru AM

Var det inte Charles Lindbergh som flög över atlanten, Nenne? Fast J Lindeberg har nog flugit en del också ... Maken är så oerhört konservativ att han aldrig skulle visa sig utan någonting med krage och kavaj. Jag har sett honom i t-shirt kanske tre gånger under vår tid tillsammans!

• Piggelin1

Sept, lite extra info - Amanda var 8½ månad när vi var iväg.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen