• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Som ni märker har jag mkt vettigt att bidra med idag

• Lapinette

Me too!... som vanligt. Ska snart iväg och ta bort de grå!

• muggles

Om man aldrig druckit Amarone - vilket ska man börja med? Ska man ha ost till? El ngn speciell mat?

• Piggelin1

Ojdå, vet inte om det är ngn speciell så, men Masi är ju en av de mer kända. Hårdost som tex parmesan är gott till!
    Annars ngn rejäl köttbit passar säkert bra det med!

• Piggelin1

Man kan ju kolla lite på systemet hemsida & se vad de föreslår att man ska äta om man dricker Amarone.

Om jag inte missminner mig alldeles, så har Lappis aldrig förstått "Amaronens storhet" - rätta mig om jag har fel, Lappis

• Piggelin1

Vi köpte faktist inte med oss ngn Amarone hem från Italien i somras, fastän vi var mitt i området där det produceras. Amarone är ju överlag ett dyrt vin & det kändes som om priserna var ungeför desamma som på systemet i Sverige eller bara mariginellt billigare, så det blev desto fler flaskor av lite billigare viner från Valpolicella & Soave. Där känns det som om "besparingen" blev större!

• fru AM

Mugglan: Amarone är gott! Systemet har några på halvflaska om ni vill testa lite bara. Min favorit är anars (just nu) A (Alfa Zeta - www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar= ) Choklad är bra till. Fast jag tycker att det passar till det mesta i matväg med (köttiga rätter) ... Även i ensamt majestät. En mumsig Gruyère-ost kanske.

Piggelin: Moule frites vore gott just nu (fast inte med amarone till )

• Piggelin1

AM - ang Moules Frites - Lappis såg fram emot det i helgen några inlägg tillbaka - & då blev jag så himla sugen jag med...!!

Spännande att du ska testa imorgon, AM! Men jag vet ju redan vad jag tror

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen