• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

aha! Coolt! Men tror du verkligen att det är dansens fel? Ja, iofs, varför inte. Det är ju tufft mot kroppen och du kör ju på tills du ser i kors, men det känns ändå som att varken du eller jag (eller någon annan av oss stackare som också har svårt) har gjort något fel för att det inte blir något. Det är ju helt klart något som inte stämmer men inget vi kan påverka negativt med vårt liv. Intalar jag mig. Å andra sidan så vore det kanske skönt att kunna peka på något och säga "det är på grund av det där" och då kunna sluta göra så, men det kan ju också ge en massa skuldbeläggande.

• Lapinette

Njaaee, mer än att akupunkturdamen påpekade för mig att jag tränar/har tränat för mycket och hårt. Vilket när jag betänker det faktiskt är ganska så sant ... jag har aldrig haft ett break som många av mina andra dansarkompisar har eller har haft. Har tränat och tävlat, ibland sprungit från en träning (gick även på en showdansskola - Lasse Kühler - i fyra år) till nästa på samma kväll. När det var som värst tränade vi 5 dagar i veckan och tävlade varje lördag. Men visst så har det inte varit jämnt utan värst var nog i 14-19 års åldern...

• Lapinette

Men som sagt har aldrig slutat träna. Har aldrig förstått de där som säger att "nu ska jag börja" ... för jag har aldrig slutat?! Jäkla knepig kanin det här, är nog en Duracell... fast med ett batteri som aldrig tar slut.

• BrudSommar2006

Lapinette, vet inte hur han laddat ner det men ska fråga! Elitidrottare lyckas ju också bli med barn så det borde väl inte göra något egentligen tycker man? Om man inte tränar så hårt att man tränar sig av med mensen och ÄL förstås. Varför säger hon att idrottandet får kroppen i obalans?

Såg den där Eurovision dance contest förra helgen, det var ju skrattretande, reglerna sade att bara en skulle vara "riktig" dansare och att dansnumret måste innehålla minst en tiodans men det var nog bara Sverige som höll de reglerna! Så gick det som det gick också.

Nenne, ja de här myggeländena höll sig borta under sommaren men för ett par veckor sedan dök de upp i massor!

• BrudSommar2006

Lapinette förresten, av det jag sett hittills så har de inte dansat sämre än tidigare säsonger, fast jag saknar pardansarna som inte verkar finnas med den här gången, minst en riktigt duktig kille brukar de ju vaska fram per säsong annars. De där disconumren och jazznumren tycker jag att de kan skala bort liksom quicksteppen, gillar aldrig den koreografin oavsett vilka som dansar, men annars så.

• muggles

Lappis: jag vet, det är mkt dyrare i Sthlm. Där skulle vi inte ha kunnat bo lika centralt, trots 2 bra "privata" löner. Men vi skrev ju på 2005, och flyttade in 2007 så vi kunde få banken att omvärdera lgh vilket gjorde att vi slapp topplånsräntan. Allting hade ju stigit med några 100 000 kr medan vi väntade på att de skulle bygga färdigt.

Igår tränade jag ett tungt intensivpass - så himla härligt att komma igång igen! Endorfinkickar är härliga - när det är grymt bra musik och man bara har hur mkt energi som helst. Jag fattar inte varför inte alla tränar??? Och så är det härligt nu efter en graviditet känna att man har full kontroll på kroppen igen och kan pressa den utan betänkligheter. Jag hade ju pga karpaltunnelsyndromet (som inte gick över förrän ca 4 mån efter förlossningen) lite svårt med tex armhävningar. Och bäckenet är ju inte helt stabilt heller precis efter förlossningen och man ska dessutom vara försiktig med stretching pga senor blir "överrörliga" el hur man beskriver det. Men nu har jag inga känningar alls.

• muggles

Nenne: tack för updaten ang din make! Han verkar duktig på mat också den jäkeln!

• BrudSommar2006

Nu har vi bokat en vecka i Sälen i mars, hoppas, hoppas att jag har blivit bättre tills dess! Har fått dra ner på vissa muskeluppbyggande övningar jag fått av naprapaten eftersom hon sett att det irriterar inflammationen för mycket och istället fått byta till mer stretchövningar. Det är så trist att det tar sådan tid det här men tror att pillrena har börjat hjälpa nu också. Hoppas att jag är bra igen innan remissen till den där ortopedläkaren har kommit fram vid jul!

• Telemarkgrrl

Muggles, har ni en ganska hög månadsavgift där ni bor? Jag bara undrar för att vi har ungefär lika stora lån som ni men en lägre månadskostnad.

Nenne, stå på dig nu och låt inte gubben komma undan med att säga att ni ska gå hem och försöka på egen hand ett halvår till!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen