• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Junilejon - grattis till radhuset. Låter som ett perfekt område när man är en liten familj.

• muggles

koko: jag har haft ont/känningar i det området men inte under mens. JAg hade lite för tajta (nytvättade) jeans på mig en dag och de klämde på magen och efter det fick jag ont vid blygdläpparna - skitskumt. Funderar på om det är spiralen som spökar (koppartrådarna ligger tydligen runt livmodertappen och kanske kan de nerverna där även gå till blygdläpparna??? Det kändes lite som förvärksont. Skumt som f-n.

AM: tror inte att pneumokockvacc är standard här i VG-regionen men vi verkar ju ligga efter med det mesta. Tex är KUB fortfarande inte gratis här.

Sweet: vad mysigt det lät!!!

junilejon: grattis till huset!

Vickan: men VILL du verkligen ha barn då? El är det bara att du vill vara "normal", som "alla andra" (för då "ska" man ju vilja ha barn). Det finns ju faktiskt människor som aldrig får barnlängtan el som kommer fram till att de inte vill ha barn. Jag hoppas du inte vill bara för din mans skull... För min egen del tycker jag inte det är ngt onormalt att inte vilja ha barn, även om jag själv ville ha det.

• Izzie

Mrs B - Åh vad härligt det lät med en riktig spa-helg! (jag älskar spa) Det känns som ni behövde komma iväg på lite kul med tanke på allt som varit de senaste månaderna!

Nu känner jag ju inte till ert liv i detalj utan kan bara gå på det som du delar med dig av härinne, men ni verkar väl inte alls lämna i från er era barn ofta??? Trist kommentar av svärmor tycker jag

Och vad skönt att det gick bra med Malte. Usch, den skräcken man känner när man ser det hända utan att kunna påverka...

• Izzie

BS - det låter ju suveränt att Iris börjat äta lite igen. DÅ har nog medicinen börjat verka nu och förhoppningsvis piggar hon på sig snabbt. När man väl får penicillin brukar ju urinvägsinfektioner vända fort (jag vet, för har haft min beskärda del av sådana). Kram!

Junilejon - Grattis till husköpet! Det låter som ett suveränt läge! När är det inflyttning?

Sweet - Din beskrivning av dagiset låter ju toppen! Jag blev avslappnad bara av att läsa Det måste vara jätteskönt att kunna jobba och veta att hon har det så bra!

AM - Maj är väl en superbra månad att få barn på! DÅ kan man ju vara hemma över två somrar. Avlaget har hunnit ge sig till badsäsongen och du slipper vara höggravid när det är som varmast. Bra timing!

Vickan - Det låter verkligen som din hjärna går på högvarv... Som sagt - låt det vara ett tag och lev i nuet. Strunta i allt vad barn heter och koppla av ett tag. Tids nog kommer du nog fram till ett beslut. Och precis som någon skrev - Du måste verkligen ingenting. Det ÄR ett stort beslut och är du osäker så är det bättre att vänta. Din käre make förstår säkert. Kram på dig!

• MSW

Nenne: Det är egentligen inte så akut.. Mer än att det vore skönt att få det gjort! (när jag väl har bestämt mig) Sen ska man ta vaccin förebyggande ett antal månader i förväg (kommer inte riktigt ihåg hur långt före) Annars är väl min egen "deadline" att få det gjort innan ett eventuellt syskon till Albin!

Junilejon: Roligt med hus, men förstår att tiden inte räcker till riktigt att gå in här då...

MrsB: Jag tycker inte heller att en gång i månaden är mycket!

Sweet: Vad skönt att dagiset känns så bra! Och att det känns roligt att jobba, men sov lite också! Annars låter det som risk att den berömda väggen kan komma allt för nära!

Nattson: Roligt att se dig här inne! Funkar vardagen?

Tinga: Skönt att se dig här med jämna mellanrum, antar att det tyder på att allt rullar på! Har du slutat amma nu?

Undrar hur det går för Zozo.. Om bebben har tittat ut än..? Fast det var inte uträknat förrän till helgen va?

Själv sitter jag och är lite nervös för morgondagen! Ska på privat ordnad föräldrargrupp, och vet inte om jag kommer passa med mammorna, och så ska man hinna iordning med bebben och sig själ, och vara ute bland folk utan maken!

• Lapinette

Ja...undrar hur Zozo har det?!!!!?

• start september

Stort grattis AM! Vad underbart att det gick så fort! Håller hårda tummar för att allt ska gå bra. Jag som var beräknad till slutet av maj kan intyga att det känns som en ypperlig tid att få barn. Inte tokvarmt när man är höggravid normalt heller. Sen lyckades jag ju dra in i juni och därmed pricka att vara övergången i årets varmaste veckor, men vad gör väl det i efterhand!

BS, låter jättebra att Iris är piggare, då måste ju penicillinet fungera!

Pneumockvaccinet kommer vara i baspaketet (3,5 och 12 månader) över hela landet från 1 januari 2009. Vissa landsting har redan börjat ge det gratis, Stockholm bland annat. Det går att vaccinera även lite större barm som AM skrev. På www.prevenar.se hittade jag en del info inför att lilla tjejen skulle få. Verkar jättevettigt, både maken och jag var sk öronbarn och det går att minska risken för det tycker jag det är fantastiskt.

Undrar också över Zozo?

Håller extra hårda tummar för våra IVF:are och inseminationsplanerare. Jag tycker akupunkturen låter så vettig.

Förresten, är det möjligt att få tänder när man knappt är fyra månader? Tjejen tuggar nu frenetiskt på händerna, leksaker, nappen och verkar lite orolig i kroppen. Jag försökte känna efter igår men känner inget riktigt men hon är nog öm för det blev protester. Growingpeople skrev 6-8 månader men i en tabell de hade stod det för någon tand 8 månader, +/- 4 månader. Är det någon som fått tänder så tidigt?

Funderar på att köpa bitring så vi har det.

• start september

Vickan, jag känner så igen mig. Kanske har MF:et gjort att allt känns ännu knepigare, då kan det som Nenne (klok som en uggla) skrev inte vara fel att vänta lite. Ni är ju två om beslutet, fast om du mår dåligt så måste ju det väga tungt.

Kram!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen