• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • sweetstreet

Cicci gumman!
    Hoppas så du får böj snart!!!!!

Och nennelainen-sötnos!
    Jag har svarat på ditt mail!!!
    Frackgår alldeles utmärkt! Eller smoking med för den delen.... men det kan du se mer om i mailet!

• _koko_

muggles - Det går inte att ta reda på utan att operera igen, och det har jagg ju ingen lust med. Att mensen är i princip smärtfri är ju dock ett mycket bra tecken. Däremot, och nu blir det lite privat , får jag ont i yttre blygdläpparna ibland nu under mens, nån som hört talas om det???

Mrs B - Fy FAN vad läskigt och vilken tur att det gick bra!!!

sweet - Skickar en kram och gillar glädjen i ditt inlägg! Men jag tror inte du orkar utan sömn hur länge som helst...

vickan - Japp, du tar priset för bästa velpotta. Men jag hoppas du kommer till ro snart och kan börjar känna glädje inför din egen barnkarusell.

cicci - Förkylningen (lite feber och snuva) var nog framkallad av tanden för jag mådde bra i helgen. Nu har jag däremot fått ont i halsen igen, men det är lite så för mig den här tiden på året. Synd på vår date bara.

Liten - Jag kan gärna ses någon eftermiddag på vetekatten, kanske nästa vecka om jag inte ska till östersund då.

nenne - Finns du verkligen på riktigt? Ok, jag har ju träffat dig, men det kanske var ett avancerat hologram? Förutom att du är rolig som få är du så klok, rak och ärlig när du skriver, utan att någonsin bli otrevlig.

Nu välte sonen just babygymet (med sig under), det gick bra, men jag gissar att han vill ha lite mer uppmärksamhet (och frukost), så vi hörs!

Kram till alla jag inte hunnit skriva till!

• junilejon

Grattis AM vad kul med en bebbe till!!!!

Jag säger som Sweet...hinner inte gå in här så mycket längre. Denna vackan är det fullt upp,med BVC besök och BM besök och mäklar/bank besök. Vi köpte ett radhus i Förslöv förra veckan det ligger mellan Båstad och Ängelholm,7 km till havet,nära till dagis och skola....så imorgon kommer mäklarn hit och ta kort för att lägga ut vårat hus på försäljning ....

• BrudSommar2006

God morgon!

Mrs B, vilken mysig helg ni verkar ha haft! Jag tycker inte alls att ni lämnar bort barnen för mycket, tvärtom! Men vad läskigt med slalomturen och besök på akuten, vilken tur att det gick bra.

Nu drar allas ivf:er igång igen på allvar verkar det som, nu jäklar ska det bli plus av här!

Junilejon, jaså har ni köpt hur redan, grattis!

Koko, jag tror att det liksom blir blodfyllt och svullet där nere vid mens, jag känner också av det även om jag kanske inte har direkt ont.

Iris åt faktiskt lite, lite både till lunch och middag igår så det kanske vänder nu? I morse när jag åkte hemifrån vid åtta så hade hon inte ens vaknat än, det händer inte ofta! Tror jag blir tvungen att vabba nu resten av veckan för vi vill nog inte ha henne på dagis än den här veckan. Hursom, när hon vaknade hade hon gått runt och letat och sagt mamma, mamma i tjugo minuter så nästa gång funderar jag på att väcka henne innan jag går...

• BrudSommar2006

AM, just det, vad blir det för beräknat datum??

• fru AM

Tack alla för grattis! Ni är så gulliga!

Cicci: Du frågade hur vi lyckades ... ja, vi hade några kämpiga veckor med varannandag-sex (fast vi fuskade någon gång och drog på det ytterligare en dag ...). Jag hade, p g a min jätte sega cykel senast, ingen aning om när ÄL var. Så vi hade helt enkelt otrolig TUR!

_koko_ skrev 2008-09-16 08:09:33 följande:
    Däremot, och nu blir det lite privat , får jag ont i yttre blygdläpparna ibland nu under mens, nån som hört talas om det???
    Jag känner igen det! Får liksom lite kramp där under mens
  • Tinga

AM - stort grattis till plusset! Och vad kul att det gick så fort!

BS - usch, hoppas att det snart är slut med elände för er del. Kram!

Sweet - vad härligt att du är så nöjd med dagiset! Men akta dig så att du inte kör slut på dig själv bara, för det är absolut inte bra med för lite sömn under någon längre tid. Hoppas att du hinner ta hand om dig själv också (i form av sömn).

Junilejon - vad kul med nytt hus!

• fru AM

BS: Skönt att Iris ätit lite! Du ska se att hon är som vanligt i ett nafs! Det är nog bra om hon är hemma från dagis. På vårt dagis är barnen välkomna tllbaka när de äter & sover som innan samt orkar med tempot - det är en ganska bra regel tror jag.

Ang. BF-datum ... jag gjorde en uträkning på någon sajt och fick 14 maj (med hänsyn till något längre menscykel - fast inte så lång som 45 dagar). Måste nog be att få göra ett VUL så jag vet hur långt gången jag är med tanke på NUPP, ev fostervattensprov osv

• fru AM

Tack Tinga! Hur går det med grabbsen?

Junilejon: kul med nytt hus!

• Lapinette

AM - åååh vad härligt, ett majbarn! (gissa vad jag är?! )

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen