Alltså, ibland blir jag tokig på mig själv!
Maken tog med barnen på promenad, så jag fick lite tid här hemma i lugn och ro, och vad gör jag?!? Jo, ställer mig att rycka gråa hårstrån! Anledningen är att jag ska till jobbet i eftermiddag för att fika och visa upp Piff & Puff, och jag kunde inte med tanken att komma dit med alla dessa gråa strån.
Kunde utnyttjat tiden bättre, men man är som man är när man inte blev som man skulle.
Nenne - kom på sen att "kul" kanske inte är det bästa ordet för att beskriva att ni ska göra en insemination; "spännande" hade väl varit ett bättre ordval.
Sorry!
När Piff var två månader gammal började han besväras rejält av sitt ljumskbråck, så man satte upp honom för operation två veckor senare. Samtidigt fick vi veta att det kunde bli tidigare, om det blev några återbud. Dagen efter hörde de av sig och meddelade att Piff kunde bli opererad på morgonen dagen därpå. Detta var när vi var på neo, så de ringde från kirurgen till en av sköterskorna på vår sal. När hon kom för att berätta det sade hon: "Det var väl roligt att Piff kan bli opererad redan imorgon!" Nja, ordet "roligt" har väl använts i bättre sammanhang. Visst tyckte vi att det var skönt att problemet skulle åtgärdas, men att en operation skulle vara rolig har jag svårt att känna.