• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Cicci: vad kul med kräftskiva!!! Helt rätt att utnyttja att ni kan börja festa redan på eftm Hoppas du hittar böjen, det kommer säkert igång snart.

Nenne: gött att det nu iaf finns en plan!!! Så himla kul att se dig här inne så ofta! Finns alltid ngt kul att läsa...

Tinga: nej jag antar inte Varvet-utmaningen. Dels för att drygt 2 mil är alldeles för långt för mig och dels för att jag inte tror att mina knän skulle palla asfalt. Jag springer bara för att förbränna fett, inte för att tävla, jag är inte tillräckligt bra.

• Piggelin1

Såg precis att det är åtminstone två av er härinne som har namnsdag idag - grattis på bemärkelsedagen

• Lapinette

Vart tvungen att tjuvkika ... har noll koll på namnsdagar!

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN ÅSA!

Annars, sol i Stockholm och regn i Frankrike . De hade 25 grader o sol igår men självfallet så blir det regn och 17 grader i morgon då vi ska besöka en djurpark och äta moules frites. Det sistnämnda tror jag vi kan göra ändå . Samt vara inne och krama brorsbarnen tills det blir trötta på oss. Bäst att passa på!

• Lapinette

Cissi - vad konstigt med ÄL men vilken dag är du på? Mensen kanske är lite ostabil så här i början? Vet hur min är efter IVF'erna. Helt galen sen (typ 40 dagars cykler).

• Mrs  B

Godmorgon!!!

Ännu en natt med minimal sömn....
    Jag blir snart tokig!

Det är dags att kolla upp de olika sovmetoderna igen och ta tag i det hela. Men det får bli efter helgen eftersom jag och maken ska iväg till hemlig plats och fira vår första bröllopsdag.
    Det är ju inte klokt vad tiden går......

Var på PILATES igår och det var intressant och väldigt bra för min kropp just nu. Tränade mycket mage, rygg, axlar och nacke och det är vad jag behöver nu.

Annars har Malte börjat smitta ner oss andra lite med förkylning , hosta och ont i kroppen/huvudet (det sista har jag iaf).
    Hoppas verkligen allt försvinner fort, men för Malte har det tyvärr suttit i 2 veckor nu...

• Lapinette

Mrs B - härligt med pilates! Själv får jag ju inte gå och träna någon mage ... lär bli slapp som en ...ja, vad kan jag hitta för liknelse...??!!

• fru AM

Hej alla! Börjar bli riktigt sugen på akupunktur efter allt prat om era sessioner. Främst för att jag tror att det skulle knna vara bra för min rygg och allmänna välbefinnande.

Idag är det - för er som undrar - dag 44. Så jag ska testa imorgon. Jag vacklar mellan att tro att jag är gravid och att tro att jag är i klimakteriet (även om det kanske är lite tidigt ...). De mest misstänkta symptomen: fryser hela tiden och är lite lätt illmående och matt. Men det mest talande symptomet ömma bröst lyser med sin frånvaro. Det trevligaste vore ju om jag var gravid. Om jag inte är det är det något allvarligt fel på mig. Och det vore ju jobbigt ...

Cicci, Snartis, Koko och Frullan: KUL att ni grejade en kräftskiva med barnen och allt. Hur gamla är småtrollen nu?

Apropå dagisdebatten: Har två gånger denna vecka hämtat en nerbajsad Livia. Personalen har missat blöjan under galonisar och allt. Lätt hänt kanske men jag blir sur ändå för går barn för länge med bajset så blir det ju sår och irritation. Dessutom lyckas de alltid sätta på henne fel tröjor och byxor på eftemiddagen (= dvs inte hennes utan någon annans. Hur svårt kan det vara? Det står ju namn i alla hennes.) Dagens bitchinlägg!

• Lapinette

AM - man behöver ju inte ha samma symptom varje gång man är gravid. Ska bli spännande att gå in och läsa här på måndag. Håller tummarna ... för att det inte är klimakteriet !

• muggles

AM: verkar lite skit med dagiset. Personalen kanske är tillfälligt stressad?

Annars fick jag tips fr maken om en intressant artikel:
    www.growingpeople.se/templates/Page.aspx&epslanguage=EN

Precis så är det för mig - jag kompenserar att jag varit borta hela dagen med att umgås koncentrerat (leka, läsa, ...) med Moa när jag väl är hemma, ngt jag inte riktigt orkade med när jag var med henne hela dagarna.

Lappis: det var ju skit med vädret. Slapp som en degklump??? Ung som min mage efter grav... Den var ganska tajt för 2 år sedan.

• Mrs  B

AM
    Hade tyvärr samma problem med Maxs blöjor när han var 1 1/2 år och började på dagiset här i byn. Han hade bajs nästan varje eftermiddag som jag kom och hämtade honom och jag "skällde" ut personalen varje morgon (dagen efter) och till slut fick jag säga till på skarpen och då började det gå bättre. Men sen gick det tillbaka till det gamla igen vid ett par tillfällen senare, men efter det så blev det bättre.

Jag krävde till slut att de skulle kolla hans blöja en gång i halvtimmen eller skriva upp tidpunkter då han brukade bajsa för att ha bättre koll. Personalen valde det sista och fick lära sig att min son är en mästare på att bajsa.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen