• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2008-09-15 13:14:52 följande:

Nenne: kom i håg att gnugga burken ...
    JAA, just det! det allra viktigaste! Var gnuggade du?
  • fru AM

JAg tycker det är väldigt märkligt att man både äter Borago (är det i tablettform?) för att få barn och sedan smörjer in barnet med Boragokräm för att få bort mjölkskorven ... Vilket undermedel!?

• nennesjuttioåtta

Fasen vad jag är lat! Borde göra allt möjligt och allra helst ta cykeln till simhallen och beta av mitt klippkort där. Jag är som en jäst vetedeg och det känns inget bra.

• nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2008-09-15 13:16:49 följande:

JAg tycker det är väldigt märkligt att man både äter Borago (är det i tablettform?) för att få barn och sedan smörjer in barnet med Boragokräm för att få bort mjölkskorven ... Vilket undermedel!?
    För egen del tror jag att det gör mer verkan på mjölkskorven...
  • fru AM
    Då är det bäst att jag inte ger Livia Boragotabletter mot skorven - vill inte bli mormor än ...
  • Lapinette

Boragon gör uppenbarligen något eftersom mensen blir klumpig men visst inte har den hjälpt mig ... än så länge.

Visst här är det mensdags och enligt temperaturkurvan så borde det vara onsdag. Börjar i sådana fall med sprutorna på fredag. Känner mig både gravid och mensig som vanligt ...inget nytt att komma med tyvärr. Idag mår jag lite illa men det beror nog på att vi inte kom hem förrän 01.00 i natt och jag är i stort behov av min sömn.

• fru AM

Uuups - försökte mig just på att gå in på Familjeliv och leta upp en lämplig tråd att lägga energi på ... men det går bara inte. Folk är så läskiga därinne ... Jag håller mig till er istället! Mina älsklingar!

• fru AM

Åh vad det ska hållas tummar för lill-kaninen nu, Lappis!

• Lapinette

Läste i en tidning hos min frissa i fredags om just barnlöshet. Det var en artikel om en tjej som fått barn genom IVF, en artikel om en som adopterat och sen om en som efter 16 års försök lever utan barn. Lite om deras argument för och emot att de valde den utvägen som de valde. Jag kände med allihop... så schizofren är jag!

• Lapinette

Kaninen hoppas också ... tankarna har börjat samla sig i skallen på mig. Vill inte ha dem där. En del hoppas och tror och en annan förnuftig säger varför skulle det funka nu? Hatar alla dessa tankar.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen