• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Izzie

BS - Kan inte låta bli att fnissa lite åt "tandborstskavet"! Det känns som snäppet värre än vanligt tandborstsex, men det kanske är vad det går över till efter tillräckligt många dagar i rad...

Junilejon - Tycker radhuset såg jättemysigt ut! Visst finns det lite att göra, men man vill ju ändå sätta sin egen prägel på sitt hem. Det är skoj att fixa! Själv har jag precis målat pappas gamla skrivbord (som han själv snickrat ihop i tonåren)vitt och ikväll har maken och jag flyttat in det på "kontoret" och möblerat om. Det blev jättebra!

Cicci - Grattis till böjen!! Det var ju på tiden

Nenne - Jajamensan - 7 okt 2006 är det magiska datumet! Ja, jag hängde i oktobertråden med er, men jag höll hyfsat låg profil. Vi kommer ju oxå vara i USA när vi firar vår bröllopsdag, så det blir nog inte mycket presenter, men något pappers-aktigt ska jag väl kunna trolla fram. Om inte annat får jag väl skriva ett gammalt hederligt kärleksbrev (Skulle jag själv bli glad för)...

Tinga - Vad skönt att flyter så bra med killarna nu. Så synd att inte galleriet funkar, för jag hade gärna sett ett nytt foto på dem. Men du kanske ha det i ditt galleri? Måste in och titta efter...

• MSW

Cicci: äntligen!!

Radhuset ser jättefint ut, eller det kommer bli när ni gjort det ni vill!

Ville egentligen bara in snabbt och säga att jag blev faster till en pojke i natt!! Så nu är inte vår lilla plutt minst längre!!

Nu är det dags för föräldragruppen!

• muggles

Cicci: grattis till böjen!!!

Tinga: så man märker redan nu skillnad på temperament etc på killarna - det är ju ganska häftigt!

Piggelin: Moa har heller inte brytt sig så mkt om lampor Vi har inte heller hållit på med "var är lampan?" etc. Hon har försökt härma själva ordet en gång men det var nog lite svårt. Men det är nog ngt roligt med att säga "titta" för det kommer ofta, och ibland i fel sammanhang

• muggles

Nenne: det är så typiskt dig på ngt sätt att få stickiga hår i brallan när du har bråttom till simhallen El så är det mer beskrivningen av det som är typiskt dig. Dagens morgongarv!!!

• fru AM

Cicci: Böj-grattis. Det är bara att hopp på maken igen! Trägen vinner. Jag insåg nyss, tack vare att du sa att du skulle stämpla högkostnadskortet, att jag inte behöver betala för mitt besök idag - har frikort ... Tack!!!

Ang barnprat: Mitt första ord var lampa. Livia vet var dom är men har aldrig bemödat sig att prata om dem.

Junilejon: mysigt hus! Och so BS också skrev - de ändringar ni ska göra blir toppen!

Jag är nyfiekn på Vickans hus - hur det ser ut nu. Minns ganska väl hur det såg ut i mäklarannonsen.

10.50 idag är det dags att göra VUL - försöker förbereda mig på det mesta: att inte se någonting (skendräktig), att se flera (!?), att se något som inte lever, att se något helt normalt i vecka 6 ungefär. *nagelgnag*

• Lapinette

Cissi - grattis till böjen. Attans vilken tid den tog på sig men jag kan tänka mig att cykeln blir lite rubbad efter det du har gått igenom.

Många som firar bröllopsdagar - Grattis till er! Vi brukar fira våra (två än så länge) med att göra något speciellt tillsammans. Rent generellt är vi mer för upplevelser än presenter. Första året Köpenhamn med en topprestaurang och i år blev det Lux här i Stockholm. Nästa år hoppas jag på Bordeaux eller varför inte New York? Självfallet beroende på om IVF'n lyckas denna gång eller ej.

Nå väl, imorse störtdök min temperatur vilket betyder TANT! Ganska så skönt att ta den där tempen och bli förvarnad. Nu slipper jag ju gå runt och känna efter.

• fru AM

Lappis: Dumma TANT. Bra dock med förvarningen - men ändå: dumma dumma tanten. Är det dags för FET nu då?

• fru AM

Visst heter det FET? (blev plötsligt osäker?)

• Lapinette

AM - det heter FET när man tar ett embryo från frysen. Denna gång ska vi göra ÄP och ET vilket innebär en IVF. Kommer enligt min uträkning att börja med sprutorna på fredag och få ÄP i vecka 40, liksom Frejis som börjar spruta idag (har jag för mig).

• fru AM

Aha - förlåt att jag inte kom ihåg det. Minns att du skrivit detta förut nu. (Men visst har ni några i frysen för framtiden?)Vad du och Frejis är tajmade!
    TUMMARNA!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen