• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

AM - din utstyrsel låter superläcker!

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Jo, förlåt, det är klart!

• Mrs  B

Nenne
    Ingen fara, livet är skit ibland, så är det......

• start september

Tack för bra tips om Alperna! Får fundera lite. Kompisarna har ännu inga barn, så vi får väl se vad de tycker om "barnhotell". Fast är det bra mat kanske de är lättövertalade. Det är att gå ut mitt inatten och leta Micro med skrikande barn jag är rädd för, men kanske nattammar man fortfarande då? Men om ngt år vill jag definitvt till det ställe du hittade Muggles!

Telis tips om mat på annat ställe lätt ju smart! Bor man själv i lägenhet är det lätt att den som passar liten tjej blir kock åt alla andra vilket jag är tveksam till funkar.

• start september

Intressant Lapinette med akupunkturen. Men när hon säger så så tycker jag att det låter smart att skjuta lite på det. Hoppas så att detta är nyckeln!

• fru AM

Start september: Det funkar nog att bo på vanligt hotell också ... Är det välling elelr gröt du vill värma så kan man ju ha med sig en liten vattenkokare. Livia åt ju gladeligen kall burkmat - om det är lika för er så funkar det ju utan micro med ... Diska kan man göra i handfatet ... Herregud vilka konstiga ställen jag har stått och fipplat med vällingflaskor på! I Brasilien när sonen var 2,5 så tröttnade jag att hålla på med vattenkokaren också och han drack glatt kall välling (men då var det i o f s 30 grader varmt dygnet runt)

• Mrs  B

Jag har alltid med mig en vattenkokare och diskmedel för diskning i handfatet. Funkar hur bra som helst.

Men nu när vi ska åka till Kanarieöarna har jag faktiskt valt ett väldigt bra familjehotell med ett extra paket för Malte (säng, skötbord, micro, barnstol, sulky mm). Dyrare än andra men värt det just nu tycker vi.

• BrudSommar2006

Iris vill inte ha sin välling varm men då dricker hon iofs tetror och inte pulvermix. Igår kväll glömde vi ge henne pencillinet så maken fick göra det imorse i stället, bara det att hon äter ju inte frukost, tror maken fick i henne två brödsmulor, och troligtvis var det det som gjorde att hon inte tålde pencillinet då för maken cyklade sedan iväg och handlade med henne och i affären kräktes hon, som tur var över golvet och inte ner i frysdisken men hon blev ju helt nedkräkt inför cyklingen hem stackarn. Hoppas i alla fall att det var det som var förklaringen och att hon inte åkt på mer magsjuka.

AM, din outfit låter som en succé, hur har det gått för maken?

Nenne, tror Prinsen är lite äldre än Iris så du får vänta på ett plus till för att ta min kölapp!

Har varit hos naprapaten men hon är nästan övertygad om att jag har en buktande disk som inte ger med sig, måste ringa och tjata om den där remissen så att jag får komma till röntgen.

• start september

Tack för ytterligare bra tankar! Lägenhet känns så tryggt. Men visst, inte tänkte jag laga egen mat till henne på en semester, så troligen just välling/gröt och allahanda burkar ät det ska fixas. Kanske klarar man sig ändå med hotell och då blir det lättare att hitta.

• Mrs  B

September
    Lägenhetshotell????

På resor kör jag välling, gröt och burkmat.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen