• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Nenne: Knepigt med tangentbordet!

Cicci: Obehagligt med falskkrupp! Ett syskonbarn har också råkat ut för det, men om jag förstått det hela rätt är det inga fortsatta problem?

Vår kille blir större och större, 51,5cm och 4kg! Dags att gå tillbaka till tvn!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    hoppas att viktor fortfarande mår bättre cicci. Akuten är ett ställe man absolut inte vill hamna på med sina barn. Fast jag minns ändå akuten på sös med stooooor värme efter den underbara behandling borren fick där när han var 2 månader mot sin RS. Så buuuu för sjukdomar hurra för sjukhus....'
    eller?
    lät lagomt korkat för att komma från mig

Ja urs det är nästan så man drar sig för att skriva att man jobbar för nummer 2 när det är fler som inte fått nummer 1 än känner mig på nåt sätt lite skyldig och det är vel också ett av skälet till att jag inte varit inne i tråden på länge. Jag känner mig liksom elak som kör igång med nummer 2 istället för att vänta att alla fått numemr 1 än.
    fattar ni?
    konstigt dåligt samvete kanske men lite så känner jag. Allt känns orättvist, och det ÄR det.

men iallagfall så kör vi för fullt på nummer 2 nu. har gjort ett par försök nu (2 planerade ett oplanerat)och går och väntar på resultatet av det här försöket. borde få svar i helgen! nå ja....

Hoppas att sprutandet och sprayandet skall gå bra för er som kämpar med det.

Alvedon är det bästa som finns! tacka gudarna för näsdroppar och alvedon!
    Hörs det att jag jobbar i läkemedelsbranschen eller

vickan: byta blooood
    är det drakula eller????

men shit ärligt vilken grej! och att det funkade.

vitt som klädkod.... hmmmm... jag skulle helt klart få gå naken det är det enda vita jag har! fast hmmmm jag har ju några fråknar och lite ovitt hår.... men det får man vel färga dagen till ära isånafall

• Fru FruLLan

frejan förresten Mår man dåligt på nåt sätt med borrelia? ont?, kliar, rapar, pruttar ja nåt

• nennesjuttioåtta

Frullan
    Men du ska väl inte sätta ditt liv på vänt för att det inte funkar för några andra? Pöka på! Men BARA om du lovar att rapportera vad som händer och när/var/hur

• Fru FruLLan

vad kul det är att läsa om småtjejerna i götet och hur de utvecklas. Verkar vara tjejer med go i.

Borren är nog kanske inte tidig med något förutom tänder och alltid vara på strålande humör. och det kan man ju vara glad för.
    ja kanske inte tänderna...
    äh....

• Fru FruLLan

nenne: hur mycket info vill du ha?
    frekvens, decibelnivå på stön, satsstorlek... you name it?

• Fru FruLLan

frågan om att ta med en niomånaders till fjällen tror jag absolut på. Äter barnet bara nåt som pappa också klarar att ge (dvs inte helammas) så tror jag absolut på det. Det enda är vel att akta mot kyla och för stark sol. Annas är det nog "bara att åk".

• viktualia

FruLlan.... om jag som upplevde missfall med lika delar besvikelse och lättnad inte blir utkastad ur tråden, så behöver nog inte du heller känna att du är på tvärs med den här tråden och dess medkombatanter

Och japp, troligen var det en vampyrbehandling de gick igenom... fniss fniss!

• Lapinette

Frullan - så klart du ska skriva och känna att det är ok att vara här inne. Tror vi är ganska så hårdhudade vid det här laget, jag menar vi som det uppenbarligen bara jäklas med.

Ego - hämtade ut min medicin från Apoteket (den där stora IVF-kassen) påväg till akupunktören. Väl där och jag säger att på lördag börjar jag med sprutor så tittar hon i sina papper och frågar mig om det är absolut nödvändigt. Neeej, säger jag vad tycker du? Att du ska vänta för din kropp är i sådan obalans. Så imorgon (sitter vid makens data just nu) ska jag maila min läkare och avboka tiden och säga att jag återkommer när det är dags.

Faktum är att maken tog upp det här med mig efter mitt besök i förra veckan (inte för att han minns det idag ..men, men) att jag skulle fråga henne om det var bättre att skjuta på IVFn. Nu tog hon själv upp det och visst vad är vitsen med att göra den nu om min kropp inte är redo?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen