• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Muggles
    BVC föreslog att jag skulle börja med att öka maten för då skulle han sova bättre, men men vi får väl se.....
    Har ju varit en del annat emellan också så som tänder, förkylning, hosta och nu drömmar.
    Tycker att han blir stimulerad här hemma både av mig och Max men det kanske inte heller är tillräckligt???

fl
    Har bara varit inne på sidor som berört mig så jag har också missat "sex-sidorna". Ingen kul historia det där.....

• Lapinette

September - Langley har vissa lägenhetshotell i alperna. Kolla in deras hemsida.

Frejis - trist, nu kommer jag inte gå och våndas med dig... fast jag har för mig att det var du som lämnade mig i sticket senast . Kvitt?!

Cissi - härligt jobbat! Själva är vi vana att ha mycket sex åtminstone en vecka i månaden . Spelar ingen roll att vi har försökt i två år så ger jag inte upp. Saken är ju den att det faktiskt är fullt möjligt för oss att bli gravida på naturlig väg.

• Mrs  B

Cicci
    Här är en till som har varit på akuten 3 gånger för Falsk krupp med Max och första gången var han bara 11 månader. Kommer lätt med förkylningar, låter HEMSKT och drabbar mest killar.
    Första gången var värst.....Då var vi först på vårdcentralen och sen på akuten en massa timmar. Usch!!!!!!!!!

Hoppas Victor blir bättre snart igen!!!!

Frejis
    Kram på dig och hoppas pencilinet hjälper snart......

• Mrs  B

Lappis
    Tror nog också det är bättre att du väntar tills kroppen är redo för då kommer det att gå vägen för er.

• BrudSommar2006

Cicci, har ni också fått bekanta er med Astrid Lindgren-akuten nu, stackars Victor! Falsk krupp måste vara bland det läskigaste man kan råka ut för, usch. En släkting till mig har fått ha syrgas hemma till deras tjej, som jag är gudmor till, för hon har haft sådana problem. Nu verkar det tack och lov ha försvunnit. Har han varit sjuk och det har utvecklats ur någon infektion eller kom det bara sådär?

Vickan, vilken grej, nu har man snart hört allt av att hänga i den här tråden, missfall för att man har för lika blod!!! Hur är det ens möjligt att naturen skulle komma på en sådan grej, det är ju så galet så om någon som inte skrivit här tidigare bara hoppade in och gjorde ett sådant inlägg så skulle jag tro att de hittade på!

AM, vit klädkod verkar besvärligt, hur har det gått med shoppingen?

Lapinette, så nu har du ingen aning om när ni ska dra igång då? Men det går bara att starta en viss dag per cykel så det blir minst en cykels fördröjning nu då? Har hon förhoppning om att få ordning på balansen i alla fall? Tänk att det finns en massa ivf-par som kanske slänger pengar i sjön för att deras kroppar också är i obalans utan att de vet om det, vilken betydelse akupunktur plötsligt fått i det hela.

Nenne, det är ju som sagt inte mer än rätt att AM startar plusvågen men sedan kommer ordningen inte att följas, det kan jag lova! Jag skänker bort min plats till någon bättre behövande för någon sämre behövande än jag just nu tror jag knappt det finns vad det gäller fysisk hälsa och möjligheten att klara en graviditet! Men, men, nya tag hos naprapaten imorgon och snart är det ju jul och då kanske jag får en tid hos den där ortopedläkaren i alla fall...

Håller tummarna för alla plusjägare!

• BrudSommar2006

September förresten, jag tycker att det verkar jobbigt att inte kunna fixa och dona med mat själva så jag skulle satsat på lägenhet.

• Telemarkgrrl

Hej hej!

Jag är utarbetad och utshoppad - my god vad billigt det är här borta! Levisjeans kostar till exempel 35 dollar!

Men nu längtar jag hem. Maken berättar varje dag om badrummet där hemma och nu börjar det låta riktigt riktigt fint. Ska bli så himla spännande att komma hem och se vad som har hänt.

September - för ett par år sen åkte vi med Langley och bodde i lägenhet men vi köpte halvpension på ett av deras hotell och gick dit och åt frukost och middag varje dag (det var inte långt att gå). Jag vet inte om man kan göra så längre men det var iallafall en bra kombination av att bo i lägenhet och ändå få deras goda mat.

Frejis, lycka till med sprutandet! Och vilken tur att du märkte av borrelian så att du kan bli ordentligt frisk.

• muggles

Sept: jag tror det funkar utmärkt att resa med en 9-månaders. Jag kollade snabbt på Langleys sida och de rekommenderar följande hotell för barn:
    www.langley.eu/sv/Vinter/Vara_orter/Frankrike/Alpe/boendealternativ/Langley_Hotel_Petit_Prince/Langley_Hotel_Grand_Central/
    De är väldigt barnvänliga på Langley, på deras "barnhotell" finns tex micro i receptionen (värma välling/mat när som helst), det finns gott om barnstolar i matsalen, plats för barnvagnen i receptionen mm. Iaf så var det så på Korsika. DHotellet ovan hade ju tom barnvaktsservice. Och maten är god!!! Dessutom är det rätt skönt att slippa handla, laga mat, diska mm. Man kan njuta mer när man bara sätter sig vid dukat bord och sedan bara lämnar det
    Vi hade med vår barnvakt och kunde lägga Moa på rummet och äta middag i lugn och ro.
    Det är ju så olika hur barn utvecklas men förmodligen så är ert barn ett krypbarn då och tycker att det är väldigt roligt att utforska nya miljöer.

• muggles

barnvakt = baby alarm

Cicci: vad hemskt det låter!!! Innan man förstår vad det är så blir man väl livrädd kan jag tänka mig! Usch.

Telis: kan man inte få se lite bilder sedan på ert badrum *inredningsnörd*

• muggles

Idag ska jag på tjej-AW!!! Ser verkligen fram emot detta! Först ska jag iväg och kolla om jag kan hitta ett par nya byxor (1kg ner av 3 som är målet) och sedan iväg och dricka drinkar och lyssna på lite bossa/samba och TJÖTA. Vi kommer antagligen att tjöta hål i huvudet på varandra...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen