• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Ahaaaa! Då är jag med, Muggles
    Jag VET ju att du inte är så cynisk, men jag hörde precis samma sak en annan gång med, från en annan person, & då reagerade jag nämligen på precis samma sätt, men kunde inte med att kommentera det. Men med dig, tänkte jag att kan det

...och inte jag heller, det var först när jag postat det & läste en gång till vad jag skrivit...

Kul med allt Moa-prat förresten!

• start september

Precis, himskans mycket könsroller här med eftersom jag får smycken i tid och otid och han är fruktansvärd att hitta på saker till vilket gör att det blir färre tillfällen. Varför har inte män smycken i samma utsträckning - då skulle ju detta vara enklare

Claes Olsson får bli inköpsplatsen - snacka stereotypt.

• Izzie

AM - Gud va smart att använda listan på bröllopsdagar! Att jag inte tänkt på det... Det är alltid så svårt att komma på vad jag ska köpa till maken. Sen att han har både födelsedag, namnsdag, bröllopsdag och nu fars dag inom loppet av tre månader gör inte saken lättare... Dessutom är han lite kräsen och ruskigt bortskämd av sina rika föräldrar.

Men med listan kan man ju hitta någon kul temagrej för varje år... Den idén snor jag!

Eftersom det är "papper" som gäller den 7:e oktober så får jag väl hitta någon speciell bok och skriva något gulligt på försättsbladet...

• BrudSommar2006

Haha, det finns många bröllopsdagar att se fram emot enligt den där listan, som 8 år gummi, 19 år galon och 22 år jute...

Piggelin, vi har redan glömt vad vem det nu var hette! Vad kul att Amanda snart går!

Muggles, Moa är nog inte långt efter Iris, det dröjer nog inte förrän hon börjar skilja på saker lite mer!

• Izzie

Muggles - Det är väl alltid så när talet börjar. Att man egenligen inte förstår innebörden av saker, men säger dem ändå för att man hört att det ska vara så. Själva betydelsen eller innebörden kommer väl oftast långt senare.

Matilda kan säga mamma, pappa och titta. Men sen är det stopp. Åtminstone när det gäller förståelsen från min och makens sida.

Piggelin - Grattis till brorsdottern!

• BrudSommar2006

Visst är det fantastiskt att alla barn börjar med ungefär samma ord! Lampa tror jag var Iris allra första ord, fast uttalet är det fortfarande lite si och så med.

• Piggelin1

Haha, jag väntar fortfarande på ordet lampa från Amanda - just för att jag vet att just detta ordet är så himla vanligt bland små barn - men inte då!
    Fast det kanske kan bero på att vi aldrig pratat om ngn lampa eller pekat ut den för lilla tjejen? Jag pekade faktist på lampan häromdagen, just för att se om det kunde tänkas fastna, men så fort jag försöker peka på ngt, så tittar Amanda bara på mitt pekfinger, aldrig på det som jag pekar på Hon har liksom inte riktigt fattat ännu vad pekandet innebär

Nu ska jag packa ihop & åka hem!
    Tjing på er!

• Izzie

Piggelin - Exakt Matilda gör likadant. Hon tittar på mig och min mun och sen till pekfingret och så tillbaka till ansiktet...

• nennesjuttioåtta

bröllopspresenter
    Vår första bröllopsdag firade vi i fjällen med två kompisar så då hade vi inga presenter. I år är vi i NYC så då blir det nog inte heller några presenter. Och även om jag hade köpt en present kan jag inte avslöja det här för han smygläser (johoo, det hör du!) ! Vi brukar mer fira vår årsdag när vi träffades men då gjort något än gett bort något, t ex Yasuragi, eller bott på Clarion vid skanstull och ätit och shoppat gott.

Men annars är upplevelser alltid uppskattat. När han fyllde 30 fick han ju den där Formel Renault-kursen som han gjorde nu i helgen och gissa om jag är populär nu! Jag skulle kunna köpa y-front resten av livet och han skulle ändå vara toknöjd. Det var dyrt men värt det! Och han fyller år om 2 veckor igen så jag kan ju inte skriva vad jag tänkt ge honom men vi kanske kan ta det senare... Det blir dock en my y y y y ycket billigare present, men jag tror att den blir uppskattad ändå.

Dagens visdomsord är att oavsett hur bråttom du har till simhallen, ta av dig byxorna när du snabbrakar bikinilinjen för även om du lutar dig över kanten till badkaret så rasar det ner hår i byxorna som sen sticks SATAN! Vet inte vem jag hörde det från... *visslar*

Och en annan sak som är bra om man ska cykla en halvmil till simhallen är att komma ihåg träningskortet för annars är det bara att vända och cykla hem igen. Men det är ju en viss träning det också.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen