• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2008-09-10 21:51:32 följande:
    Så klart det kommer att funka, vi vet bara inte när?!
    That's the spirit!!! JAAA! Det är klart det kommer funka! Och sen tar jag tåget ner till Sthlm och hälsar på och..ja vi får väl dricka något annat än Latte eftersom ingen av oss gillar kaffe. Färskpressad juice!!!
  • Lapinette

En till som inte gillar kaffe, trodde jag var ensam!

Här har maken varit nere och hämtat tvätten utan att jag märkte något...ja, inte förrän någon kom in genom dörren. Snacka om att jag är i koma. Ska lägga mig och se på So you think...

• nennesjuttioåtta

Nej, nu blir det TVn ett tag till och sen imorgon blir det akupunktur! Sen drar jag och hämtar barnen i Falun så vi hörs nog inte på hela helgen... Men ha det riktigt gött och rå om varandra!!!!

Kramar i massor!

• Lapinette

Och gällande skidåkningen så blir jag inte utan (om vi inte åker över nyår). Det blir istället en långweekend till våra vänner i Österrike. Lite St Anton och andra ställen i närheten i 4 dagar.

• MSW

Godmorgon!

Vickan: Hur löste föräldrarna det med att dra det vattenburna? Alla ledningar/rör utanpå väggarna eller?

Egentligen letar vi inte hus (bara drömmer....) så mycket.. Men kollar juh en del hemnet och önskar hus... Många med direktel, som jag helst skulle vilja 'göra om' till vattenburet, men har inte så bra koll på hur och hur dyrt det blir.. Men känns som det är värt det både medan man bor där och om man ev vill sälja..

Idag ska vi förresten få besök av en försäkringsplanerare han ringde i början av veckan, och ska komma hit kostnadsfritt och prata försäkringar.. Får se vad han kommer fram till...

• BrudSommar2006

Jag tycker det är svårt att veta vad man ska sätta på Iris fötter just nu, det börjar bli för kallt för gymnastikskorna hon haft hittillls, gummistövlar är väl bra för det är ju blött i gräset jämnt men det tycker hon är så klumpigt och svårt att gå i. Känns som om det är dags för höstskor vad nu det kan tänkas bli.

Här är en till som inte dricker kaffe, isch, fast gillar tiramisu, dock inte kaffeglass.

Lapinette, hur många par är det kvar i So you think nu? Såg avsnittet när de gick ner från sju till sex par igår.

• Oms

MSW - försäkrignsplanerarna är rätt så bra faktiskt - även om de oftast har uppdrag från vissa försäkringabolag Inga av de svenska försäkrignabolagen är ju dålig, men alla har oliak kvalitéer beoroende på vad man efterfrågar.

jag som jobbar m försäkringar, om än skador, lunchar ju varje dag m våra produktutvecklare så jag får ju alltid höra det senaste vad som e på gång inom försäkring såväl på vårt eget som på de andra bolagen.

hoppas ni hittar ngt ni trivs med!

• Oms

Lappis o BS - dricker inte heller kaffe - FY så äckligt det är! dricker däremot mängder av gröna teer samt chai osv och visst händer det att man får i sig ngn smarrig kaffedrink ngn gång men då smakar det ju inte kaffe riktigt!

So u think u can dance är ett av de få program som hela familjen gillar - om vi skulel missa programmet så spelar vi in det o kikar senare. tycker att det var jättesynd att comfort blev kvar o Kherington åkte ut - förstår inte hur de tänkt men ok då, så har det varit de senaste säsongerna också.

Lappis ang akupunktörens tips o råd - förstår om det e svårt att sluta m vin o allt det där men tänk så här - nu har du påbörjat ngt som du har förhoppning till och även om det inte fungerar så vet du ju inte det förän du prövat och det ända som du vet säkert är att det iaf inte är skadligt. så ge det en chans - jag lovar att du mår så mkt bättre över dig själv sen när du vet att du iaf var öppen för alternativa lösningar.

lycka till!!!

• Lapinette

Oms - jag ska försöka och vinet hade jag ändå hållt mig ifrån fr o m sprutstart men just i helgen när vi ska ned till svärmor känns lite kymigt.

So you think - tyckte de gjorde helt rätt när de valde ut de två sämsta killarna och tjejerna men tyckte sedan att fel åkte ut. Igår var de 10 och blev röstade ned till 8, dvs 4 par kvar. Tyvärr hamnade jag på deras hemsida för någon vecka sedan så jag vet vem som vinner. Brukar annars aldrig tjuvkika (maken gör sånt hela tiden ... lider av nyfikenhet).

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen