• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

Undrar just om jag ska försöka locka med min lunchdejt till Bistro Berns som har Moules Frites på menyn ...?

• Piggelin1

Nu blir jag avis, AM!!

Fast iofs, jag alldeles strax bli upphämtad av en kompis & ut på stan & luncha jag med! Inga musslor kanske, men ngt annat gott Guuuuud, vad jag är HUNGRIG, inser jag nu!

• Piggelin1

Börjar redan komma in i jobbar-lunken & bli hungrig vid 11- ½ 12. Existerade aldrig före tolv när jag var hemma!

• MSW

Vickan: okey.. då vet jag..
    sitter här och har klämt in mig i mina minsta par jeans.. Är så glad att jag inte gick upp så mycket under grav! *dagens ego* Men känner mig så fin i mina vanliga kläder.. ändan tills sonen kräker på mig förmodligen..
    påtal om sonen så verkar det som han tycker att det är matdags igen!
    *vinkar till alla*

• Tinga

Muggles - jag tror inte alls att du är för dålig för att tävla. Det är Ok att vara med även om man inte vinner! Men argumentet med knäna köper jag.

Cicci - tack!

Måste ju bara kommentera musslor också - efter att ha blivit magsjuk och spytt som en kalvtre gånger på raken efter att ha ätit musslor har jag nu lagt ner att äta det. Fast det var ingen favvo innan heller.

• muggles

Friterade musslor - but WHY???

Tack för tips ang Amarone - har alltid varit nyfiken. Kom på att vi ju faktiskt testade för några år sedan Piggelin (tillsammans med Miss X) men vi var inte heller så imponerade kommer jag ihåg. Gruyere!!! *suger i osttarmen*

Tinga: nä jag vet att man inte alltid kan vinna och jag behöver inte vinna Gbg-varvet (faktiskt! ) men jag är för dålig för att orka 2 mil. Pust! Jag tycker att det är psykiskt jobbigt att springa mer än 1 mil i taget.

• muggles

MSW: lyllos dig - jag kommer fortfarande inte i mina gamla jeans, har för mkt sladdrigt kött runt lår och rumpa

• Izzie

Muggles - Intressant artikel! Ska lägga den på minnet och läsa om den när det blir dags att sätta M på dagis i vår. Kan ju lätta det dåliga samvetet något när vi båda ska jobba heltid och pluttan vara långa dagar på dagis...

Gud va duktiga ni är som kan springa MIL! Jag är glad om jag springa några kilometer... Men jag borde springa för mina gamla kläder kommer jag inte i...

• start september

Moules Frites, mmmm. Har ett fantastiskt minne av en milt sagt kylslagen helg i Bryssel för ett gäng år sedan där denna rätt intogs. Bredvid oss fumliga svenskar satt ett äldre inhemskt par som hade en fantastisk ätteknik (ett musselskal som pincett). Tror jag har fåt goda i Luxemburg också - det är väl nära dina trakter Lapinette?

Tack Muggles för artikeln om förskola - jag blev lugnare. Jag tycker så synd om stackars Iris och också om dig BS, det måste ha skurit i hjärtat. Jag är nog ganska hormonpåverkad än, men jag tänker mycket redan på detta med dagis. I vår kommun ställer man i kö vid tre månaders ålder så det har vi gjort. Usch, man ska leva mer i nuet än oroa sig för det som ligger längre fram. Särskilt när nuet är ganska bra

Cicci, Airtours weekendresor är kanonbra, även om vi bara köpt flygstol tidigare. Fast jag tror de brukar ha schyssta hotell till bra priser, har någon gång sett bättre pris hos dem än när man söker själv på nätet. Kan man åka omvänd weekend (sö-tors) är det dessutom billigt! Ibland är det charterflyg och ibland reguljärt.

Way to go med kräftskiva på eftermiddagen förresten!!

AM - håller försiktiga tummar. Strongt att inte testa och jag ser fram emot en rapport!!

• Piggelin1

Naj naj naj!
    Inte friterade!! Kokta musslor & så pommes frites med majonnäs därtill. Belgarnas nationalrätt? Från att ha tyckt att det var helskum kombination med pommes frites till musslor, så tycker jag numera att det är kanongott - har antagligen rest till Belgien för mkt...

Det bidde indiskt till lunch! Naanbröden på det stället är så himla goa & alltid precis nygräddade, mmm!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen