• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Fasen vad snabb du är AM, tänkte på C Lindeberg jag med.
    J Lindeberg är väl lite mer lagd åt klädhållet, väl?

• Piggelin1

Sept, vi övade lite hela våren med Amanda. Första längre resan var till Tyskland en långhelg på hotell för att fira pappa som fyllde 70. Gick otroligt bra med såväl hotell, som färja som bilåkande & vi fick helt klart blodad tand När vi planerade Italien först hade vi nämligen med att vi kanske skulle flyga ner om det inte funkade att bila, men efter vårens turer så tyckte vi att det borde gå - vilket det också gjorde!

Nu ska jag på lunch!

• BrudSommar2006

AM, toga! Och vita tubsockor.

Nenne, naprapaten kallar det en buktande disk, den vill inte ligga kvar på rätt plats utan är framme och stör muskulaturen hela tiden.

• fru AM
    Lapinette skrev 2008-09-19 11:21:15 följande:
    Makens nya jeans - JL.
    Är de vita? Vill han hyra ut dem?
  • gosnosen

Hej på er! Long time no see...

Har smygläst och håller mig uppdaterad, men det har inte hänt så mycket på barnfronten här så jag har inte haft så mycket att skriva...

Stort grattis till AM! Vad spännande! Det är ju dags för en plusvåg nu kan man tycka!

Nu blir det lite ego : Som sagt så har inte så mycket hänt här förutom de senaste veckorna. Jag har gjort så kallat clomifentest där man tar blodprov CD 3 och 10 för att mäta FSH och däremellan äter dubbeldos Pergo. Tyvärr hade mitt FSH gått upp ytterligare sen senast vid dag 3-provet och låg nu på 16, vilket läkaren sa var en gräns för när chansen att lyckas med IVF minskar till 1 %. Men vi skulle avvakta dag 10-provet och se hur det såg ut. Dag 10-provet ska helst ligga kvar på samma nivå och ännu hellre sjunka något, då visar det att äggstockarna är mottagliga för stimulering. Jag blev väldigt ledsen förstås och hade en helg med många tårar där vi till slut bestämde oss för att ställa oss i ÄD-kön så att vi åtminstone har det alternativet. I onsdags ringde läkaren och sa att mitt dag 10-prov hade kommit tillbaka och då hade FSH gått ned till 15, vilket då gjorde att de tyckte att vi kan göra ett försök till. Så nu blir det ett (och kanske sista) IVF-försök i nästa cykel med maxdox Gonal-F och ingen nässpray under sprutningen. Jag tror inte att det kommer att fungera, men då har vi åtminstone gjort allt vi kan vad gäller IVF-biten. Sen får vi vänta i ÄD-kön vars väntetid verkar bli längre och längre pga donatorsbrist. Men kanske blir det vår tur någongång...

BLEV LÅNGT DETTA MED MASSA DETALJER SOM GÅR ATT HOPPA ÖVER!

Spännande Freijs med ny omgång? Kör du korta varianten nu? Håller tummarna!

Och klokt Lappis att avvakta tills kroppen är i balans. Är väldigt nyfiken på att se resultatet av din akupunkturbehandling!

Trevlig helg och kram till alla som vill ta åt sig!

• fru AM

Då hoppas vi på denna IVF-omgång, gosnosen! Kram!

• Izzie

Hej!

Cicci - Usch vad jobbigt med falsk krupp! Jag och min lillebror hade det själva när vi var små, och det var inte speciellt kul kan jag tala om. Så jäkla otäckt att inte kunna andas. Då blev man rädd och började gråta vilket försvårade andningen ytterligare... Både jag och lillebrorsan låg inlagda i omgångar för detta. Men vi växte ifrån det så småningom. Mamma och pappa lärde sig att hantera våra "krupp-utbrott" efter ett tag, men jag tan tänka mig att de, liksom du, tyckte det var läskigt i början.

Hoppas det tagit sig nu efter allt sexande! Kram på dig!

September - Matilda är ju nio mån nu, och jag skulle nog kunnat tänka mig att ta med henne. Mikro är ju suveränt, eftersom det mest är välling, gröt och barnmatsburkar som hon äter. Men med vattenkokare och en flask-barnmatsvärmare kommer man långt. Är det tanken att ni ska flyga ner? Om inte, kan man kanske ta med sig en mikro modell mindre, fast annars kanske man kan hyra? Jag tror det kommer att gå bra hursomhelst.
    Matilda kryper ju och ställer sig upp och går utmed möbler och så. Alla miljöer är roliga att utforska och hon är väldigt medveten och intresserad av sin omvärld. Det är en kul ålder så jag tror att det kommer att gå bra!

Lappis - Spännande med akupunktörens input i frågan! Det bli intressant att se om du får ett annorlunda resultat efter att akupunktören tyckt att det är rätt läge... Hoppas det blir snart!

Telis - Visst är det kul att shoppa i USA! Jag längtar så tills nästa fredag då vi sticker! Förra gången vi var där fick vi köpa extra väskor för att få hem allt vi handlat Den här gången tänker vi packa lätt!

Gosnosen - Kram på dig!

• Lapinette

Gosnosen - din stackare! När blir det dags för nästa IVF? Kommer att hålla tummarna tills de blir blå!

Själv har jag fått svar från både min läkare (och Telis) samt från CvL. Från min läkare betydligt mer personligt (så klart) och där visar det sig att han har höstlov den veckan då jag skulle göra min behandling (om jag skulle köra igång nästa månad istället) och CvL säger att de måste ha framförhållning och vill veta när jag bokar in en ny tid. Har därför helt själv bestämt ... vi kör IVF'n om två månader. Eget beslut, pang, tjofffs!

• gosnosen

Lappis - Jag kunde ha börjat spraya redan på måndag men då skulle ÄP bli v. 43 och jag är bortrest v. 42 och på kurs hela v. 43, så varken kontroller eller ÄP skulle kunna ske. Så då sa vi att vi tar det nästa menscykel. Kan tänka mig att ÄP blir i mitten/slutet av november då.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen