• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Fru någongång.

Läser eran tråd och vill bara inflika om din fråga om nappflaskorna i micron. Många svenska nappflaskor är i klarplast och det är dom som innehåller de ämnet som frigörs vid uppvärmning. Men tex MAM ULTIVENT är gjord i annan plast, lite grumligare så dom är ok. och samma dom flaskor i glas. Finns fler att köpa utomlands men i Sverige så är det lite dåligt än så länge.

• BrudSommar2006

Urinvägsinfektion! Efter en lördagskväll på akuten, speciellt tiden det tog att samla urinprov var minnesvärd, så är vi hemma med pencillin eftersom hon har ordentlig urinvägsinfektion. Detta hade ju varit mycket trevligare att få göra vid vårt läkarbesök på dagtid i fredags istället för att bli hemskickad med förklaringen att det bara är ett virus. Nåja, nu ska vi trycka i henne vätskeersättning och Proviva dryck mot hennes vilja under dagen för att försöka stabilisera magen, andra barn dricker tydligen Proviva söt jordgubbsdryck frivilligt men, men, här blir det spruta som gäller. Så blir det till att fortsätta med alvedon mot febern och hoppas att pencillinet börjar verka snarast.

Folk säger att välkommen till hur det är att vara förälder och visst men hur jäkla vanligt kan det vara med förkylning, magsjuka, feber och urinvägsinfektion samtidigt då, det ska man väl inte gå runt och tänka att det kommer att hända hela tiden från och med nu. Usch, negativa typer!

• FruCicci

hej hej....

ego rapport, ingen jä-la böjj idag heller och nu var stickorna slut.
    Kommer inte ihåg hur ÄL var när jag fick till Victor, men har för mig att det var dag 13. Vet ej om det är slöseri att köpa ett paket till eller vad jag ska göra. Det är rätt tjatigt att sexa på med maken, hela hela tiden... Vi har kört hårt hela veckan till ingen nytta alls. Ända dagen jag ej testade var i måndags, men det var dag 10/11 efter ÄL, lite väl tidigt, sen har jag inte kännt av den heller? Kanske man inte behövde denna gången? ja ja.... Tror jag ska se om jag kan få en gyn tid o be dem kolla om jag har haft ÄL alls, orkar inte med att fortsätta detta sexandet som bara är tandborst sex just nu

BS, hur är det med Iris????????????? Har tänkt på er!!!

Vänner!! Hej tjejen! Vad glad jag blir av att allt verkar funka så bra med dagis och etableringen i Blekinges vackraste stad!
    Jag kommer ner andra veckan i oktober

Izzie, vad hemskt att flickan dog, usch. Blir så ledsen när jag läser sådant...

I dag är det strålande väder i sthlm, jag har redan varit på en liten promenad runt kvarteret med Junior och ska hoppa in i duschen snart, så man hinner göra sig i ordning innan han vaknar, för nu sover han mao...
    Det är Skeppsholmens dag idag, så jag tror det blir en promenad dig och titta på fartyg etc

Tjing så länge!

AM..... rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr hur går det?

• FruCicci

BS, nu såg jag!
    Men vad skönt att ni fick svar o åkte in då! Stackars lilla Iris. Och stackars Er, det måste vara jobbigt nu!
    Styrkekram!

• BrudSommar2006

Hej Cicci, vad synd att du inte hittat böjen! Om du hade ÄL i måndags så verkar ni ju ha fått till det bra i alla fall men jobbigt att inte veta om du ska handla på dig ett nytt paket och fortsätta testa eller inte! Skulle aldrig orka uppehålla tandbortsex-rutinen så länge! Jag gick ju igenom nästan två paket när vi fick till Iris iofs.

Det känns ju nästan som att det inte kommer att bli något dagis den här veckan heller för Iris men vad vet man, hon kanske repar sig dunderfort nu? Hon hade i alla fall 38,9 alldeles nyss, nu har hon fått alvedon - igen - och har somnat. Sedan ska vi vara lediga nästa vecka och åka till Öland för skördefesten så i så fall kommer hon väl ha glömt hur det är på dagis och vi får börja om med inskolningen...

• Izzie

Tack fru någongång. om förtydligandet kring nappflaskorna! Vi har just MAM Ultivent så då fortsätter jag nog med min mikrouppvärmning...

BS - Stackars lilla Iris (och er med för den delen), men vad skönt att ni hittat orsaken iaf. Hoppas att penicillinet verkar fort! Kram till er!

• MSW

BS: ni har då problem så det räcker och blir över.. Men som sagt, skönt att ni äntligen vet vad som är fel!

Cicci: jobbigt med frånvarande böj!

Am: är också nyfiken...

själv har jag nackspärr, och sov lite dåligt i natt (plutt lät en del i sömnen, vilket man juh "måste" vakna till av och fundera på om han ska vakna eller inte! nu har jag en ilsken (=hungrig) son i knäet, dags att sluta!

• viktualia

Pling!

kan meddela att mensskrället anlände på dag 29 efter missfallet. När den sanslösa störtfloden är över är det väl dags att börja skjuta skarpt igen....

...och men min närmast sjuka ambivalens så har månaden sedan missfallet varit en slags stulen frizon... hm... VARFÖR kan jag inte bli övertygad om att jag verkligen VILL ha barn???????

*tröttnar på mig själv*

• FruCicci

Vickan, ingen blir övertygad så lätt, det är en stor grej och vissa människor har lite svårare att inse hur fantastiskt det är
    Jag har iaf varit o köpt nya ÄL stickor!
    Antingen är den sen, eller så har jag inte ÄL denna månaden.... hoppas verkligen jag har det fär nu har jag lagt 500 kronor på stickor - galet! Snacka om besatt!

• fru AM

Hej så här på söndagskvällen såger jag ... eller snarare VI - eftersom det mot min förmodan faktiskt gömmer sig en liten gynnare i magen!

Blev först ytterst förvånad när "gravid" dök upp i rutan och sedan spred sig ett slags lugn. Det blir bra det här. Det senaste dygnet har dock oron smugit sig på, vad ska sonen säga (han har uttryckligen sagt att han inte kommer älska ett syskon utöver sin redan befintliga syster), hur ska Livia ta det hela, hur ska förlossningen gå, hur kommer min kropp se ut efter tre barn etc ... Men min man är cool och jätteglad. Och det är jag också - egentligen.

Söndagskram till alla!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen