• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

AM - inte lätt att hålla reda på oss IVFare. Jag har fyra kvar i frysen och hoppas självfallet på att få dit minst två till även denna omgång så vi lär kunna göra en del FET under våren om inte den här sista IVF'n lyckas.

• Mrs  B

Hej hej

Lite bättre i "hoststugan" idag för barnen iaf. Själv fick jag ta hosttabletter inatt för att få bukt med min hosta och igårkväll var den inte heller rolig.

Var och sjöng i en kyrkokör igår för första gången så det var nog det som satte fart på hostan på kvällen.
    Ska försöka ta det lugnt idag med barnen.

September
    Vi firade vår första bröllopsdag i måndags.
    Jag gav maken 7st röda rosor och i helgen bjöd maken mig på Spa och en barnfri helg. Väldigt mysigt!
    Jag är som Lappis och vill hellre ha upplevelser än presenter.

Vaccinet Preumu-någonting
    Har diskuterat saken med bvc men kommit fram till att vi inte ska ge barnen den än. Här kostar det rätt så mycket (för Malte ca 1000kr och för Max lite mer eftersom han måste ha fler) och sen var det inte bra att ge Malte fler vacciner just nu än de han redan får.
    Men men, man kan ju alltid ändra sig....
    Ska fundera mer på det.

Bebisprat
    Malte jollrar, tar höga skrik, "pratar" och är allmänt tjattrig, precis som Max och mamma, som maken brukar säga.
    Men inga ord har kommit fram än.

Junilejon
    Huset ser jättemysigt ut.
    Vi kanske kan ta en julfika hos er sen????
    Eller hos oss???
    Hör av dig när du är redo för en date!

• Tinga

Cicci - vad skönt att böjen äntligen dök upp!

Muggles - oh ja, vi har märkt temperamentsskillnader ända sedan första dagen. Piff är av den lugnare och coolare sorten, medan Puff är mer intensiv, dvs en är som pappa och en är som mamma. (Ni får själva gissa vem som är lugn och vem som är intensiv av maken och mig. )

• nennesjuttioåtta

junilejon!
    Jättefint radhus, och dina idéer verkar helt klart bra! Jag skulle även ha tagit storsläggan på valvet men det är pga min allergi (ni skulle se mina eksem!)

Koko
    glömde - T A C K ! Vad glad jag blev!!!

Muggles
    Erkänn att du också haft stixigt hår i brallan, hahahah!!!

Lappis
    för tanten, men nu drar ju ivf'n igång och du har ju förberett dig ytterst väl nu!!! Heja! Heja!!!!

Cicci
    Trägen vinner! hurra för böj!!! Och ni har ju fyllt livmodern till bredden med glada grodyngel så chansen att någon krake möter ägget på vägen måste ju vara århundradets största! Flera liter!!!

AM
    håller tummarna för VUL idag! (väntar med spänning på din rapport)

Igår skickade jag in en krönika till Allt om barn (expressens hemsida) och nu är jag skitnervös för de ville ju ha bild och namn och hela helvetet. Skitläskigt! Hoppas att jag inte kommer med! :-s:-s:-S

• nennesjuttioåtta

Funderar på ett nytt försök idag till simhallen... Ska även baka bröd och fixa iordning balkongerna (ja, jag har fortfarande inte orkat).

Idag är det bara 9 arbetsdagar kvar innan min man kommer hem! *fyrverkerier*

• Piggelin1

Nennelainen - tänkte samma som du - dvs att så loss med storsläggan på valvet. Har svår allergi gentemot valv även jag

Spännande att du skrivit en krönika - keep us updated!!!!

Igår stod Amanda helt utan stöd & utan att hålla sig ngnting i 3-4 sekeunder! Första gången & HUR häftigt som helst!!! Hojtade på mannen & han hann komma & se det han med! Lilla gullungen - tänk vad mkt som händer första levnadsåret egentligen - HUR mkt som helst! Det är sååå coolt! *stolt som en tupp*

Var & lunchade idag hos en kompis som är mammaledig - vad liten & lätt hennes 2½-månaders var att hålla jämfört med Amanda! Så länge sen, men ändå inte

• fru AM

Nenne: så supercoolt att du skickade in en krönika!!!! JAG HOPPAS att du kommer med!

Dagens VUL: Det gick givetvis bra (brukar gå bra när jag befarar det värsta). Den var 6 veckor + 6 dagar och tänks omma 7 maj (på eftermiddagen, tillade den humoristiske doktorn). När det var färdigtittat och jag började klä på mig komjag på en sak och frågade: "Det är väl vara en?"
    "Ja, det tror jag!" sa JÅ. "Fast jag kan ha fel - det har hänt en gång. Då såg jag en i vecka 7, och två i vecka 16 och föräldrarna ville strypa mig". Sen tyckte han det var slutpratat om det. Jag är nästan övertygad om att det är en (1).

• Lapinette

En doktor med glimten i ögat AM! Vill också ha ett knytt den 7 maj! ... avis som bara den men jag är åter igen inne på adoption. Känns så enkelt och skönt.

• fru AM

Lappis: jag tycker att det är dags att er IVF funkar nu! Men omomom det inte skulle göra det så är det bra att du inte slagit adoption ur hågen.

• muggles

Nenne: krulltrumpeter!! (maken) Jag gjorde förresten en Nenne idag före babysimmet

AM: grattis till VUL1! Skönt att allt ser normalt ut.

Piggelin: vad kul! Vår gemensamma kompis som har en dotter 7v yngre än Moa hade kommenterat att det är så lustigt för deras dotter går obehindrat vilket Moa inte gör men däremot snackar Moa mkt mer (inte bara jollrar utan riktiga ord). Tror att deras dotter fortfarande är i ba-ba-ba-stadiet.

Nu ska jag snart in på kvalitetsprocessaudit - SNARK!!! Jag tycker att kvalitetsprocesser är det tråkigaste som finns (jag jobbar gärna enl dem men tycker att folk som är intresserade av att jobba med kvalitet är lite perversa ).

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen