• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Haha Sept - jag använder alltid musslorna som pincett - betyder det att jag är rutinerad & har koll då *pöser av stolthet*

Kul med resan förresten! När åker ni?

• Piggelin1

Muggles - "för mkt sladdrigt kött kring lår & rumpa" - vad fasen hittar man det på dig??? Om du ger mig ett förstoringsglas, så kanske, kanske jag hittar ngt - dock ytterst tveksamt...
    Men OK, jag vet att du vill bli av med några kg - men "sladdrigt" - no way!!

• BrudSommar2006

Halloj, idag vaknade Iris med 39 graders feber så i eftermiddag ska hon till tant doktorn. Mina föräldrar ska möta maken utanför hos doktorn och så får han åka tillbaka till jobbet igen sedan, de är verkligen snälla mina föräldrar. Det enda är att de inte kan ta tempen på Iris, jag trodde inte att det gick att misslyckas med vår örontermometer men mamma har tryckt på så många knappar att hon lyckats ställa om den till farenheit nu tydligen, jaja, de får väl ta tempen hos doktorn om det är viktigt. Eftersom hon inte ätit sedan i söndags, bara druckit välling, så ska det tas halsprov idag, ujuj, hur ska det gå!

AM, hoppas, hoppas att det blir ett plus imorgon så att det inte är något annat skumt med cykeln!

Cicci, har inte pratat med dagis än eftersom hon inte varit där än. I den här takten vet jag inte när hon kommer att vara frisk nog att gå dit igen, stackarn. Kul med kräftskiva!

• muggles

Piggelin: haha men du vet ju att jag gillar att överdriva lite

Ahaaa, det var pommesen som var friterade!!! Där ser man - det var en vit fläck på min matkarta...

• Lapinette

Vilken stenkoll ni har brudar!

September - visst Luxembourgtrakterna åker jag till i kväll. Typ 10 minuterspromenad från gränsen in i Frankrike. Ser fram emot de "friterade musslorna" och äter de självfallet med pincetteknik. Något som jag lärde mig när jag pluggade nere i Frankrike för tusen år sen (japp, så gammal är jag!).

Men nu ser jag yngre ut igen ! De grå är borta och håret uppklippt.

Piggelin - nästa tjej som har koll. Visst, har aldrig förstått Amaronens storhet. Har varit på vinprovning à la Amorone samt fått någon flaska i present... föredrar helt enkelt en riktigt god Bourgogne eller Bordeaux.

• Lapinette

När jag får dricka vin igen så ska jag be om AM's amaronetips och hoppas på att förföras.

• fru AM

Det är bara att fråga på då Lappis! Skönt att vara av med de grå, om än tillfälligt. JAg fick min första grå strån vid 23. Jag har mest en lång remsa i håret som är grå (kan vara lite coolt, vilket jag fösökt övertyga min frisör om. Han är helt oförstående och hävdar att man genast ser tio år yngre ut utan de grå ... Så jag är också färgad )

Har nu köpt clearbluetest som bränner i påsen (de har slutat med det digitala tre-packet vilket är en skandal! Nu får man köpa styckevis. De girigbukarna!). Kanskekanske testar jag ikväll istället (efter fredagsamaronen) - det viktiga är att maken är hemma och håller mig i handen.

Lovar att dyka in här senast måndag och rapportera!

Lappis: Ha det härligt söderut! Ät några moules för mig!

• Lapinette

AM - ska inte du sticka iväg och äta några du också?! Bra initiativ från svärmor med moules till lunch och foie gras som förrätt till middagen ... resten av menyn minns dock inte maken.

• fru AM

Mitt lunchsällskap hade siktet inställt på wok + sushibuffé för 90:-. Inget Bistro Berns där. Middagsmaten blir hämtmat. Inga moules idag således. Men SNART!

• Lapinette

Vi har ju Musslan här i närheten av oss. Moules frites och sen deras ostbricka...så gott men inte riktigt samma sak utan vin .

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen