• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Tinga

Alltså, ibland blir jag tokig på mig själv! Maken tog med barnen på promenad, så jag fick lite tid här hemma i lugn och ro, och vad gör jag?!? Jo, ställer mig att rycka gråa hårstrån! Anledningen är att jag ska till jobbet i eftermiddag för att fika och visa upp Piff & Puff, och jag kunde inte med tanken att komma dit med alla dessa gråa strån. Kunde utnyttjat tiden bättre, men man är som man är när man inte blev som man skulle.

Nenne - kom på sen att "kul" kanske inte är det bästa ordet för att beskriva att ni ska göra en insemination; "spännande" hade väl varit ett bättre ordval. Sorry!

När Piff var två månader gammal började han besväras rejält av sitt ljumskbråck, så man satte upp honom för operation två veckor senare. Samtidigt fick vi veta att det kunde bli tidigare, om det blev några återbud. Dagen efter hörde de av sig och meddelade att Piff kunde bli opererad på morgonen dagen därpå. Detta var när vi var på neo, så de ringde från kirurgen till en av sköterskorna på vår sal. När hon kom för att berätta det sade hon: "Det var väl roligt att Piff kan bli opererad redan imorgon!" Nja, ordet "roligt" har väl använts i bättre sammanhang. Visst tyckte vi att det var skönt att problemet skulle åtgärdas, men att en operation skulle vara rolig har jag svårt att känna.

• Tinga

Jag tillhör förresten också skaran som inte gillar kaffe. Bläh! Jag gillar inte ens tiramisu, eller något annat som innehåller det minsta lilla kaffe.

• Lapinette

Tinga - ha, ha så du är fin och mörk nu igen? Själv skulle jag inte ha mycket hår kvar precis vid min bena om jag ryckte ut de grå. Imorgon ska jag äntligen till frissan och då "försvinner" det grå tillfälligt.

• Tinga

Lappis - japp, nu är jag en mörkhårig skönhet igen!

• Lapinette

Vad många som inte gillar kaffe här inne. Jag håller med Tinga, det får inte finnas kaffesmak i glass eller annat heller. Fast Tiramisu kan jag smaka lite av om det är mest annat "guck" (inte botten med kaffet).

• Piggelin1

Men stackars er - alla icke-kaffedrickare Tänk vad ni går miste om
    Själv ser jag fram emot espresson ikväll ism den middag som jag ska ut & käka tillsammans med fyra tjejkompisar idag!! En espresso på maten är suveränt!

Ovanligt att så många här inte dricker kaffe alls!!

Haha, Tinga - när Amanda tex somnat på fm & jag funderat på vad jag ska prioritera, så jag har flera ggr hamnat framför spegeln & ryckt några envetna hårstrån på hakan (min manliga sida visar sig på högst ovälkomna sätt ibland ) eller ögonbrynen...
    Lycka till på jobbet & uppvisandet av Piff & Puff i eftermiddag!

• Piggelin1

En kul grej - blev uppringd av en "mammakompis" på fm idag, som hade fått nys om ett jobb & blivit tillfrågad om hon visste ngn som kunde tänkas passa för detta - då hade hon direkt tänkt på mig & ringde & tipsade mig!
    Skön boost! TOTALT annan bransch än jag jobbar i idag, men blev nyfiken & ska nog kolla upp det lite mera. En ev intervju är ju aldrig fel att gå på. Kolla läget lite liksom!

• Piggelin1

Lite till om kaffe - kaffe ska vara kaffe - inte vare sig i choklad eller glass - där håller jag helt med er, Tinga & Lappis! Däremot mörk choklad med en kopp kaffe till, mmm!
    ...men tiramisu, det är OK, tycker jag med!
    En del stoppar ju tex kaffe i nergerbollar - urrrrk!!

• Izzie

Här är ytterligare en som inte gillar kaffe... Vill inte ha något med kaffesmak heller. Trots att jag snart är 30 vägrar folk att inse att jag nog inte kommer att dricka kaffe i framtiden heller. Pappa frågar mig VARJE gång...

• Izzie

Men jag gillar te däremot... Drack ett jättegott te häromdan med smak av granatäpplen - mums!

Vad skönt att det händer lite grejer nu Nenne! Håller tummarna! Skrev "skoj" först, men ändrade mig efter Tinga inlägg. Du har en poäng där Tinga )

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen